Kawa GPZ 1100 B1 (?) opknappen.

Het had nog sneller gekund hoor Rob. Ik zou gisteravond ook in de auto zijn gesprongen om 'm op te halen😉

Ik ben zo blij dat het gelukt is. Helemaal geweldig! Net als jouw zwaar verbouwde GPz. Wat een brute fiets om te zien💪🏻
 

Bijlagen

  • 20210805_160449.jpg
    20210805_160449.jpg
    293,1 KB · Weergaven: 46
  • 20210805_160338.jpg
    20210805_160338.jpg
    288,5 KB · Weergaven: 46
  • 20210805_160016.jpg
    20210805_160016.jpg
    334,5 KB · Weergaven: 46
Na het zien van jouw groene ELR is het wel erg verleidelijk om deze ook groen te laten spuiten. Maarrrrr, eerst eens wat kilometers maken om te zien of alles goed en betrouwbaar blijft. Het cosmetisch aanpakken zal nog wel even op zich laten wachten.

.....als die Duitser nou maar eens opschoot met het verzenden van het linker deksel. Morgen gaat ie 'm versturen. Dat wordt vóór dit weekend dus niks. Maandag ga ik nog een weekje weg, dus dat wordt ook niks...

Maarrrrr, er zit wel een peppie zadeltje op de GPz..... dát dan weer wel!
Geeft toch een stukje rust dat ik dáár niet meer naar hoef te zoeken.

Nogmaals bedankt Rob! Je hebt me blij gemaakt.
 
Wel even olie verbruik/gebruik in de gaten houden daarin hebben die blokken wel een reputatie opgebouwd
 
Na 3 weken eindelijk het kapje ontvangen dat over het voortandwiel zit..... past ie niet😤
Het "ontkoppelings mechanisme" (hefboompje) dat bevestigd zit aan deze kap is anders. Je verzint het niet. Er zijn dus 2 verschillende kapjes gebruikt, en dus ook 2 verschillende "hefboompjes".
Op de site van CMSNL geven ze aan dat beide kappen op zowel de B1 als de B2 te gebruiken zijn. Maar dan moet je dus wel het juiste ontkoppelings mechanisme er bij hebben.
Ik heb maar besloten om mijn oude kapje te laten lassen. Dat is de snelste manier om weer te kunnen rijden.
Nu kan ik op mijn gemakkie op zoek naar het juiste mechanisme dat bij het "nieuwe" kapje hoort. Kost de wereld niet, en is ook nog nieuw leverbaar bij CMSNL maar dit mechanisme bestaat uit verschillende onderdelen. Mijn ervaring met CMSNL is niet zo heel goed als het gaat om bestellingen die bestaan uit meerdere onderdelen die verband houden met elkaar.
Zo heb ik hier een O-ringetje ø4mm liggen die me zomaar €10,- heeft gekost, omdat de reboundadjuster waar dit O-ringetje op hoort toch "opeens" niet meer leverbaar was. Dus sturen ze alleen het O-ringetje op waar ik natuurlijk geen fuck aan heb.

Iemand hier toevallig nog zo'n ontkoppelingsmechanisme liggen???

Nr. 92045 en nr. 13102A
 

Bijlagen

  • Screenshot_20210819-150002.png
    Screenshot_20210819-150002.png
    46,1 KB · Weergaven: 11
Afgelopen zaterdag even met een vriend naar Speedhome in Hollandscheveld gereden. Uurtje heen, en uurtje terug. Motortje gaf geen krimp en heeft erg mooi gelopen. Ook had ik inmiddels 280mm schijven gemonteerd en deze remmen toch beduidend beter dan de 270mm die er op zaten. Ik denk dat de klauwen toch op de 1 of andere manier scheef geduwd worden als er te kleine schijven op zitten.

Ik ben dus nog steeds helemaal in m'n nopjes met deze oude brik.

Maarrrrr.... nu het volgende: als het er iets steviger aan toe gaat qua tempo (lees vanaf 6500 a 7000 toeren) dan gaat mijn rode "warning lampje" op het display knipperen. Het is dus niet het oliedruklampje maar volgens mij een "algemeen waarschuwingslampje".
Bij de eerste rit die ik met deze motor maakte brandde het lampje constant. Dit kwam omdat de stekker van de vlotter geen goed contact maakte. Toen dit gefixed was bleef het lampje uit.


Als het lampje begint te knipperen bij hogere toerentallen gooi ik uiteraard meteen het gas dicht en gaat het lampje ook meteen weer uit.

Iemand enig idee of misschien het zelfde fenomeen gehad?
 

Bijlagen

  • 1629730274055620663272.jpg
    1629730274055620663272.jpg
    104,1 KB · Weergaven: 20
Zou het? Het is een Amerikaanse import fiets. Maar met 7000 toeren in de hoogste versnelling loopt ie toch wel iets harder dan 80km/u. Hij rijdt dan rond de 150.

Zou je de ecu van deze fiets ook uit kunnen lezen? Ik kan het me haast niet voorstellen..... maar van de andere kant, ik kon me ook niet voorstellen dat een fiets uit 1981 injectie had.
 
Zou het? Het is een Amerikaanse import fiets. Maar met 7000 toeren in de hoogste versnelling loopt ie toch wel iets harder dan 80km/u. Hij rijdt dan rond de 150.

Zou je de ecu van deze fiets ook uit kunnen lezen? Ik kan het me haast niet voorstellen..... maar van de andere kant, ik kon me ook niet voorstellen dat een fiets uit 1981 injectie had.
Amerikanen hebben wel een tijdje begrensde tellers gehad,maar of deze Kawa dat al had weet ik niet.
Mijn 81er Corvette had het wel,was overigens alleen maar de teller de auto ging gewoon veel harder op de gps.
1629737984338.jpeg
 
Laatst bewerkt:
Oehhh een C3. LEKKÂH!!! Mijn broer had destijds een C4 met zo'n "Night Rider" dashboard (lang niet zo mooi als een C3 natuurlijk) en ik reed toen een kanarie gele Chevrolet Monte Carlo uit 1973 met 400ci. We waren groot gebruikers, ik op gas, hij op benzine.
Mooie tijd was dat.
 
Oehhh een C3. LEKKÂH!!! Mijn broer had destijds een C4 met zo'n "Night Rider" dashboard (lang niet zo mooi als een C3 natuurlijk) en ik reed toen een kanarie gele Chevrolet Monte Carlo uit 1973 met 400ci. We waren groot gebruikers, ik op gas, hij op benzine.
Mooie tijd was dat.
Ja die auto,s lustte wel een slokje,ik heb er meerdere gehad een C3 uit 81,een C4 uit 91 een C3 uit 74 en een C5
en een Firebird uit 85.
1891242_712865352123057_884202632024332324_n.jpg

ft1-1.jpg

SNCaug07174.jpg
 
Stuk voor stuk érg Vette auto's!!!
Dan ben je ook vast wel eens bij die Corvette man in Wezep geweest?
 
Stuk voor stuk érg Vette auto's!!!
Dan ben je ook vast wel eens bij die Corvette man in Wezep geweest?
Andre Boer bedoel je,ja daar ben ik een aantal keren geweest,altijd leuk om z,n verzameling te bekijken in z,n museum.
 
Terug
Bovenaan Onderaan