Kawa GTR 1000 topic deel 2

Status
Niet open voor verdere reacties.
Kawasaki GTR 1000

De Kawasaki GTR 1000 is een toermotor van het merk Kawasaki, voor het eerst op de markt gekomen in 1986.

De laatste lichting Kawasaki GTR 1000 is geleverd in 2003 met de Fabriekscode A 18. Hij wordt nog steeds gemaakt, maar alleen voor de Amerikaanse markt.

Bij zijn introductie was de Kawasaki GTR 1000 een interessante machine, die voor groottoeristen belangrijke elementen als cardanaandrijving een redelijk motorvermogen en een goede toerkuip had. Vooral de cardanaandrijving was zeldzaam maar zeer gewild.

In latere jaren liep de GTR 1000 echter steeds meer achterstand op doordat de machine niet werd doorontwikkeld. Er was steeds meer vraag naar ABS, verstelbare ruiten, handvatverwarming en ergonomiepakketten. De Kawasaki ontbeerde deze echter en er kwam jarenlang ook geen opvolger, ondanks geruchten in 1999 (GTR 1100), 2000 (GTR 1200) en 2005 (GTR 1400). Deze laatste is inmiddels op de markt gekomen.


[bewerken] Specificaties

Kawasaki GTR 1000Model Kawasaki GTR 1000
Bouwjaar 1986-2003
Aantal cilinders 4 (lijnmotor)
Cilinderinhoud 997 cc
Vermogen 81 kW (110 pk)
Koelsysteem Vloeistofkoeling
Tankinhoud 28.5 liter
Topsnelheid 215 km/uur


kawasakiGTR1000012.jpg
kawasakiGTR1000010.jpg
 
Laatst bewerkt:
De 1000GTR (ZG1000-A serie)
GTR1000_1-1.jpg



Kawasaki "eigenlijk ons merk" heeft al jaren en zeker toen de tijd in 1986, het meest sportieve imago van de vier grote Japanse motor fabriekanten. Wel heeft Kawasaki natuurlijk wel al iets in het toer segment geprobeerd met de lucht gekoelde 550 en 750 GT en over zee in Amerika met de vloeistofgekoelde zescilinder de 1300 Voyager die in Europa niet aansloeg.
Maar met het ontwerp van de GPz900R heeft Kawasaki even wat ruimer gedacht en het 16 klep’s blok waar later natuurlijk ook de GPz1000RX uit is voorgekomen, gebruikt om een 1000cc toerring’s versie te maken.



Teruggelezen waren er nogal wat heren van de pers die schreven dat er een Duits voorbeeld gebruikt was, maar dat weten wij wel beter.
Kawasaki20GTR1000209420203.jpg


De uitvoering en styling van de eerste GTR zijn opvallend, de grote forse kuip met hoge ruit, grote tank, grote zijkoffers en het degelijke Zilvergrijs en later de Wijn Rode versie’s

mooi weggewerkt achter de grote kuip zit het 998cc grote vloeistofgekoelde zestien kleps blok.
GTR1000_blok.jpg

het schijnt afgeleid te wezen van de GPz1000RX met tammere nokkenassen en dunnere uitlaatbochten en carburateurs met 2 mm. minder doorlaat tot nu 32mm, het luchtfilter huis komt weer uit de GPZ900 dit kleinere huis werd gebruikt om de grote tank te kunnen plaatsen.
GTR1000_28-1.jpg

Wat bij elkaar weer resulteert in een compressie verhouding van 10,2:1 en 110 pk. bij 9.500 o.p.m. en een koppel van 10 kg. bij 6500 o.p.m.
Trouwens de GPZ1000 krijgt zijn Max. koppel pas 2000 o.p.m. later en als ik de krommes naloop is de GTR ook tot 7.500 o.p.m. sterker in pk’s als koppel. De zes versnellingsbak is ten opzichte van de 900 licht aangepast, de eerste twee versnellingen zijn wat korter en de zesde is wat langer en nu meer overdrive, ook de eind overbrenging is wat langer en loopt via een cardan. De koppeling is als die van de 900 alleen verbeterd. Er schijnen naast de gebruikelijke veren ook een diafragma veer te zijn gebruikt, dit om de schokbelasting bij het terugschakelen op tevangen.
De koppeling’s bediening is hydraulisch.



De wielbasis is ten opzichte van de 900, 6 cm. langer geworden, nieuw voor Kawasaki was ook de combinatie cardan Uni-Track.
de voorvork mist het tot dan bij de gpz900/1000 gebruikte anti duiksysteem, wel is er bij de voorvork een 41 mm. dikke binnen poot gebruikt die naast de olie ook nog lucht ondersteunt zijn.
Voorvorkspeciaalgereddschap002-1.jpg

Achter kan de mono demper 4standen gesteld worden plus nog extra ondersteund met lucht. Het frame is van het zelfde idee als de 900, er is hier gebruikgemaakt van een uit stalen pijp opgebouwd brugframe. De swingarm is wel aangepast net als het achterframe.
Het blok zit op 6 plaatsen aan het frame bevestigd en heeft een meedragende functie de balhoofdshoek bedraagt 28,5° en de naloop is 123 mm. vrij groot

Voor en achter zijn Aluminium giet wielen gebruikt, qua vorm gelijk aan de GPz, voor is een 18" gebruikt met een 110/80 VR(radiaal) band erom achter is een 16" wiel gebruikt met een 150/80 VR(radiaal)band erom.
Dunlop heeft special op verzoek van Kawasaki een set banden ontwikkeld voor de GTR, te weten de K105F tubeless aan de voor zijde en de K700G tubeless achter.
kawasakiGTR1000017.jpg

kawasakiGTR1000016.jpg



De GTR remt aan de voorzijde met twee 270 mm. grote schijven en twee enkele zuiger tangen, achter een enkele schijf van 280 mm. met een enkele zuiger tang.
keeringvoorvorkGTR007-1.jpg

De forse tank heeft een inhoud van 28,5 liter en geeft de GTR een redelijke actieradius.
Het zadel is breed en loopt mooi in de tank over.
De kuip is groot en breed en geeft veel bescherming, (op de Europese modellen heeft Kawasaki ook nog de kuip verbreders geplaatst). zelfs de handen blijven redelijk droog
De grote ruit is uitgevoerd met spoiler rand en er word wel eens gezegd dat je als GTR rijder in een vacuüm zit.
De spiegels zijn goed geplaatst en geven een werelds en trillingsvrij uitzichten zijn makkelijk in te stellen, net onder de spiegels zijn de richtinglichten netjes ingebouwd. De kuip bestaat uit twee soorten kunststof, de binnen panelen zijn van een zacht soort en hebben aan weerzijde een doormiddel van leren flappen afsluitbaren vakje. onder huidst heeft de GTR een systeem die warmte langs de voeten stuurt,
PA050001.jpg
de Amerikaanse versie heeft dat weer omgekeerd zodat er koude lucht richting de voeten komt.



Het dashboard is nieuw ontworpen en bestaat uit twee grote klokken en in de midden een zeer negatieve benzine meter en een temperatuur meter. En rechtsboven wel duidelijk maar niet erg geïntegreerd het digitale klokje. Onder het dashboard zit het lage stuur met daaraan alle bediening’s instrumenten verwerkt zelfs alarmlichten maar het richting licht miste toen nog wel de automatische richting schakelaar.
GTR1000_4-1.jpg

later
GTR1000_12-1.jpg




Er een mogelijkheid om ook zonder koffers te rijden, als men de koffers verwijderd en natuurlijk de ophang beugels heeft Kawasaki twee afdek kapen gemaakt zodat de GTR zonder koffers ook een mooi verzorgde uitstraling blijft houden. De koffers zijn mooi ruim en makkelijk te monteren, minpuntje vind ik de sloten en de daarbij behorende sleutels,
GTR1000_9-1.jpg
ik heb wel een GTR rijder horen zeggen dat zijn dochter ook van dat soort sleutels had voor haar dagboek, maar ach, ze doen hun werk goed. Als er dan nog te weinig bagage ruimte over is kan het kontje via een schroefje onder het zadel verwijderd worden. Naast het achterlicht zitten speciale uitklapbare haakjes, voor de spin of dergelijke.
Kawasaki heeft de GTR voor toeristisch als voor redelijk sportief rijden gemaakt, de voetsteunen staan redelijk naar achteren de stuurhelften staan hoog genoeg voor een ontspannen zit.
De hoogte is trouwens 81,5 cm samen met een rijklaar gewicht van 300 kg. maakt manoeuvreren een hele klus, dit gevoel verdwijnt zogauw de GTR aan het rijden gaat.
De GTR kan goed meekomen, ook als het wat meer doorgaat.



Specificaties.
Model ZG1000-A1
Motor type. 4 takt , vloeistofgekoelde 4-cilinder in lijn.
Cilinderinhoud. 997 cm³.
Boring x slag. 74,0 x 58 mm.
Compressieverhouding. 10,2:1.
Klepbediening. DOHC, 16 Kleppen.
Carburateurs. Keihin CVK32 x 4
Ontsteking. Digitaal.
Starter. Elektrisch.
Motor olie SAE 10W40, 10W50, 20W40 of 20W50
Hoeveelheid. 3,7 liter.
Versnellingsbak. 6 versnellingen met positieve neutraal vinder.
1e- 3,071 (43/14)
2e- 2.055 (37/18)
3e- 1.590 (35/22)
4e- 1.333 (32/22)
5e- 1.153 (30/26)
6e- 0,965 (28/29)
Overal drive ratio. 4530 top gear.
Frame type. Stalen buis
Balhoofdhoek / naloop. 28,5° / 123mm.
Vering voor. 41 mm. Telescoopvork met lucht ondersteunt.
Vering achter. Uni-Trak met 4 standen verstelbare demping.En met luchtdruk te ondersteunen.
Veerweg voor/ achter. 140 / 140 mm.
Banden, voor / achter. Tubeless radiaal 110/80 VR18 en 160/80 VR16.
Remmen voor. Dubbele schijven met enkele zuiger tangen.
Remmen achter. Enkele schijf met een zuiger tang.
L x B x H. 2,290 x 760 x 1,415 mm.
Wielbasis. 1.555 mm.
Zithoogte. 815 mm.
Gondspeling. 140 mm.
Inhoud brandstoftank. 28,5 liter.
Drooggewicht. 258 kg., en 265 met koffers.
Maximum pk 80,9 kW. = 110 pk. bij 9.500 o.p.m.
Maximum koppel 98.0N-m 10.0kg-m, bij 6,500 opm.




In 1987 komt de ZG1000 A2.
Wijzigingen ten opzichte van de A1:

Een hoger model stuur.
Een afsluitbaar vakje in de binnen kuip, deze is met de kontact sleutel af te sluiten.
GTR1000_8-1.jpg






De demontabele delen in de zijkant van de kuip zitten nu vast.
Modificatie van de olieleidingen in de cilinderkop.(komen dikkere in)
De gladde koffers worden vervangen voor de meer gepikkelde.
De kleuren.
In 1988 komt de ZG1000-A3

De kleuren.
Nieuwe spiegels met ander kogel gewricht en rubberen hoes
In 1989 komt de ZG1000-A4

De kleuren.




Maar rond Juni dat jaar gaat de toenmalige importeur van Kawasaki in Nederland " Kawim" Zijn Duitse collega helpen, die nog met een grote partij GTRen in de maag zit.



Het waren wel overjarige GTRen van het model A1 en A2 meestal in de kleuren grijs en Metallic-Nilotic Green. Maar deze werden wel aangeboden voor 14.999 gulden terwijl de GTR op de lijst stond en eerder dat jaar verkocht werd voor NLG 21.998,-.
Het aantal wat er verkocht is van deze GTRen weet ik niet precies, wel dat de kentekens de letters hadden MJ_??-LG en MJ-??-LH.

In 1990 komt de ZG1000-A5

De kleuren.
In 1991 komt de ZG1000-A6

De kleuren.
In 1992 komt de ZG1000-A7


De kleuren.
In 1993 komt de ZG1000-A8

De kleuren.
De Europese GTR krijgt nu standaard carburateurverwarming.



In 1994 komt de ZG1000-A9.
Kawasaki schreef:
De 1000GTR die alweer acht jaar, bijna ongewijzigd is gevoerd met zijn radiaal banden, lucht ondersteunde vering, onderhoud’s arme cardan, ruim bemeten stroomlijn en ruime kofferset.
Maar de tijd is gekomen voor de eerste grote Up-to-date van de 1000GTR
Wat er veranderd / vernieuwd / verbeterd is aan de GTR.

Een nieuwe voorvork
Set wielen.
Voorband.
Voor remmen.
Getrapt zadel.
GTR1000_13.jpg




Cockpit.
Handgrepen.
Two Tone kleur schema.
Binnen kuip met twee afsluitbare vakjes.



De aluminium wielen zijn vernieuwd en nu vijf spaaks geworden het voor wiel is nu uitgevoerd in 3" breed zodat er een 120/70 18V klasse tubles band om kan worden gelegd. Achter is de 150/80-16 gebleven.



De remmen zijn ook verbeterd zo zijn er voor twee semi zwevende 300 mm. schijven geplaatst met twee dubbele zuiger tangen.
Achter is de oude 280 mm. schijf met enkele zuiger tang gebleven. De nieuwe wielen en schijven zitten in een nieuwe zwaarder uitgevoerde conventionele 41 mm. Kayaba voorvork, deze heeft geen lucht ondersteuning meer maar wel makkelijk in te stellen veervoorspanning die via stelbouten bovenop de vorkpoten snel aan te passen zijn. Voor comfortabel rijden de voorspanning laag en voor sportief rijgedrag de voorspanning hoog. De Kayaba achterdemper bleef met voorspanning en lucht ondersteunt

Het brede zadel is nu meer getrapt uitgevoerd en met een goed ogend en zittende kunststof hoes gemaakt. Deze sluit mooi aan op de grote 28,5 liter tank.



De binnen kuipdelen zijn verbeterd en er zijn nu twee afsluitbare kastjes in de zijpanelen. De tellerpartij is totaal vernieuwd Het klokje wat op het oude model niet echt geïntegreerd was heeft nu een pasende plaats gekregen verder bestaat de tellerpartij nu uit vier klokken, een klein klokje voor de benzine meter een klein klokje voor de temperatuur meter een groter klok voor de toeren teller en een grote voor de snelheidsmeter, deze bevat ook een kilometerteller en een trip meter, als extra heeft ook de toerenteller een tripmeter. De koffers zijn goed en zijn niet gewijzigd.

Model ZG1000-A9
Gondspeling. 130 mm.
Zithoogte. 790 mm.
Bandmaten. 120/70 R -18 59V Dunlop K701 F tubeless. 150/80 R - 16 71V Dunlop K700 J tubeless
Maximum vermogen 72 kW =97,8 pk bij 9.000 o.p.m.
Drooggewicht. 270 kg. (met koffers)
Maximum koppel 86.0N-m 8,7 kg-m, bij 6.500 o.p.m.



In 1995 komt de ZG1000-A10.


Ongewijzigd.
In 1996 komt de ZG1000-A11.


Ongewijzigd.
In 1997 komt de ZG1000-A12.


De kleurstelling.
Verchroomde moerdoppen aan het cardan eind.
In 1998 komt de ZG1000-A13.


Ongewijzigd.
In 1999 komt de ZG1000-A14.


De kleurstelling.





Voorvork binnenpoot bescherm plaatjes/hoesje.
In 2000 komt de ZG1000-A15.


Ongewijzigd.
In 2001 komt de ZG1000-A16.


Ongewijzigd.
In 2002 komt de ZG1000-A17.


De kleurstelling.
In 2003 komt de ZG1000-A18.


De kleurstelling.
In 2004 komt de ZG1000-A19.


De kleurstelling.


Model Frame nummer Bloknummer
A1 ZGT00A-000001 JKAZGCA1-GA000001JKAZGCA1-GB500001 ZGT00AE-000001.
en voor Duitsland.
ZGT00AG000001
A2 ZGTOOA-005501 JKAZGCA1-HA005501JKAZGCA1-HB503401 ZGT00AE-000001.
en voor Duitsland.
ZGT00AG000001
A3 ZGTOOA-006701 JKAZGCA1-JA006701JKAZGCA1-HB504901 ZGT00AE-012201.
A4 ZGTOOA-008001 JKAZGCA1-KA008001 Idem.
A5 ZGTOOA-009001 JKAZGCA1-LA009001JKAZGCA1-LB505601
A6 ZGTOOA-011401 JKAZGCA1-MA011401JKAZGCA1-MB506701 Idem.
A7 ZGTOOA-014001 JKAZGCA1-NA014001JKAZGCA1-NB506701 Idem.
A8 JKAZGCA1-PA025001JKAZGCA1-PB507301 Idem.
A9 ZGTOOA-035001 JKAZGCA1-RA035001JKAZGCA1-RB508001 Idem.
A10 JKAZGCA1-SA038001JKAZGCA1-SB508651 Idem.
A11 ZGTOOA-042001 JKAZGCA1-TA042001 Idem.
A12 ZGTOOA-046001 JKAZGCA1-VA046001 JKAZGCA1-VB509801 Idem.
A13 JKAZGCA1-WA048001 JKAZGCA1-WB510501 Idem.
A14 JKAZGCA1-XA052001JKAZGCA1-XB511601 Idem.
A15 JKAZGCA1-YA057001JKAZGCA1-YB513301
JKAZCT00AAA057001 Idem.
A16 JKAZGCA1-1A059001JKAZGCA1-1B514901 Idem.
A17 JKAZGCA1-2A063001JKAZGCA1-2B516901
JKAZGT00AAA063001 Idem.
A18 JKAZGCA1-3A068001JKAZGCA1-3B518601
JKAZGT00AAA068001 Idem.
A19 JKAZGCA1-4B519901 Idem.


Kawasaki20GTR1000209420204.jpg



Model Jaar. Kleuren Pk’s / Koppel. Prijs in Nederland.
A1 1986 Pearl Gentry Grey.
Candy Wine Red. 110 pk en bij 9500 Opm
98 Nm bij 6500 o.p.m. NLG 18.998,- en voor de kofferset NLG 600,-- extra
A2 1987 Pearl Gentry Grey.
Candy Wine Red.
Metallic-Nilotic Green. Idem.. NLG 19.498,- en NLG 898,- extra voor de kofferset
A3 1988 Candy Persimmon Red.
Pearl Alpine White.
Pearl Gentry Grey. Idem. NLG 19.489,- en per 01-06 NLG 19.998,-
A4 1989 Candy Persimmon Red
Luminous Polaris Blue.
Pearl Alpine White. Idem. NLG 21.998,-
A5 1990 Candy Persimmon Red
Pearl Alpine White
Luminous Polaris Blue Idem. NLG 21.998,-
A6 1991 Candy Persimmon Red
Pearl Alpine White
Luminous Polaris Blue Idem. NLG 19.998,-
A7 1992 Candy Persimmon Red
Ebony. 92 pk bij 9000 tpm 81,4 Nm. bij 6500Tpm. NLG 20.998,--
A8 1993 Ebony Idem. NLG 19.998,-
en per 05-07 voor NLG 21.998,-
A9 1994 Luminous Vintage Red/ Pearl Cosmic Gray. 98 pk en bij 9.000 o.p.m. 86 Nm. bij 6.500 o.p.m. NLG 23.498,-
A10 1995 Luminous Vintage Red/ Pearl Cosmic Gray. Idem. NLG 24.698,-
A11 1996 Luminous Vintage Red/ Pearl Cosmic Gray. Idem. NLG 24.999,-
A12 1997 Luminous Windsor Green/ Pearl Cosmic Gray idem NLG 24.999,-
A13 1998 Luminous Windsor Green/ Pearl Cosmic Gray Niet verkocht in Nederland
A14 1999 Candy Amaranth Red Mica/ Pearl Cosmic Gray NLG 22.998,-
A15 2000 Candy Amaranth Red Mica/ Pearl Cosmic Gray
In USA. Candy Persimmon Red/ Pearl Cosmic Gray NLG 23.998,-
A16 2001 Candy Persimmon Red/ Pearl Cosmic Gray
In USA Metallic Sonic bleu / Pearl Cosmic Gray NLG 25.698,-
A17 2002 Metallic Sonic bleu / Pearl Cosmic Gray.
In de USA
Metallic Phantom Silver/ Pearl Cosmic Gray. € 11.790,00 (NLG 25.981,74)
A18 2003 Candy Cardinal Red/ Metallic Dark Bronze € 11.690,00
A19 2004 In de USA .Pearl Mystic Black Niet meer verkocht in Nederland






Uitwerking van het 1000 GTR/Concours rijders ervaring formulier.

Het was een hele opgave om een serieuze GTR ervaringen formulier te maken en hebben GTR-rijders hier wel behoefte aan!! Na enkele weken had ik een formulier gemaakt (als voorbeeld heeft een formulier van Motor Rijder dienst gedaan) En natuurlijk wat eigenaren opgezocht, dit bleek nog een redelijk aantal te zijn. Hiervan heeft een gedeelte per mail het formulier toegestuurd gekregen en de rest per post.

Hieronder een samenvatting van wat de GTR rijders in gevuld hebben.

1e- De naam is eigenlijk niet echt interessant.
De leeftijd. varieert van 32 t/m 59 jaar oud.
Waarvan weer vijf dertigers, vijftien veertigers en vijf vijftigers
De grootste groep is bij ons toch wel veertigers. 2e- Model/jaar , 1x 1987, 2x 1989, 1x 1990, 2x 1991, 2x 1993, 1x 1995, 2x 1997, 1x 1998, 4x 1999, 1x 2000, 3x 2002 en 4x 2003

Nieuw of tweedehands.
12 x nieuw gekocht en 13 keer tweedehands.
De tweedehands GTR en hadden een gemiddelde kilometerstand van 30.000 met als minimum 12.000 en max. 66.857 km

Bij dealer of particulier gekocht 4x is de GTR particulier gekocht 1x is de GTR zelf geïmporteerd en dus 20 keer bij de dealer gekocht.

kilometerstand totaal. Deze varieert weer van 5000 t/m 225.000, de grote groep zit nu tussen de 37.000 en 65.000 km.


Welke motoren heeft u voor deze gereden? Er zijn drie eigenaren die opgaven dat de GTR de tweede motor was, acht hun derde motor, vijf de vijfde. Een inzender had er al twaalf voor de GTR bereden.

Vijf eigenaren gaven aan dat het hun tweede GTR was, vier hun derde en twee hun vierde GTR.3e- Ik heb voor de GTR gekozen omdat: (De antwoorden samengevat) Het een robuuste en complete motor is voor een betaalbare prijs.



4e- Welke accessoires heeft u geplaatst. 1 -17 keer een top koffer. 2 -13 keer een hogere ruit. 3 - 6 keer Alarm lichten.(Hazzard) 4 - 5 keer een alarm systeem. 5 - 4 keer een interkom systeem. 6 - 4 keer werd het zadel vervangen, 2x voor een Corbin en 2x voor het nieuwe model. 7 - 3 keer werd vermeld: runing ligts, tanktas, route rolhouder en vering vervangen.
8 - 2 keer werd vermeld: trekhaak, mistlampen, stopcontact, handvat verwarming en Laser einddempers.
9.- ook nog een keer:aanhanger, treeplanken, stuurverhoging, rvs remleidingen, voorspatbord verlengen, tankhoes, Murhp schroeven set, side knops en een navigatie systeem.
GTR1000_27-1.jpg



5e- Gemiddeld rijden we ongeveer 10.000 Km per jaar met een minimum van 1500 en een max. van 27.000. km.
De gemiddelde rijervaring met de GTR is 5 jaar. Met uitschieters van 1 jaar tot 17 jaar.
mijn rijstijl is 10x toeristisch, 12 keer toeristisch /sportief en 3 x sportief.
De vraag wat de normale snelheid was in de bebouwde kom op doorgaande wegen en snelweg is bijna bij een ieder 50- 80/100 en 120/150.


6.Ik rijd met de GTR. 1 solo. 7 keer
2 met duo. 3 keer.
3 beiden. 15 keer. Ik gebruik de GTR 1 voor vakantie. 10 keer.
2 voor woonwerk verkeer. 7 keer
3 anders namelijk 15 keer.


7.Wat is het langste stuk in een dag gereden met de GTR. 9 personen geven aan dat er tussen de 750 en 800 km per dag geen probleem was, uitschieter om laag was 1x 250 en om hoog 1350 km in een dag. 8. Hoe beoordeeld u : Zitcomfort…. 24 keer goed een keer zadelpijn Zitcomfort duo.. 23 keer goed twee keer klagende bijrijder.
De bescherming tegen de rijwind van goed tot prima.
De bescherming tegen regen. 24 keer prima een keer een minpuntje. De mogelijkheid tot bagage mogelijkheid. 24 keer goed een keer onvoldoende. De mogelijkheid om langafstanden terijden. Goed De spiegels. 24 keer prima een keer te breed (voor in de file)De bediening’s organen. Goed.

9. Hoe beoordeeld u : De krachtbron in zijn geheel 22 keer voldoende 3 keer mag meer zijn
Koud starten en weg rijden. 22 keer goed, 3 keer lawaaierig lopen tot hij warm is.
Soepelheid van de motor. goed. Vermogen van de motor. 20 keer geen probleem 5 keer mag wel wat meer zijn. De actieradius goed t/m prima
De versnellingsbak. Goed De koppeling. 25 keer prima
Het cardan.----25 keer prima.

10. Hoe beoordeeld u :De werking van de voorrem. 21 keer voldoende en 3 keer matig
De werking van de achterrem. 25 keer goed.
Het bochten gedrag. 22 keer goed. Het stuurgedrag. Goed. De rechtuitstabiliteit. 23 keer goed enkele malen richel gevoeligheid
(ligt dit aan de banden?) De handelbaarheid. Goed. De draaicirkel. De GTR is zwaar maar toch 22 keer goed. De voorvering. 20 keer goed en al twee eigenaren hebben de vering vervangen De achtervering. 20 keer goed, word verder net als de voorvering nogal slap genoemd.

11.Hoe beoordeeld u :De lak kwaliteit. 18 keer goed en 7 keer van kan beter tot slecht
De gevoeligheid voor defecten. 22 keer geen problemen drie keer elektronica. De afwerking. 15 keer geen problemen tien keer matig. De service bij de dealer. Goed, 2 x slechte ervaringen. De prijs van het onderhoud. 17 keer goed 4 keer duur en 4 keer geen ervaring. De onderdeel prijzen. Van redelijk tot duur. De service van de importeur. 20 keer geen ervaring 4 keer goed een keer slecht. De beschikbaarheid van de onderdelen. Tussen een dag en drie weken.
12. Het benzine verbruik bedraagt gemiddeld 1.liter per 16 km.
Bbij snel rijden bedraagt 1.liter per 13 km.
Bij toeristisch rijden bedraagt 1.liter per 18 km.
Het olie verbruik bedraagt gemiddeld bij 21 eigenaren 0,0 liter per 1000 km. en bij vier eigenaren 0,1 t/m 0,3 liter bij 1000km.
De remblokken gaan gemiddeld 20.000 kilometer mee.
De remblokken achter gaan gemiddeld 25.000 kilometer mee.
Levensduur achterband varieert van 10.000 t/m 20.000 kilometer gemiddeld wel 12.000.
Levensduur voorband varieer ook van 6000 t/m 20.000 kilometer. Gemiddeld wel 15.000 km
Welk type/merk band raad u aan…
8 keer Bridgestone waaronder de BT45F 58V en BT45R 71V EF.
5 keer de originele Dunlop’s
2x Michelin.
1x Pirelli.
Reden De Bridgestone gaat lang mee en is een goede all rounder
met gedeeltelijke;bronvermelding "Kawasaki Merk Club" Jan Roos
 
Laatst bewerkt:
Olien verversen keeringen vorken vervangen koppelingsplaten vervangen
kleppenstellen nokkenasketting vervangen lampjes dashbord vervangen
carbarateur reinigen het is allemaal te doen bij een GTR.
distributieentuimelaars030.jpg

koppelingsveren018.jpg

koppelingsveren014.jpg
koppelingsveren011.jpg
 
We gaan hier met GTR liefhebbers verder met de GTR .
geven adviezen kopen en verkopen spullen van elkaar en uiteraard terzijnertijd lekker toeren met zijn allen.
koplampvervangen006.jpg

forksprings.jpg
 
Doelstelling van dit Topic is lekker te kletsen over de GTR en elkaar hulp bieden (technisch en of onderdelen en zo een hechte groep GTR liefhebbers te vormen. uiteraartd ideeen uitwisselen
zodat we allen nog lang GTR rijden.

dit was de aftrap van het volgende GTR -topic

distributieentuimelaars015-1.jpg
 
koplampvervangen005.jpg

Maar soms is het simpel vervangen van een lampje niet voor een ieder duidelijk
koplampvervangen004.jpg
 
Laatst bewerkt:
Wat je ook kwijt wil over de GTR of wil vragen knal het hier neer.
zoek je wat van onderdelen wil je hem verfraaien en ga zo maar door.
we lezen het hier wel.
dit waren enkele inleidende fotoos we komen uitgebreid terug met meerdere fotoos over de onderwerpen afewisseld met gezellig kletsen en verfraaien van de GTR., en toer ervaringen
 
Laatst bewerkt:
Zodan Ton, kon je niet slapen? maar oke dit wordt topic Nr 2 van de GTR begrijp ik? das mooi (als niet weer alles verdwijnt dan he).

wel zal vast veel langs wippen. hoewel het wel beetje jamme ris dat het "slechts"een GTR topic is de Concours is weggevallen _O-
 
Laatst bewerkt:
Nou Ton...

dank je B|

Behalve om even te wachten tot we op 2500 posts zitten
ook nog even het nalaten om even te overleggen ofzo...
en nog stiekem toen ik ging slapen ook :')

en niet eens Deel 2...

Al die meuk hoort in de openingspost
MET een verwijzing naar het eerste deel...

zucht...
 
Laatst bewerkt:
Wellicht spreek ik uit naam van vele GTR-rijders, hoera er is een opvolger van de
"GTR1000 / Concours topic". De vorige was al leuk dus dit moet nog beter. *O* *O*

Zoals ik in de vorige topic al aangaf de onderstaande beschrijving heb ik gearchiveerd en zijn beschikbaar, doch alleen als er een probleemstelling is aangegeven op dit topic.

Ik heb de vervanging van de distributieketting, verwijderen van de nokkenassen en de tuimelaars, al hetgeen Ton op papier / foto heeft gezet, in een word-document gezet en ook de vervanging van de voorvorkkeerringen, ook van Ton en een beetje van Aad , staat ook op een word document.

Gelet op de grootte van de bestanden is het schier onmogelijk om dit op het forum te zetten.
Dus mocht er een liefhebber zijn dan kan en wil ik dat best naar een emailaccount van een GTR rijder sturen. Verzending vindt alleen plaats na melding van probleem op dit topic.
 
Laatst bewerkt:
Nou Ton...

dank je B|

Behalve om even te wachten tot we op 2500 posts zitten
ook nog even het nalaten om even te overleggen ofzo...
en nog stiekem toen ik ging slapen ook :')

en niet eens Deel 2...

Al die meuk hoort in de openingspost
MET een verwijzing naar het eerste deel...

zucht...

Rez 8-) , je kan nog steeds je reply aan dit topic hangen, worden we nog steeds met z'n allen beter van.
:] :]
 
Rez 8-) , je kan nog steeds je reply aan dit topic hangen, worden we nog steeds met z'n allen beter van.
:] :]

Waarom 100 posts voor het einde al een topic openen? andere topic zit nog niet eens vol, verre van.
Pas als het andere topic vol begint te worden, wordt t nieuwe gestart. punt.

en je snapt t nog steeds niet met wat ik wilde, of je legt t verkeerd uit.

Wellicht spreek ik uit naam van vele GTR-rijders, hoera er is een opvolger van de
"GTR1000 / Concours topic". De vorige was al leuk dus dit moet nog beter. *O* *O*
Niks Hoera, opvolger zou er sowieso zijn... Jij wacht toch ook keurig tot je ouders zijn overleden voordat je gebruik maakt van je erfrecht? :?
 
Laatst bewerkt:
ben er inmiddels achter dat hier niet is overlegd (Rez en Ton) das nu niet zo netjes. Rez de boom planten en verzorgen en als er vruchten komen plukt de buurt (ton) ze en verkoopt ze. geeft vast een kater gevoel.

hoop niet dat dit zo komt door dat "misverstandje" of wat het ook mag wezen met Zbig.

trouwens hoe is het met Zbig ?? zie hoor hem niet meer
 
Waarom 100 posts voor het einde al een topic openen? andere topic zit nog niet eens vol, verre van.
Pas als het andere topic vol begint te worden, wordt t nieuwe gestart. punt.

en je snapt t nog steeds niet met wat ik wilde, of je legt t verkeerd uit.Niks Hoera, opvolger zou er sowieso zijn... Jij wacht toch ook keurig tot je ouders zijn overleden voordat je gebruik maakt van je erfrecht? :?

sterker nog ik vraag haar regelmatig of ze aub haar centjes op wilt maken, omdat als ze dood is er niets ana heeft en de regering de lachende derde is. en die gun ik het niet. mensje betaald heel haarleven belasting over dr spaargeld en vervolgens pakken we 50% af als we dood zijn.
 
Waarom 100 posts voor het einde al een topic openen? andere topic zit nog niet eens vol, verre van.
Pas als het andere topic vol begint te worden, wordt t nieuwe gestart. punt.

en je snapt t nog steeds niet met wat ik wilde, of je legt t verkeerd uit.Niks Hoera, opvolger zou er sowieso zijn... Jij wacht toch ook keurig tot je ouders zijn overleden voordat je gebruik maakt van je erfrecht? :?
Waren jouw woorden anders gisteren 14 mei om al een nieuw Topic te openen of mag jij alleen een Topic openenen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan