Kawa VN800 classic krijgt langzaamaan een jaren 50 look

gajin

Rookie
12 sep 2010
16
0
Hendrik Ido Ambacht
Afgelopen week ben ik begonnen om mijn VN800 een jaren 50 look ("Bobber-look") te geven.
Toen ik de Vulcan kocht had hij al een ander achterspatbord, breder stuur, grotere koplamp en verchroomde side-panels.
Ik heb andere spiegels gemonteerd, het voorspatbord verwijderd, een nieuwe sidemount gemonteerd, breedstralers (grootlicht en stroboscoop) gemonteerd naast het motorblok en niet aan het stuur en tot slot de uitlaten deels ingepakt met exhaust-wrap.

Ik ben nieuwsgierig naar jullie reacties.

De motor moet nog wel even gepoetst worden :P
full
 
Geinig idee.

Spiegels er af.
Toolrol er af.
buddysit er af.
Lelijke rooie ding boven radiateur vervangen of weg.
Lampen naast het blok weer weg.

Heb je nog meer foto's?
 
Mag ik jouw verchroomde zijkappen?
Je hebt er toch niks aan als je hem gaat bobberen..
 
Hoi mensen bedankt voor jullie reacties. Mijn fietsje is nog niet definitief, maar langzaam maar zeker wil ik hem verder verbouwen, maar dit gaat in delen want ik moet er wel tijd voor hebben. Het is voor mij het belangrijkst dat hij zo kort mogelijk stil staat en ik zoveel mogelijk kan rijden. Echt ingrijpende dingen zal ik pas weer in het najaar doen.

Voor gave bobbers kan je eens kijken op de volgende pagina. Hier zijn ook sets te koop die direct op je fiets te monteren zijn vaak zonder boren oid.

http://bluecollarbobbers.com
full
 
Die knaken tassen zitten helemaal scheef.
Doe dan één grote tas aan één kant.
Duo zit eraf.
Tape om je uitlaat en het voorspatbord eraf maakt het nog lang geen bobber.
Een radiator op een bobber..............................
 
~
Hoi mensen bedankt voor jullie reacties. Mijn fietsje is nog niet definitief, maar langzaam maar zeker wil ik hem verder verbouwen, maar dit gaat in delen want ik moet er wel tijd voor hebben. Het is voor mij het belangrijkst dat hij zo kort mogelijk stil staat en ik zoveel mogelijk kan rijden. Echt ingrijpende dingen zal ik pas weer in het najaar doen.

Voor gave bobbers kan je eens kijken op de volgende pagina. Hier zijn ook sets te koop die direct op je fiets te monteren zijn vaak zonder boren oid.


Leuker is het om zelf iets te fabriceren en niet van die Highway Hawk "bolt on" zooi te kopen.
 
Nee, klopt Broos, maar soms is het wel handig, om een kant en klaar iets te kopen. Ik ben best wel handig, maar kan dus niet lassen en dan is iets wat klaar is wel makkelijk, en ik geloof niet dat Bluecollar HH kwaliteit heeft, maar stukken beter is.


Ik geef toe, er kan best nog wel wat aan die Vulcan verbouwd worden, maar de radiator is gewoon iets wat er gewoon op moet om de boel draaiend te houden.
 
Hoi Broos,

Het spijt me als ik je misschien voor je hoofd gestoten heb door mijn Kawa (ten onrechte) al een Bobber te noemen. En zoals Bitchin al aangaf is niet iedereen met een paar gouden handjes geboren en moeten sommigen genoegen nemen met kant en klaar "spul".
Ik vind het wel jammer dat hier gelijk zo minderwaardig over gedaan wordt.
 
Het is zeker niet minderwaardig bedoelt.
Maar je vraagt om reacties en die krijg je ook.
Dat die reacties niet voldoen aan jouw verwachting is een risico wat je nou eenmaal loopt op een forum.

En zelf iets maken wil niet betekenen dat je moet gaan lassen.

Succes met de verdere verbouwing en plaats nog eens wat foto's als je weer wat veranderd hebt.
 
Ik ga ff niet in op een zoveelste crap-discussie "Bobber"
Maar ik vind een VN800 een uitstekende basis om te bobberiseren of te verchoppen.


 
Laatst bewerkt:
gajin,

je moet ook niet te snel schuldig voelen, in ieder geval je bouwt/bout je bike naar je eigen smaak, en daar gaat het om. Ik heb ook 2 linker handen dus ik bout ook maar aan :Y

imho, hulplampen weg, buddy sit weg, korte achterspatboord, rechter tas weg, linker tas aanpassen zodat het horizontale wordt.

wat mij opvalt is dat je kentekenplaat erugh laag zit, komt dat ding niet tegen de grond als je de bocht neemt? :?
 
Hoi sd18,

De tassen zijn inderdaad een punt waar ik nog niet helemaal uit ben. Ik heb ze zo schuin geplaatst om met mijn kentekenplaat uit te komen, maar ook omdat dan de lijn van het frame doorloopt.
De sidemount zit laag, maar ik heb er geen last van. Om de juiste afstand vanaf achterbrug te krijgen heb ik wel een kunsstof bus laten draaien.
full
 
Gajin,

moet je veel vervoeren met je tas? anders kun je ook volstaan met deze

index.php


Ik heb ook een enorme tas maar ik gebruik mijn motor ook als ww-fiets dus keb geen zin om bijv. mijn laptop achter mijn rug te hangen.

euh.. waarom quote ik mijzelf :? :?
 
Laatst bewerkt:
kijk,

dit is mijn bobberkit:

full



als je hem niet snapt, laat dan maar zitten,
voor degenen die hem wel snappen, laat ook maar zitten.



:?
 
Terug
Bovenaan Onderaan