Kawa GPZ 1100 B1 (?) opknappen.

Amerikaanse auto's willen alleen maar rechtuit .
Het is ook maar een auto hè, geeft nooit dezelfde ervaring als een motor.
En Amerikaanse auto's uit die goeie ouwe tijd waren inderdaad niet gemaakt voor de Europese inimini straatjes en dorpjes, maar daarom zeker niet minder leuk om in te rijden.
En met de C6 hebben ze toch wel heule grote sprongen voorwaarts gemaakt.

Maar ik geloof dat we afdwalen ☺️
 
Kijk maar eens naar Foose hoe snel die het hele onderstel en remmen vervangt waarom doet ie dat eigenlijk.
Maar terug naar de orde van de dag Gpz 1100 opknappen.
 
Kijk maar eens naar Foose hoe snel die het hele onderstel en remmen vervangt waarom doet ie dat eigenlijk.
Maar terug naar de orde van de dag Gpz 1100 opknappen.
Er is een groot verschil tussen Amerikaanse sportwagens en de gewone familiewagen,en ja die
laatste zijn inderdaad geen geweldige wagens als het om bochten gaat,wat Foose en andere
custom bouwers doen is oud spul vervangen door beter spul,er is altijd wel wat te verbeteren aan standaard spul
dat geld niet alleen voor Amerikaanse wagens maar voor ook voor veel Europese,een Opel kadett van vroeger
had ook de wegligging van een natte dweil,zeker vergeleken met moderne wagens,kortom je kan niet
zomaar alles over 1 kam scheren en zeggen dat alle USA wagens alleen maar rechtuit kunnen rijden.
Dat is net zo waar als zeggen dat alle Kawasaki,s kapot gaan. ;)
 
Twee weken geleden een dagje Sauerland gedaan. Welke motor pak ik mee? Ik wilde eigenlijk heel graag op de GPz, maar ik vond het nog wel een beetje tricky. Inmiddels had ik al een 600 km probleemloos gereden dus ik dacht: fuck it. Ik ga gewoon op de GPz.
2 vrienden mee. De één op een Honda Magna, de ander op een Ducati ST2. Allemaal ouwe lullen bakken dus.
Op de terugweg, zo'n 250 km van huis, houdt 1 van de motoren er mee op. 3 x raden welke fiets dat was.... precies! De Duc. Zo jammer. Hij heeft geen buitenland hulp van de ANWB dus dat wordt gewoon afslepen. Gezien de kosten vond hij dat een slecht idee. Ik laat de motor hier wel staan en haal hem van de week op met een aanhanger, zei hij. En ik voelde hem al aankomen...... hij moest dus bij mij (op de 40 jaar oude Japanner die net uit zijn bijna 20 jaar durende winterslaap is ontwaakt) achterop terug. Wat moet dat moet.
Het GPzetje heeft geen krimp gegeven. Wat een geweldige dikke lobbes is het toch!

De volgende dag wil ik ff een blokkie om met de GPz...... knapt bij het weg rijden (thuis) de koppelingskabel. Hoe veel geluk kun je hebben?
Meteen een nieuwe kabel er op gezet en gaaaaaan!
Heerlijke fiets 😍 💪 👍
 

Bijlagen

  • IMG-20210904-WA0004.jpg
    IMG-20210904-WA0004.jpg
    600 KB · Weergaven: 41
Ja ik heb ook zoiets gehad tijdens een toertocht alleen was het toen mijn gaskabel die brak,ook niks bij me
maar gelukkig was er een BMW rijder bij die op alles was voorbereid,gereedschap en kabelbinders gebruikt
om de retour gaskabel te wisselen met de gebroken kabel.*O*
 
Er is trouwens wel een dingetje dat niet vlekkeloos verloopt, n.l. het starten.
De motor slaat praktisch nooit aan bij het indrukken van de startknop.
Kontakt aan > koppeling in > startknop bedienen > startmotor gaat rond maar slaat na enkele omwentelingen "vast". Startknop los en meteen weer indrukken en hij loopt.
Ik heb de startmotor er nog niet uit gehad om deze te inspecteren. Dat wil ik van het winter doen. Ook kan het het kontakt zijn van de startknop zelf, of wellicht de bedrading (naar de startmotor) die z'n beste tijd wel gehad heeft.
Het is even een dingetje, maar mag vooralsnog de pret niet drukken.
 
Laatst bewerkt:
Ja je zou denken de startknop,schakelaar ff openmaken en kijken hoe het er van binnen uitziet.
 
Er is trouwens wel een dingetje dat niet vlekkeloos verloopt, n.l. het starten.
De motor slaat praktisch nooit aan bij het indrukken van de startknop.
Kontakt aan > koppeling in > startknop bedienen > startmotor gaat rond maar slaat na enkele omwentelingen "vast". Startknop los en meteen weer indrukken en hij loopt.
Ik heb de startmotor er nog niet uit gehad om deze te inspecteren. Dat wil ik van het winter doen. Ook kan het het kontakt zijn van de startknop zelf, of wellicht de bedrading (naar de startmotor) die z'n beste tijd wel gehad heeft.
Het is even een dingetje, maar mag voor alsnog de pret niet drukken.
Mijn startknop was ook twijfelachtig, heb het uit elkaar gehaald en schoongemaakt, wereld van verschil.
 
Laatst bewerkt:
Twee weken geleden een dagje Sauerland gedaan. Welke motor pak ik mee? Ik wilde eigenlijk heel graag op de GPz, maar ik vond het nog wel een beetje tricky. Inmiddels had ik al een 600 km probleemloos gereden dus ik dacht: fuck it. Ik ga gewoon op de GPz.
2 vrienden mee. De één op een Honda Magna, de ander op een Ducati ST2. Allemaal ouwe lullen bakken dus.
Op de terugweg, zo'n 250 km van huis, houdt 1 van de motoren er mee op. 3 x raden welke fiets dat was.... precies! De Duc. Zo jammer. Hij heeft geen buitenland hulp van de ANWB dus dat wordt gewoon afslepen. Gezien de kosten vond hij dat een slecht idee. Ik laat de motor hier wel staan en haal hem van de week op met een aanhanger, zei hij. En ik voelde hem al aankomen...... hij moest dus bij mij (op de 40 jaar oude Japanner die net uit zijn bijna 20 jaar durende winterslaap is ontwaakt) achterop terug. Wat moet dat moet.
Het GPzetje heeft geen krimp gegeven. Wat een geweldige dikke lobbes is het toch!

De volgende dag wil ik ff een blokkie om met de GPz...... knapt bij het weg rijden (thuis) de koppelingskabel. Hoe veel geluk kun je hebben?
Meteen een nieuwe kabel er op gezet en gaaaaaan!
Heerlijke fiets 😍 💪 👍
Oh met zn tweeen op die mooie elr buddyseat. :] 🏍️
 
Oh met zn tweeen op die mooie elr buddyseat. :] 🏍️
Hahaha, en dat ging prima, ondanks dat ik een hekel heb aan passagiers op de motor. Het zadel zit heerlijk, dat kleine steuntje net achter je achterste maakt toch het verschil. Zo blij mee 👍
 
En kijk eens wat een mooi Kawaatje er nog stond op de Luttenbergring vandaag.
Jammer dat we mekaar niet ff gesproken hebben.
 

Bijlagen

  • 20210918_152027.jpg
    20210918_152027.jpg
    365,5 KB · Weergaven: 28
  • 20210918_152050.jpg
    20210918_152050.jpg
    183,2 KB · Weergaven: 28
Is de evo klasse niet met al die zxr400tjes? Geweldig om te zien.
Ik moet me er een beetje in gaan verdiepen want het is voor mij toch een evenement waar ik nog niet helemaal in thuis ben.
 
Was je daar om te rijden of om te kijken?
Was er ook en heb 3 mfers gesproken alle 3 in de evo klasse
Ik was er voor de eerste keer, nu om te kijken maar we hebben wel gelijk plannen gemaakt om volgend jaar in de 500 en/of 750 mee te doen.
Vind het een gave baan en een leuk evenement. Ik moest ook even oriënteren want de organisatie is een plaatselijk iets niet van de gebruikelijke waar ik onder rij zoals CRT of SAM

EVO klasse is 400 cc inderdaad.
 
Zojuist de R90S maar eens van stal getrokken want deze had ook al meer dan een jaar niet gelopen. Deze is van m'n pa, de goeie man is nu 92 en wil zó graag nog een x rijden maar ik (en de familie) vinden het mooi geweest v.w.b. zijn motor "carrière". Zijn laatste ritje hebben we 2 jaar geleden nog samen gemaakt maar dat was (zo zegt hij) niet zijn laatste rit.

1 druk op de knop en het oude beestje liep! Onvoorstelbaar. Als het boxerblok (met slechts 430.000 km) nog koud is, is het echt een bok om op te rijden. Maarrrr, eenmaal warm loopt het echt wel mooi. Nou ben ik alleen 4 pitters met ketting aandrijving gewend dus het is wel een hele omschakeling maar zeker niet minder leuk.
En vandaag viel me dus op dat er met de remmen van de GPz helemaal níéts mis is ☺️ (die laatste zin is om toch een beetje ontopic te blijven ;) )
 

Bijlagen

  • 20210922_172636.jpg
    20210922_172636.jpg
    368,4 KB · Weergaven: 18
Laatst bewerkt:
Ach ik ken iemand die nog wedstrijden reed tot z,n 85ste.:]
Misschien een keer een ritje maken met de beste man achterop.
 
Sodeju...... 85 en dan nog aan wedstrijden deelnemen! Respect! 💪
Als die ouwe van mij nog een keer op een circuit zou willen rijden heb ik daar geen moeite mee, maar op straat is een ander verhaal.
Gaat me eigenlijk meer om de mede weggebruikers.
 
Sodeju...... 85 en dan nog aan wedstrijden deelnemen! Respect! 💪
Als die ouwe van mij nog een keer op een circuit zou willen rijden heb ik daar geen moeite mee, maar op straat is een ander verhaal.
Gaat me eigenlijk meer om de mede weggebruikers.
Ja dat herken ik maar al te goed,mijn vader werd een gevaar op de weg toen hij rond de 80 was,het verschilt dus duidelijk per persoon,
het is dan meer aan de familie om in te schatten of het nog verantwoord is voordat de politie dat doet,
van keuringen moet je het niet hebben,mijn vader werd ook nog gewoon goedgekeurd.
 
De rode ELR :P zit op een stuurkuipje te wachten die op Ebay.de stond. Incl. scherm en bevestigingsmateriaal. Hij moet uiteraard nog wel gespoten worden. Ik denk toch maar in firecracker red.
Verder weinig meer aan gedaan, behalve rijden. Het pekelseizoen is weer begonnen dus rijden zit er voorlopig ff niet in. Als ik weer wat motivatie heb dan gaan we er vrolijk mee verder.
 
Terug
Bovenaan Onderaan