Kawa gpz500s vlotternaalden?

daan1987daan

MF'er
10 aug 2012
49
0
Haarlem
Beste mede mfers
Ik heb van een vriend een pekkelfietsje gekregen met een probleem.
M'n maat zegt dat de vlotter naalden blijven hangen of versleten zijn, maar dat weet hij niet zeker dus graag nog even de mening van de echte experts :P
Het probleem:
Als je rustig rijd is er niets aan de hand, maar zodra het gas er een beetje op gaat
Begint hij eerst te stotteren en daarna loopt het vermogen terug totdat hij uiteindelijk uitvalt.
Na een tijdje kan je weer starten en komt hij eerst wat sputterend tot leven waarna hij weer een tijdje normaal loopt maar daarna herhaalt het hele verhaal zich weer.

Ps: als mijn vlotternaalden versleten zouden zijn zouden m'n carbs dan niet moeten overstromen :?
 
Klinkt meer als een te kort aan brandstof, dus een verstopping in de leidingen.
Je kunt beginnen met het kraantje te demonteren en te kijken of de brandstof die er uit komt een beetje schoon is. Als daar rommel inzit is die waarschijnlijk ook wel in de kraan en leiding en uiteindelijk ook in de carbs terecht gekomen.

Als de afsluiters versleten zijn, gaan ze inderdaad vaak lekken. Maar in theorie kunnen ze ook "klemmen" door rommel die er omheen zit.
 
Als ze klemmen krijg je idd geen brandstof.
(en dan doet ie helemaal niks)

Ik zou (net als tmoons schrijft) eerst eens de tank aan de binnenkant bekijken en vervolgens de kraan eens schoonmaken.
En vandaar uit verder werken naar de carbs. Dus ook de leidingen en de T-stukken controleren.
 
aftappen is eigenlijk alleen afdoende tegen water... vuildeeltjes blijven dan toch voor een deel achter... open maken is eigenlijk de enige echte goede oplossing
 
ik heb de carbs net even opengemaakt zag er allemaal brand schoon uit, toch maar even alle kanaaltjes sproeiers etc doorgeblazen met de compressor, naalden bekeken niets aan te zien tank schoon benzine kraan schoon brandstof filter schoon alles gemonteerd.
en hij loopt weer als een zonnetje *O*
zal toch wel ergens een vuiltje hebben gezeten.
bedankt voor jullie hulp!
 
Terug
Bovenaan Onderaan