kawa gpz500s vonkt niet

petteke

Rookie
31 mrt 2014
16
0
Beek
Hallo, mijn gpz500s van '92 geeft geen vonken meer. Ik meet geen spanning op de bobine aansluitingen (beide) dus heb ik een vermoeden dat het met de ontstekingsspoel(en) te maken heeft. Ik meet op de bekabeling uit het blok een weerstand van ongeveer 450 ohm (volgens mij een reële waarde) Echter meet ik bij het starten geen spanning op de kabels.
Wie helpt mij verder??

groet Patrick
 
volgens mij ziet het er zo uit..
dus zou ik tussen 3 en 10 12 volt moeten meten,
en tijdens het "starten" tussen 5 en 9 en 4 en 9 een 12 volt spanning moeten meten....meet ik daar niets mag ik stellen dat hij overleden is??
eerst spanning op de bobines en spanning tussen 9 en 10
 
Laatst bewerkt:
ah, tci of cdi.
vanaf 1987 tot pen bobines hebben de meeste motorfietsen tci , behalve de wisselspanning motoren (wat scooters en cross/ offroad). De laatsten hebben nog cdi.

Bij cdi ligt de bobine aan massa en krijgt een + puls van de cdi.

Op MF wordt elke ontstekings module een cdi genoemd, maar jij weet nu het verschil.
 
bij de noodstop draait de startmotor toch ook niet meer??
klopt, maar controleer of daar wel spanning komt en weer uit komt. Makkelijkst te bereiken punt om te controleren. Komt daar wel spanning uit, maar niet op de bobines, dan zit er een onderbreking tussen de nood schakelaar en de bobines. Komt er geen spanning op, dan zit de onderbreking ervoor.
 
Laatst bewerkt:
na wat gemeet en nagelopen liep hij weer als vanouds....in elkaar gesleuteld en weer niks :(
wat me opviel is dat als ik op het kastje van de cdi druk loopt hij, laat ik het los, slaat hij af......Heb de cdi half uit elkaar gesloopt, en nou doet hij het hahahaha. toch maar even een nieuwe bestellen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan