Kawa kz650sr slecht lopen

poemba46

Die hard MF'er
9 feb 2007
765
2
Beste MFers ik heb een probleem waar ik niet uitkom.
IK ben een cafe racer aan het bouwen op basis van een klz650sr.
Als ik hem start op de choke looptie netjes.
OP een gegeven moment word hij warm en gaat hij steeds slechter lopen met als gevolg afslaan.
IN de tussentijd de chokeschuif dicht zetten versnelt dit proces.
Ik heb het idee dat hij niet genoeg benzine krijgt en dat hij de carbs leeg trekt.
Gas geven werkt niet echt want op toeren komen wil die ook niet.
Nu weet ik wel dat de accu slecht is, maar vind zo raar dat hij koud met choke aan wel goed loopt en naarmate hij warm word, steeds slechter gaat lopen.

Iemand een idee??
 
Hmm. En als je hem draait tot hij afslaat, dan 2 minuten wacht en weer probeert te starten...? Als hij dan weer eventjes goed loopt, dan is het met zekerheid dat hij niet genoeg benzine krijgt (en niet dat het komt doordat het blok warm wordt en te arm loopt).

Ik zou mijn carburateurs eens aftappen (aftapschroeven onderop) om eens te zien wat voor prut er uit komt lopen.
 
Ik heb hem een half uurtje af laten koelen en toen weer met de choke aan gestart.
Toen bleef hij idd weer even goed lopen totdat hij warm werd en weer afsloeg.
Hij heeft een maand of 2 nu stilgestaan dus het kan goed zijn dat de carbs vies zijn maar kon zo gauw daar niet achter komen zonder hem weer helemaal uit elkaar te trekken.
 
Wat houden die verschillende standen in eigenlijk bij je benzine kraan?
On en Reserve snap ik wel maar dat TPI niet erg.
Heb het idee dat er geen benzine in de carbs komt want als ik dat schroefje onderaan losdraai (van je vlotterkamer) komt er niks tot weinig uit.
Nu eerst maar ff een week skien.
Word vervolgd!
 
Ik denk dat je een vacuüm gestuurd benzinekraantje hebt, te herkennen aan 2 slangetjes aan de kraan.
Je zuigt aan één en uit de ander moet dan benzine stromen.
In dat geval is TPI een soort by-pass waarbij de benzine gewoon begint te lopen zonder aan het andere slangethe te zuigen. (om bijvoorbeeld je vlotterkamers te vullen)

Correct me if i'm wrong. Bij een heleboel andere motoren heet dit PRI
 
Ja dat heb ik idd wel gevonden dat pri maar tpi zag ik niet.
Ik ga wel is klooien als ik terug ben.
Ben toch bang dat het zooitje uit elkaar moet.
En heb een grote beginnersfout gemaakt, oudere benzine erin gedaan.
Stom maar ja gebeurd.
Ga nu gewoon de tank weer leeg trekken en benzinekraan eraf, doorspoelen, dan de carbs eraf en ultrasoon laten reinigen en dan de hele mikmak weer in mekaar zetten en verse benzine erin.
Hoop dat hij dan goed loopt.
 
Nou heb mijn tank gespoeld en voorzien van verse benzine.
Filter nagelopen, carbs ook en geen vuiltje te bekennen.
Dus toen ff in de tpi stand gezet, 5 min gewacht en gestart.
Loopt nu als een zonnetje en na de tpi stand weer op on gezet uiteraard.
Toch bedankt voor het meedenken.

Topic mag op slot!
 
Terug
Bovenaan Onderaan