chrisjemol
MF veteraan
hoi ik heb hier een gpz1100 achtebrug liggen voor mono-schock
we willen die eigenlijk in een suzuki gt550 bouwen.
De vraag is nu, volgens kawasaki moet er een naaldlager en daarnaast een kogellager.
Wij willen nu (omdat de suzuki achterbrug-as wat dunner is) een binnenbus plaatsen die precies in de naaldlagers past en waar de achterbrugas in past. Deze bus wordt dan tussen het frame gekneld en de achterbrug draait dan om deze bus. Aan het einde wordt een metalen ring met kraag geplaatst met rubberen inleg als stofkap voor de lagers. Als we de boel in deze setting installeren hebben wij naast het naaldlager geen kogellager nodig toch??
Bij een yamaha xjr1300 zit het ook zo, met een naaldlager per kant en een binnebus met stofkap-ring.
Ik ben onder de indruk dat dit prima kan, en is veel goedkoper want anders ben je een vermogen kwijt voor alleen de lagers, en het wordt toch een verbouwing omdat het niet in een kawa frame gaat.
Ik zou graag jullie mening over dit vraagstuk horen
gr chris
we willen die eigenlijk in een suzuki gt550 bouwen.
De vraag is nu, volgens kawasaki moet er een naaldlager en daarnaast een kogellager.
Wij willen nu (omdat de suzuki achterbrug-as wat dunner is) een binnenbus plaatsen die precies in de naaldlagers past en waar de achterbrugas in past. Deze bus wordt dan tussen het frame gekneld en de achterbrug draait dan om deze bus. Aan het einde wordt een metalen ring met kraag geplaatst met rubberen inleg als stofkap voor de lagers. Als we de boel in deze setting installeren hebben wij naast het naaldlager geen kogellager nodig toch??
Bij een yamaha xjr1300 zit het ook zo, met een naaldlager per kant en een binnebus met stofkap-ring.
Ik ben onder de indruk dat dit prima kan, en is veel goedkoper want anders ben je een vermogen kwijt voor alleen de lagers, en het wordt toch een verbouwing omdat het niet in een kawa frame gaat.
Ik zou graag jullie mening over dit vraagstuk horen
gr chris