Kawa schiet uit tweede versnelling............?!?

Raysol

MF'er
21 mei 2002
131
0
Heren,
ff iets vreemds waar ik wel wat help bij kan gebruiken. :? :? :? :? :?

Ik heb een Kawa ZZR-600 en van de 1 op de andere dag schiet hij uit zijn tweede versnelling terug naar zijn neutraal. :( Dit opzich is niet zo vreemd, mocht ik hem bijvoorbeeld een keer niet goed genoeg in zijn 2 getrapt hebben, kan dat inderdaad voorkomen. :? Het vreemde van dit verhaal is dat hij pas uit zijn tweede versnelling schiet op het moment ik zo'n 7000 toeren draai. |(
En met name schiet hij terug, wanneer ik in zijn tweede vernelling rij (ca. 40 km/h) en hem dan volledig opentrek.

Ik weet het ff niet meer. ;( ;( ;(

Enige suggesties zijn van harte welkom

massel

Raysol
 
Heren,
ff iets vreemds waar ik wel wat help bij kan gebruiken. :? :? :? :? :?

Ik heb een Kawa ZZR-600 en van de 1 op de andere dag schiet hij uit zijn tweede versnelling terug naar zijn neutraal. :( Dit opzich is niet zo vreemd, mocht ik hem bijvoorbeeld een keer niet goed genoeg in zijn 2 getrapt hebben, kan dat inderdaad voorkomen. :? Het vreemde van dit verhaal is dat hij pas uit zijn tweede versnelling schiet op het moment ik zo'n 7000 toeren draai. |(
En met name schiet hij terug, wanneer ik in zijn tweede vernelling rij (ca. 40 km/h) en hem dan volledig opentrek.

Ik weet het ff niet meer. ;( ;( ;(

Enige suggesties zijn van harte welkom

massel

Raysol

40km/h met 7000 tpm???? :?
 
Het tandwiel waar jullie het over hebben is een tandwiel van de versnellingsbak neem ik aan. :)

Maarrr. Ik heb ook een keer gezien dat de voortandwiel versleten was...Jaja, lijkt heel vreemd maar die motor vloog uit de 2 en 3. Bleek er niks met het blok te zijn maar het voortandwieltje was ongeveer rond.. :? .

Heel vreemd maar toch een kijkje waard toch !.
 
Nee, je begrijpt me verkeerd :?

Ik rij in z'n tweede versnelling, ongeveer 40 km/h en trek hem dan door tot de 7000 toeren, waarna hij uit zijn versnelling klapt!!!!

Dus ik rij geen 40 km/h met 7000 toeren, maar dat lijkt me wel duidelijk!!!!
 
Ik heb hetzelfde gehad met mijn ZZR1100
Als ik constant snelheid reed en gas gaf schoot hij uit zijn versnelling (5 de )
Dat kwam door dat hij niet ver genoeg ingeschakeld was in die bewuste versnelling
Tijdens de constante snelheid kwam hij iets terug en bij gas geven schoot hij er uit
De tandwielen waren nog goed
De schakelfork ook ( toch maar opnieuw laten chromen )
De schakelklok heb ik gemodificeerd
Hij schakelt nu iets verder in en werkt perfect
Het hele grapje koste maar 50€
En ik kon er zo bij
Alleen het carterdeksel verwijderen

En nu het advies van de dealer
Het blok moet open
Tandwielen vervangen + schakelfork + schakelklok
Ongeveer 800€

Grappen makers

misc.php


Bijlage: http://files.motor-forum.nl/forum/download_document/2995/e036e619454a35c0e69ccce493011db9 (schakelklok.JPG)​
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan