Kawa Z1000 UIT 2011 stottert bij optrekken in 1e versnelling

Brommotor

Rookie
23 mrt 2019
28
4
N-Holland
Wie heeft eventueel een antwoord; mijn motor stottert een beetje bij optrekken in 1e versnelling. Moet koppeling beetje laten slippen om soepel weg te rijden. De ene dealer zegt dat dit een bekend probleem is bij de Kawa Z1000, de ander zegt dat de ECU moet worden uitgelezen om eventueel het probleem te vinden, en weer een ander zegt dat uitlezen ECU helemaal geen zin heeft als er geen storing is aangegeven in het motormanagement....en dit zijn allemaal dealers. Heeft iets meer als 30.000 gedraaid op dit moment, weet de onderhoudshistorie niet....
 
Laatst bewerkt:
Er loopt een topic over het vermelden van een woonplaats in een profiel,
Jij maakt het wel heel bont.

Maar goed, je probleem, geen van die dealers kwam op het idee de fiets eens op een testbank te zetten?
Dat is volgens mij het enige om duidelijkheid te krijgen waar het probleem zit.
 
Er loopt een topic over het vermelden van een woonplaats in een profiel,
Jij maakt het wel heel bont.

Maar goed, je probleem, geen van die dealers kwam op het idee de fiets eens op een testbank te zetten?
Dat is volgens mij het enige om duidelijkheid te krijgen waar het probleem zit.
Er loopt een topic over het vermelden van een woonplaats in een profiel,
Jij maakt het wel heel bont.

Maar goed, je probleem, geen van die dealers kwam op het idee de fiets eens op een testbank te zetten?
Dat is volgens mij het enige om duidelijkheid te krijgen waar het probleem zit.
Bedankt voor de bijdrage maar mag ik vragen waarmee ik het wel heel bont maak?
 
Alsof mijn volledige profiel helpt om een antwoord op mijn probleem te krijgen.....dan begrijp ik nog steeds niet waarmee ik het heel bont maak....maar goed, zal mijn woonplaats erbij vermelden als dat helpt om een goed antwoord te krijgen, voor zover dat gegeven kan worden natuurlijk ......mijn woonplaats is Amstelveen
 
Alsof mijn volledige profiel helpt om een antwoord op mijn probleem te krijgen.....dan begrijp ik nog steeds niet waarmee ik het heel bont maak....maar goed, zal mijn woonplaats erbij vermelden als dat helpt om een goed antwoord te krijgen, voor zover dat gegeven kan worden natuurlijk ......mijn woonplaats is Amstelveen

Soms kan het helpen je woonplaats te vermelden,
Er zijn hier leden die bv goede ervaringen hebben met een bepaalde motorzaak, zonder een woonplaats vermeld is dat waarschijnlijk niet interessant om te melden.
Ook bij andere problemen kan er zomaar iemand aanbieden eens bij jou, of bij hem , langs te rijden.:t
 
dank voor de reacties; eind mei gaat ie op de testbank, heb een afspraak gemaakt, eens kijken wat daar uitkomt.....hou jullie op de hoogte....
Het euvel komt mij niet helemaal onbekend voor.
Volgens mijn komt het door de gestelde emissie eisen.
En dus de afstelling door de fabrikant, Kawa dus.
De ene Z1000 heeft er net toevallig niet zoveel last van en bij de andere valt het wel op.

Waarschijnlijk dus idd puur Z1000, mijn 750 uit 2008 met dezelfde configuratie, heeft er geen last van en ik heb het ook nog nooit gehoord bij een 750.
 
Update; inmiddels op de testbank geweest en er is niks aan de hand, alles is prima....het wat hakkerige optrekken in het begin bij het optrekken doet deze motor wel maar dat schijnt normaal te zijn, het is ook zo als ik gewoon wat gas bijgeef bij optrekken dat de motor het niet doet....denk dat de bovenstaande reactie van Boevie wel juist is......wel was er wat onduidelijkheid wanneer de klepspeling van een Z1000 uit 2011 moet worden nagekeken....dus als iemand daar nog een antwoord op heeft....... ?
 
Update; inmiddels op de testbank geweest en er is niks aan de hand, alles is prima....het wat hakkerige optrekken in het begin bij het optrekken doet deze motor wel maar dat schijnt normaal te zijn, het is ook zo als ik gewoon wat gas bijgeef bij optrekken dat de motor het niet doet....denk dat de bovenstaande reactie van Boevie wel juist is......wel was er wat onduidelijkheid wanneer de klepspeling van een Z1000 uit 2011 moet worden nagekeken....dus als iemand daar nog een antwoord op heeft....... ?
Elke 42000 km (bron; link)
 
Terug
Bovenaan Onderaan