kawa vn750 vulcan projectje !

jeroendek

MF veteraan
13 okt 2008
2.132
0
na de verbouw project van mijn 454 ltd .
full



werd het weer eens tijd voor een ander project.
een Kawasaki vn750 vulcan.

ook weer een uitdaging maar na het aanschaffen van een motorbrug gereedschapwagen en
full

full

full

full

full


full

full

full

full
 
Laatst bewerkt:
Is weer een superstrak project Jeroen, Aan de onderste foto te zien maakt ie vast een bak herrie of niet... haha.

Kon je het blok zo gebruiken of zit daar ook nog sleutelwerk aan....?
 
Blokje is prima .. alleen wat onderhoud .olie ,.bougies , filters enz maar verder prima blok.

Mmmwa hij maakt een mooi geluid met die pijpen hehehehe
 
Het ziet er erg strak uit!
Niet negatief bedoeld hé maar de vulcan 750 zou ik zelf nooit kopen vanwege de slechte reputatie van de blokken.Bij een kameraad van me kwam de balansas even goededag zeggen als je snapt wat ik bedoel.
 
Ik heb 6 jaar een 700 gehad en het enige probleem wat ik had was accuproblemen door de warmte van de achtercilinder en 1 keer de achterste cilinder wat van slag.
De balansas kan heel sporadisch vervelend doen, de dynamo is ook een wat zwakkere plek, maar slechte blokken, neuh, dat valt wel mee.
 
Bij elk type motor is wel iets slechts te vinden. Er is altijd wel iemand een slechte ervaring heeft met een type motor.
En elk type motor heeft zijn zwakke punten .

Maar zelf ben ik er van overtuigd dat je met de juiste onderhoud en op tijd je onderhouduitvoert dat je met veel plezier en weinig problemen zou kunnen rijden op elk type motor.
 
Handig zo een werktafel! Dat mis ik wel in me schuurtje heheh.

Ziet er weer goed uit. Ik had je LTD projectje ook bekeken aangezien ik bezig ben met mijne te verbouwen.

Veel plezier met de vulcan verder! :D
 
Mooi project. uitlaat is heel cool en het achterspatbord vlak op de band vind ik ook wel erg geslaagd.

Is dat achterspatbord het originele spatbord die ingekort is of een ander merk ?

Ik ben benieuwd naar het eindresultaat !
 
Achter spatbord is idd het origineel ingekort.
 
Laatst bewerkt:
Zo te zien gaat dat weer wat moois worden!
Zo,n stuur als op de LTD lijkt me voor deze ook wel gaaf.
 
Laatst bewerkt:
Jammer dat het hele blok in 1 keer gespoten is.
Heb zelf ook zo'n project gehad, en had het kleppendeksel er af gehaald om te voorkomen dat ook de zwarte pakking mee gespoten werd.
Verder zo veel mogelijk chromen boutjes afgeplakt of met vet ingesmeerd (later weer verwijdert) om dit zo natuurlijk mogelijk te houden.

De Vulcan 750 heeft niet zo'n beste reputatie wat betreft balansas rubbers, dynamo en krukas lagers.
De rubbers altijd nakijken en liefst vervangen mocht het blok uit het frame gaan.
Dit komt doordat de krachten van de startmotor via de balans-as en de rubbers naar de krukas gaan.
De krukas lagers gaan vaak stuk omdat men vindt dat je altijd in de hoogste versnelling moet rijden met 2000 toeren (heeel fout!!!).
Verder ALTIJD en ik bedoel ALTIJD de oliezeef controleren en schoonmaken bij olie wissel.
Rommel in de zeef verraad dat er iets aan de hand in met de eerder genoemde rubbers.

De dynamo is gewoon pech, ze zijn zwak en kunnen het best vervangen worden door een niet kawa onderdeel (electromoto).
 
Laatst bewerkt:
Zijn er al vorderingen ?


nog niet echt heel erg veel aan gedaan .. zijn een aantal dingen tussen door gekomen ..

waaronder dat ik effe aan t idee moest wennen dat ik weer papa ga worden ;) hahah.

en erg druk gehad met werk ..

maar ben al weer bezig met het voorbereiden van spuitwerk...
 
Jammer dat het hele blok in 1 keer gespoten is.
Heb zelf ook zo'n project gehad, en had het kleppendeksel er af gehaald om te voorkomen dat ook de zwarte pakking mee gespoten werd.
Verder zo veel mogelijk chromen boutjes afgeplakt of met vet ingesmeerd (later weer verwijdert) om dit zo natuurlijk mogelijk te houden.

De Vulcan 750 heeft niet zo'n beste reputatie wat betreft balansas rubbers, dynamo en krukas lagers.
De rubbers altijd nakijken en liefst vervangen mocht het blok uit gaan.
Dit komt doordat de krachten van de startmotor via de balans-as en de rubbers naar de krukas gaan.
De krukas lagers gaan vaak stuk omdat men vindt dat je altijd in de hoogste versnelling moet rijden met 2000 toeren (heeel fout!!!).
Verder ALTIJD en ik bedoel ALTIJD de oliezeef controleren en schoonmaken bij olie wissel.
Rommel in de zeef verraad dat er iets aan de hand in met de eerder genoemde rubbers.

De dynamo is gewoon pech, ze zijn zwak en kunnen het best vervangen worden door een niet kawa onderdeel (electromoto).


bedankt voor de info ...

maar blok draait prima , start prima , rijdt verder perfect , draait zonder bijgeluiden .
als bij mij iets goed draait blijf ik er liever vanaf ;)

dus hij krijgt alleen nieuwe olie / oliefilter (zal opletten wat er in zit ;) ) / luchtfilters / bougies enz
 
full


Ik heb m afgelopen week gepoten en geairbrushed . Gister in de 2k blankelak gezet ..
dus einde is een beetje in zicht ... *O* 8-)
 
hij is bijna klaar .. klik hier voor een filmpje ..

komt ander stuur op deze is krom en denk aan een ander model stuur .. ben nog beetje inspiratie aan het opdoen.. mischien ander koplampje..
 
Laatst bewerkt:
Dat is heel erg wennen ik zou er niet een paar honderd km op kunnen rijden ..
Maar kan er altijd nog zadel veren onder zetten ..
 
zadelveren er onder zorgt voor iets meer comfort voor je eigen achterste en mss je rug.

ik vraag me af hoeveel invloed het heeft op de wegligging. Door er een soort hardtail van te maken, ligt hij achteraan veel minder baanvast. Soms ook veel gevaarlijker heb ik me laten vertellen...

Iemand ervaringen mee? (positief en negatief)? Ik twijfel zelf om mijn achterveren te verwijderen vandaar de vraag.

En Jeroen, je eerste project vond ik alvast zeer geslaagd. Dit 2de begint er ook weer heel aardig op te lijken. Ik heb het alleen niet zo voor die uitlaten die de hoogte in blazen. Maar dat is persoonlijk natuurlijk (wat niet?)
 
Terug
Bovenaan Onderaan