Kawa LTD 250

ItsmeA3

Die hard MF'er
11 nov 2005
370
96
Rhoon
Goedemorgen/middag/avond!

Ik ben nu druk aan het lessen geslagen (ja, nu al verslaafd...). En nu kan ik voor een heeel mooi prijsje (lees: gratis :) ) aan een Kawasaki LTD 250 komen. Bouwjaar is ergens eind jaren 70, verder is er mij nog weinig van bekend.

Aangezien ik mn rijbewijs nog niet heb, kan ik er nu misschien wat tijd in steken om m goed en netjes rijdbaar te maken.

Maar hier komt dus het vraagje: zijn er misschien mensen die ervaringen hebben met dit type motor? Alle positieve *O* en negatieve -O- informatie is welkom...

Groeten!! A3 :]
 
Laatst bewerkt:
M`n broer had er zo eentje, hartstikke leuk choppertje om te beginnen. :Y

Geen snelweg racer maar een lekkere tuffiets voor binnendoor. :]

Makkelijk onderhoud

LTD250_Left.jpg


Z250LTD_belt.JPG
 
Hij is gelukkig niet al te groot. Ben zelf ook een niet al te groot mannetje (1.73). Het sleutelen aan motoren zal ik toch nog wel een beetje moeten leren... K kom niet verder dan t vakkundig demonteren van mn Puch (bijna 10 jaar geleden), maar dat is weer een heel ander verhaal...

Kom maar op met die reacties!

Thnx! A3


Ps: Erg leuke ondertitel Fury... :}
 
Ik heb ook naar die LTD's gekeken toen ik bijna mijn rijbewijs had, maar ik las op internet veel gematigde reacties. Onder andere dat de blokken snel zouden vastlopen, ik vraag me af wat daar uiteindelijk van waar is.

In ieder geval lijkt het mij een leuk fietsje, je moet er niet al te veel geld in gaan steken, dan kun je beter voor een iets nieuwere gaan.
 
Ik heb zelf een cm250c(zie foto).
Zo op het oog komt hij wel een beetje overeen met de LTD.
Zolang je er niet teveel verwachtingen van hebt valt hij ook niet tegen. Ik heb hem als 2e motor voor in de stad en woonwerk (purmerend-amsterdam 70 km per dag)
Daarvoor voldoet hij prima.
Aan die LTD te zien komt hij ook al aardig in de buurt van een oldtimer.
Mijne hondaatje heb ik verzekerd voor 35 euro per jaar, is volgend jaar wegenbelastingvrij en rijd ruim 1 op 30.
Dus ik zou deze motor gewoon aannemen. Als hij niet bevalt kan je hem altijd nog weg doen.

Gr. Peter

Bijlage: cm250 1.jpg
 
Als-ie lang heeft stilgestaan, NIET starten voordat je eerst de vlotterkamer hebt afgetapt, dan weer dicht, benzinekraan open, benzinekraan dicht, nog een keer aftappen.

Is-ie nog helemaal origineel en lopend, dan zou ik er niets aan verbouwen maar wel goed onderhoud (laten) verrichten. Is het niet zo met oldtimers dat er belasting- en/of verzekeringsvoordelen aan hangen? EDIT: O, dat weet en zei Peter al.

Nooit iets repareren wat niet kapot is.
8-)
 
ik ben zelf begonnen op de z200, zijn voorganger/kleine broertje.
door gebrekkig onderhoud liep daar de nokkenas uit.
ik kon toen (1983!) geen gebruikte kop krijgen.
bij al die kawa'tjes was namelijk de nokkenas eruit gelopen -O-
als je gaat kijken moet je het linker dekseltje van de kop er even afschroeven.
daar zitten de puntjes achter, geen olie.
dan goed voelen of je de nokkenas op en neer kan bewegen, er mag helemaal geen speling inzitten.
misschien dat je het ook kan zie als je hem zonder dekseltje laat lopen.
ik heb toendertijd mijn kopje laten reviseren bij bolman in den haag, die hebben er toen bronzen lagers in gezet.

verder is het een hartstikke leuk fietsje.
maar wel regelmatig olie en het filtertje verversen.

oh ja, de onderste motor is een ltd305, da's dus iets heel anders.
veel rijscholen gebruik(t)en die dat zal dus wel betrouwbaar zijn.

ik lees nu dat je hem gratis krijgt, zeker doen *O*
het kopje reviseren kostte mij toen 400 gulden, als het nu 400 euro kost heb je nog een leuke aanschafprijs.
 
Laatst bewerkt:
Ophalen is afgelopen weekend niet gelukt in verband niet gelijk lopende agenda's... Shit happens... Mag vanavond weer fijn lessen! Heb nu handschoenen en een motorjack gekocht! Vrijdag ffies kijken voor een mooi helmpie... Iemand een goed idee waar er in de buurt van Rotterdam leuke niet al te dure motorhelmen te koop zijn?

Groeten!!!

:] :] :] A3
 
Tis hetzelfde blok als onder mijn kawa KL250, die van mij is inmiddels ook al gereviseerd ;zuiger ,koprevisie met idd bronzen lager en beide tuimelaars en de oliepomp.Pomp was niet al te best meer.
En dat al na 17000km!! .
Oorzaak van alle ellende waarschijnlijk olie gebrek bij een van de vorige eigenaars.

Sindsdien :loopt goed, start altijd (3500km alweer) O-)
Onderdelen nog wel te koop, maar je moet erna zoeken.
Boven de 80/85 km/u wordt het een sexmachine :+ :9 (vibraties en niet te lui).

Kijk idd die nokkenas, lager en tuimelaars na voordat je ermee probeert te rijden.
Speling op de nokkenas laten repareren als de nokkenas nog bruikbaar is

ps zie :http://www.kawasaki-kl250a-ig.de/html/service.html
hier staat een foto van een koprevisie (lager) op
 
Terug
Bovenaan Onderaan