Kawa VN1500 classic oliepomp probs!?

weirdo1

MF'er
18 jul 2002
95
0
delft
Ik kwam deze info tegen op interslet. zin of onzin? doen of niet doen? :?

Eigenaren van Kawasaki VN1500 Classic en VN1500 Classic Tourer opgelet!
Misschien heeft u al gehoord van de problemen die bij een aantal Vulcans 1500 Classic en Tourer ontstaan zijn door het kapot gaan van het kunststoffen oliepomp tandwieltje. De schade kan in de duizenden Euro's lopen!!
U kunt dit probleem voorkomen voor € 210,- en we raden u dan ook dringend aan dit zo snel mogelijk te doen. Bel ons en maak een afspraak hiervoor. We vervangen dan het kunststoffen tandwieltje door een handgemaakt metalen tandwiel dat zo geconstrueerd is dat het kunststoffen oliepomptandwieltje erdoor vervangen kan worden zonder dat het gehele motorblok uit elkaar gehaald moet worden. Op deze manier hoeft alleen één uitlaatpijp en het koppelingsdeksel gedemonteerd te worden en dat alleen al scheelt vele uren arbeidsloon
 
Olie-tandwieltje problemen.. zelf in nog geen 100.000 km iets aan gedaan, ook niet van plan, al weet je nooit wat er je morgen te wachten staat. Denk dat 't eerder uitzonderlijk is. Verder vind "ik" 'n Vulcan 1500 ('97) vrij probleemloze moto ( km-kabel en losgescheurde binnenbuis van uitlaat tot daar aan toe ) Wat me echter stoort is dat bij flink bergop en uiteraard goed beladen m'n power flink terugvalt :-(( Nu ja, als de 1200 kadetjes me inhalen doe 'k net of dat nu precies "mijn" snelheid is. Had toch graag geweten of ook anderen zulks overkomt. Verder loopt en start dat blok als nieuw, olieverbruik strikt minimaal, Misschien moet ik toch maar eens besluiten de carburatie goed onder de loep te nemen. Tips welkom.
 
Ik kwam deze info tegen op interslet. zin of onzin? doen of niet doen? :?

Eigenaren van Kawasaki VN1500 Classic en VN1500 Classic Tourer opgelet!
Misschien heeft u al gehoord van de problemen die bij een aantal Vulcans 1500 Classic en Tourer ontstaan zijn door het kapot gaan van het kunststoffen oliepomp tandwieltje. De schade kan in de duizenden Euro's lopen!!
U kunt dit probleem voorkomen voor € 210,- en we raden u dan ook dringend aan dit zo snel mogelijk te doen. Bel ons en maak een afspraak hiervoor. We vervangen dan het kunststoffen tandwieltje door een handgemaakt metalen tandwiel dat zo geconstrueerd is dat het kunststoffen oliepomptandwieltje erdoor vervangen kan worden zonder dat het gehele motorblok uit elkaar gehaald moet worden. Op deze manier hoeft alleen één uitlaatpijp en het koppelingsdeksel gedemonteerd te worden en dat alleen al scheelt vele uren arbeidsloon

Lulkoek!!! Dat kunststof tandwieltje zal wel van nylon of teflon zijn en MAG niet eens door een metalen tandwieltje vervangen worden.. (tenzij je de oliepomp vroegtijdig om zeep wilt helpen)
Bovendien zijn "handgemaakte" tandwielen niet op maat en ongehard.. enne 210 euro voor een tandwieltje met een doorsnee van 5cm hooguit, op een automatisch freesbankje met stappenrad kun je die dingen maken voor hooguit 30 euro..
(en dan zijn ze op maat, maar niet handgemaakt)
Maarreh, gewoon lekker zo laten zitten, tandwielpompen zijn altijd uit 2 soorten materiaal gemaakt om vreten (afbrokkelen van onderdelen, slijtage) te voorkomen. Vroegah gebruikten ze koper/messing en staal, nu vaak kunststoffen en staal of staal met verschillende samenstellingen (gietijzer en gereedschapsstaal bijvoorbeeld).. Merkwaardig genoeg gaat het metalen tandwiel vaak als eerste kapot bij een kunststof/staal combinatie..
 
Mijn vader heeft net een vn 1500 classic van 2000 gekocht en hoorde dit verhaal via een collega. Is dit nu een officiele modificatie van Kawasaki? Hij heeft nog garantie op de fiets en wordt een beetje zenuwachtig van dit verhaal. Iemand enig idee?


(oh ja, beetje offtopic, maar hoe geven we deze fiets wat meer geluid? moet die pot eronder uit?)
 
Ik heb een classic gehad en had het probleem dat de klepdeksel verpakking lekte achter.
Verpakking koste bijna niks echter het hele blok moet eruit om het te repareren.
De binnen pijp van de uitlaat was los waardoor hij rammelde.
Dit was makkelijk te lassen .
Olie en benzine verbruik vond ik wel hoog maar dat is verschillend bij de berijders.
De mijn was een zwart met rode voorzien van veel bling bling.en voorzien van radio ,,speakers enz
Verder is het een mooie motor en voor onderdelen staat veel te koop op onderdelen site,s.
De mooiste vind ik persoonlijk de groene .
Motorgroet Henk uit het mooie Ijzendoorn(Betuwe) :]
 
Lulkoek!!! Dat kunststof tandwieltje zal wel van nylon of teflon zijn en MAG niet eens door een metalen tandwieltje vervangen worden.. (tenzij je de oliepomp vroegtijdig om zeep wilt helpen)
Bovendien zijn "handgemaakte" tandwielen niet op maat en ongehard.. enne 210 euro voor een tandwieltje met een doorsnee van 5cm hooguit, op een automatisch freesbankje met stappenrad kun je die dingen maken voor hooguit 30 euro..
(en dan zijn ze op maat, maar niet handgemaakt)
Maarreh, gewoon lekker zo laten zitten, tandwielpompen zijn altijd uit 2 soorten materiaal gemaakt om vreten (afbrokkelen van onderdelen, slijtage) te voorkomen. Vroegah gebruikten ze koper/messing en staal, nu vaak kunststoffen en staal of staal met verschillende samenstellingen (gietijzer en gereedschapsstaal bijvoorbeeld).. Merkwaardig genoeg gaat het metalen tandwiel vaak als eerste kapot bij een kunststof/staal combinatie..
Waarom kan je een handgemaakt tandwiel niet laten harden?
 
  • Leuk
Waarderingen: zed1
Terug
Bovenaan Onderaan