kawa gpz 600 start probleem

hollander

MF'er
23 jun 2001
171
0
zwijndrecht
m`n zwager z`n gpz start als hij koud is niet ,wat hij dan doet ,hij haalt z`n luchtfilters eraf(open luchtfilters) houd z`n handen op de lucht inlaat van de carberateurs en probeerd te starten als de benzine erdan doorheen gespoten is is dan start hij pas,als de motor warm is heeft hij hier geen last van .
wat is het probleem nou en hoe lost hij dat op?
groete wim
 
Wegzakkende kleppen? Dit moet dan zijn wanneer deze fiets hydraulische klepstoters heeft... dan moet dit echter een oorverdovend geratel opleveren wanneer het blok aanslaat (wel eens gehoord bij een auto, dat 1 stoter een paar seconden twijfelde.)
Ik zie inderdaad meer heil in het choke-verhaal... door de hand voor de inlaat te houden wordt de choke gesimuleert (wanneer de filters er toch af liggen, kun je misschien direct even kijken of de chokekleppen dicht gaan bij bedienen van de choke.... in het geval van een mengselverrijkingssysteem is dit een ander verhaal, dan moet je even kijken of de schuifjes op de carburateurs worden in- en uitgestuurd door de chokehendel).
Ik kan me echter ook voorstellen dat de carburatie niet is aangepast op die open filters. Misschien is het een optie (wanneer blijkt dat de choke wel goed werkt) om de stationair-mengselschroeven een slagje verder open te draaien en te kijken of ie dan beter start.
 
Terug
Bovenaan Onderaan