Beste forum Leden,
Mijn Kawasaki Z1000 met bj 2009 heeft een schuiver gemaakt waarbij de cilinderkop is gescheurd (zie foto). Het blijft toch een raadsel hoe dit heeft kunnen gebeuren met de gemonteerde valdoppen.
Het laten repareren gaat klauwen met geld kosten, dus heb ik besloten om het zelf te repareren en zo ook nog eens de motor van binnen en van buiten te leren kennen! Daarnaast kan ik mezelf ook wel handig noemen, vroeger altijd alles aan mn eigen brommert/auto gedaan
In mijn ogen heb ik 3 opties:
Ik wil eigenlijk aan de binnen zijde van de cilinder kop kijken (de deksel er af halen) om enerzijds te kijken of er geen metaal/gietalu is afgebroken en om het iets terug te buigen. Maar wat zit alles onwijs dicht op elkaar zeg….
Het liefst laat ik het motorblok er onder hangen gezien deze erg zwaar is. Ik sta op het punt om de radiator te demonteren om zo de cilinder kop deksel los te kunnen halen maar ik ben benieuwd of dit op die manier gaat lukken. Tijdens het demotoren zag ik dat het (reserve)koelvloeistof reservoir onder niveau staat. Dit wil ik tijdens het opbouwen dan ook maar direct oplossen en verversen. Waar kan je eigenlijk het koelvloeistof netjes aftappen? Anders wordt het z’n kliederboeltje
Laat de tips maar binnen stromen
Mijn Kawasaki Z1000 met bj 2009 heeft een schuiver gemaakt waarbij de cilinderkop is gescheurd (zie foto). Het blijft toch een raadsel hoe dit heeft kunnen gebeuren met de gemonteerde valdoppen.
Het laten repareren gaat klauwen met geld kosten, dus heb ik besloten om het zelf te repareren en zo ook nog eens de motor van binnen en van buiten te leren kennen! Daarnaast kan ik mezelf ook wel handig noemen, vroeger altijd alles aan mn eigen brommert/auto gedaan
In mijn ogen heb ik 3 opties:
- De scheur in de cilinderkop iets terug buigen en lijmen met vloeibaar staal (loctite 3450 tot 100 gr C)
- De scheur in de cilinderkop laten lassen (dat is best lastig met gietalu, met een x verschillende metalen)
- De cilinderkop vervangen voor een tweedehands (bv uit een schade blok/motor)
Ik wil eigenlijk aan de binnen zijde van de cilinder kop kijken (de deksel er af halen) om enerzijds te kijken of er geen metaal/gietalu is afgebroken en om het iets terug te buigen. Maar wat zit alles onwijs dicht op elkaar zeg….
Het liefst laat ik het motorblok er onder hangen gezien deze erg zwaar is. Ik sta op het punt om de radiator te demonteren om zo de cilinder kop deksel los te kunnen halen maar ik ben benieuwd of dit op die manier gaat lukken. Tijdens het demotoren zag ik dat het (reserve)koelvloeistof reservoir onder niveau staat. Dit wil ik tijdens het opbouwen dan ook maar direct oplossen en verversen. Waar kan je eigenlijk het koelvloeistof netjes aftappen? Anders wordt het z’n kliederboeltje
Laat de tips maar binnen stromen