Kawa total loss :( - welke fiets nu?

Bananeman

MF veteraan
24 jan 2002
37.148
57
Veldhoven (Noord Brabant)
Helaas heb ik afgelopen zondag (16/6) m'n Kawa ZX6R in de vangrail gereden. De expert van de verzekering heeft de motor inmiddels total loss verklaard ;( ;(

Gelukkig reed ik absoluut niet hard (60 à 65 waar je 70 mag) dus ik heb zelf zo goed als niks, behalve dan noodgips voor mijn linkerhand+arm omdat ze niet met zekerheid konden zeggen of een klein botje (naviculare o.i.d.) gebroken is. Blijkt komende week dat dat idd het geval is, dan zit ik nog 5 weken langer aan gips vast en is mijn seizoen voorbij vanwege vakantie e.d. :(

Maar goed, details over het ongeluk doe ik via ICQ/MSN of IRL omdat alles nog in behandeling is bij de verzekering. Kort gezegd heb ik me in een schrikreactie onderuit geremd.

De vraag is nu: wat wordt mijn volgende fiets? Aangezien ik casco tegen nieuwwaarde was verzekerd, krijg ik mijn geld terug en kan ik rond gaan shoppen. Ik overweeg op dit moment de volgende mogelijkheden:

1- Overjarige (2001) Kawa ZX6R.
2- Kawa ZX636 (2002).
3- Aprilia RSV Mille
4- Suzuki GSX-R600 (2002), blauw/zilver.
5- Suzuki GSX-R750.
6- Wachten op nieuwe seizoen/modeljaar.

Optie 1 valt eigenlijk al af, omdat op dezelfde fiets weer opstappen mij niet lekker zit en omdat die net zoveel moet kosten als een ZX636 :?

Optie 2 is een goede, maar de beschikbare kleuren (groen, rood, zilver) staan me niet aan.

Optie 3 is :9~ maar valt eigenlijk buiten mijn budget.

Optie 4 is op dit moment mijn favoriet. Zie het topic van The Rookie voor een foto van deze verschrikkelijk mooie fiets. Ik zet er dan meteen een Hotcam op.

Fietsen die ik NIET overweeg zijn b.v. de R1 en de GSX-R1000, die hebben gewoon nog te veel vermogen voor mij.

Wat is jullie mening? Is de RSV Mille een goed idee? Rijdt het echt zoveel anders dan een 4-cylinder (kwestie van proefritje maken natuurlijk)? Is de GSX-R600 veel extremer dan de ZX6R?

Andere tips, etc.?


Edit: Optie 6 toegevoegd.
 
Laatst bewerkt:
Ja, moeilijk te zeggen.
Doe wat je zelf voelt.
Gixxer 600: Mooie fiets, licht en bij extra toeren lekker snel.
Gixxer 750: wordt al een heel stuk sneller maar naturlijk is het wat minder voor je portemonnee.
RSV: ook niet de goedkoopste. Rijdt als een traktor wordt door sommige beweert maak vooraf een goede lange proefrit als je het geluid en motorkarakter aanstaat van de RSV.
En dan de kawa..... op dit moment zou ik er niet voor gaan omdat er geruchten zijn dat er totaal iets nieuws aankomt. n dan is het klote als je net het laatste model hebt gekocht.

Je hebt gewoon een luxe probleem :]
 
Zonde van je fiets en van je gemiste seizoen.. :( '(

Welke fiets heb je zelf in gedachte??

Omdat ik zo veel kilomters maak ben ik ook al
weer langzaam aan naar een nieuwe fiets aan het
kijken. :(
Ik heb wel al ERG gunstige inruilprijzen gehoord voor mijn fiets... *D

De 636 is wel leuk, maar een beetje uitgemolken ontwerp dat we nu wel kennen, jammer.

Mijn voorkeur gaat momenteel naar de GSXR600.
Maar die schijnt niet erg prettig voor alledaags
gebruikt te zijn :? (iemand die dit kan bevestigen
/ontkennen ?)

Iemand al iets gehoord over een nieuwe R6 ??
 
Tja, de HAGA is :9~

Maar de RSV Mille is toch minder fel dan de R1/R1000 en heeft toch minder vermogen? De RSV Mille zou ik nog wel "aandurven"...
Ik wordt al bang als ik die klappen hoor die uit
het blok/uitlaat komen.. :}

Ik betwijfel eigenlijk of de Mille in het meest
gebruikte toerengebied wel langzamer is.. :?
 
Nummer 5!! :]

Die is wel megasnel trouwens, en als je geen R1 wilt omdat die zo snel zijn kun je beter ook geen GSX-R750 kopen (nieuwe model) denk ik. :)
 
Tja...de ZX6-R / 636 is de meest bruikbare dagelijkse fiets van de stel.
Ik zou voor de GSX-600R gaan, vind ik persoonlijk een errug lekker fietsie :9~ maar aangezien ik mijn motorfiets elke dag gebruik, ben ik gegaan voor de VFR800i, hoezo de saaiste allrounder???
Was nog aan het twijfelen of ik de Fazer 1000 of evt. 600 moest kopen maar op mijn VFR zit ik toch beter beschermd lijkt mij.
Twisted Paul...Fazer 600 iets voor je?
 
Welke fiets heb je zelf in gedachte??
De gixxer 600. Wat een mooie fiets.

Omdat ik zo veel kilomters maak ben ik ook al
weer langzaam aan naar een nieuwe fiets aan het
kijken. :(
Ik heb wel al ERG gunstige inruilprijzen gehoord voor mijn fiets... *D

De 636 is wel leuk, maar een beetje uitgemolken ontwerp dat we nu wel kennen, jammer.
Ja, maar wel heel erg :9~ IMHO!!! Dubbele koplamp met die luchtinlaat... :9~

Mijn voorkeur gaat momenteel naar de GSXR600.
Maar die schijnt niet erg prettig voor alledaags
gebruikt te zijn :? (iemand die dit kan bevestigen
/ontkennen ?)
De ZX6R is de zuinigste 600, dat speelt natuurlijk ook mee bij dagelijks gebruik. De GSX-R600 is de felste, met de meest extreme zitpositie van de 600s geloof ik.
 
Nogal een brede keus of niet ?

Ga maar eerst een proefrijden op de verschillende modellen, je zult zelf daarover het beste een mening kunnen geven, niet anderen.
Lees anders de testen in de diverse motorbladen, kun je daaruit niet voldoende informatie halen of nog beter hier gewoon op internet, zat informatie.

Ik zou voor de Aprilla gaan, een lekkkere V-twin want van de anderen hebben we al genoeg op straat.
 
Als het optie 3 wordt, dan zou je R1no uit de brand kunnen helpen (en wordt je er zelf ook nog iets beter van...)

Maaruh, het zijn allemaal wel lekkere fietsjes:p
 
Een Yamaha R/6 misschien?

Maar die kwam niet voor in je lijstje zie ik (waarom niet eigenlijk?)
 
Terug
Bovenaan Onderaan