Kawa Start-probleem

Fiebe Stalman

Rookie
8 apr 2002
2
0
Groningen
Heb een kawa VZ-750 (VN Model),met start problemen.
Heeft een redelijke lange tijd stil gestaan.

Bij het starten een klikkend geluid,lijkt of startmotor niet genoeg power krijgt,draait een xtje rond, en een uitlaat geluidje produceerd, that's all.
Bij de volgende poging totaal geen reaktie ..
Net voozien van nieuwe accu..

Iemand een id? :}
 
Heb een kawa VZ-750 (VN Model),met start problemen.
Heeft een redelijke lange tijd stil gestaan.

Bij het starten een klikkend geluid,lijkt of startmotor niet genoeg power krijgt,draait een xtje rond, en een uitlaat geluidje produceerd, that's all.
Bij de volgende poging totaal geen reaktie ..
Net voozien van nieuwe accu..

Iemand een id? :}

id heb ik niet, maar wat dacht je van een nieuwe fiets? :)
 
Als er ergens een kleine kortsluiting in je electrische systeem zit kan het zijn dat je akku langzaam leegloopt. Check dit eens door een stuk te gaan rijden waardoor je akku weer opgeladen is (tenzij je regelaar/dynamo stuk is) waarna je de massa pin (- pool, vaak zwarte kabel) loshaalt. Als je de motor weer een tijd stilstaat maar daarna wel gemakkelijk start, dan zit er een electrisch lek. Dit is nog sneller te controleren door de stroom te meten in het systeem als de motor stil staat, maar daar moet je een multimeter voor regelen.
 
Accu polen nagekeken..geen corrosie of vuil, vette blauwe bougie vonken(=goed)
Het lijkt dat bij het starten het stroom voledig opgaat in niets, lijkt op het starten met lege accu.
Maar dit is onmogelijk, daar deze accu spiksplinter nieuw is, gevuld waar ik bij was.

zit zelf te denken an startmotor, of starter relay...mot Ik nog ff meten..

@Koetje....donatie's op giro nr..? :)

@edwin.. kan Ik es ff checken ja...stukje rijden zal moeilijk gaan als ie niet start :)

@Jkoehorst accu is nieuw en geladen, rijden gaat moeilijk op een accu, zit niet lekker, heb geprobeert maar geef mij maar een buddysit..(Joke)lol


tnx m8's voor jullie reaktie..
 
Terug
Bovenaan Onderaan