kawa probleem

dirthyharrie

Rookie
12 jun 2011
12
0
hallo
ik heb een probleem bij mijn kawa gpz 600 r veroorzaakt :?

ik heb de carbs vervangen en bij het terug monteren van de accu heb ik mijn steeksleutel laten vallen precies op de plus en het frame gevolg een vonk dus kortsluiting ;(

onder het zadel heb ik een kastje met zekeringen gevonden maar die zijn allemaal goed (voor de zekerheid allemaal vervangen)

nu heb ik alleen nog maar bij mijn meters het olie lampje dat brand en het neutraal lampje dat brand geen verlichting meer zowel voor als achter geen knipperlichten meer en geen claxon de tempmeter slaat helemaal uit ook wil hij niet starten en hoor ik als ik dat probeer een klik in het kastje met de zekeringen als ik hem daarna van het contact zet weer die klik

verder doet hij helemaal niets

is er misschien nog een kast met zekeringen of een draad zekering ergens

of weet iemand een oplossing voor dit probleem

gr harrie :$
 
Laatst bewerkt:
check de zekering bij je startrelais
volg de dikke kabel vanaf je plus pool van de accu, hoort een 30A zekering in
succes
en laat ff weten of dit t was

cornellie heeft gelijk,, die rotdingen fikken meestal door ;) Meestal is het een cilinder vormig kastje met een zekering eraan vast. Toen ikzelf met een cb650 aan het knutselen was fikte die ook altijd als eerste door na knoeien met bedrading -O-

succes!
 
als je de pluspool met het chassis kortsluit helpt geen enkele zekering.
(zekering zit tussen de plus pool en bedrading, niet het chassis)
nieuwe accu zowiezo, dan nog eens proberen. (of deze proberen te laden)
 
Laatst bewerkt:
Mocht je geen multimeter hebben
Sluit eens een lampje aan op de accu en kijk of hij op normale sterkte brandt.
Sluit daarna het lampje aan op de + van de accu en op je frame.
Brand hij dan zwakker?

Dan is je massakabel waarschijnlijk gesmolten/ingebrand.


Kan zijn dat je accu ook al gesneuveld is, maar meestal is eerst de bedrading de lul en daarna pas de accu :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan