Kawa Z400 blijft niet lopen

ToMB5

MF'er
28 aug 2010
62
4
Haarlem
Hallo allemaal,
ik heb laatst mijn kawasaki z400 helemaal gereviseerd (nieuwe krukas, balansas keerringen lagerschalen enz.) En ik heb net de cilinders laten honen en boren. Nu zit hij weer in elkaar, maar hij wil niet starten.
De ontsteking staat op tijd, de nokkenas staat goed, hij vonkt en hij is lopend weggezet dus het lijkt me dat ik de carbs niet opnieuw helemaal hoef af te stellen.
Hij krijgt wel benzine, maar op de een of andere manier lijkt hij het niet aan te zuigen, hij spuwt het als het ware mn luchtfilterbox in.. Mn bougies worden namelijk niet nat.

Iemand enig idee hoe dat kan?

Bedankt alvast!
groeten Tom
 
Oke, ik heb denk ik een probleem..
Ik heb gekeken of mn kleppen op tijd open en dichtgaan (zowel inlaat als uitlaatklep) en of hij tegelijkertijd vonkt en dat is zo. Maar nou kwam ik erachter dat mn zuiger mn uitlaatklep aantikt..
Toen ik mijn kleppen erin ging zetten (hele tijd geleden) heb ik ze allemaal opgemeten en hadden ze allemaal de goede lengte en breedte enz.
Alleen mijn rechter zuiger tikt de klep aan, bij mijn linker zuiger gaat het wel gewoon goed.
Hoe kan dit?! En hoe kan ik het verhelpen (zonder een nieuwe klep te kopen)

Thanks!
 
Hallo allemaal,
een tijd weggeweest en niet aan mn motor kunnen sleutelen, maar nu ben ik weer bezig!
Ik heb alleen weer een probleem.. Mijn nokkenas staat nu goed (was toch deels het probleem) en hij start nu ook! *O* maarrr..
Ik heb een stuk gereden (laten we zeggen 20 minuten) en op een gegeven moment begon hij te stotteren. Ook gaf hij aan dat er niet genoeg oliedruk was onder de 2000/2500 toeren.
Toen ik mijn bougies eruit haalde, was de linker bougie nat en zwart en mijn rechterbougie was zeer wit! Er zitten dezelfde sproeiers in beide carbs en ze zijn aangesloten op het standaard luchtfilter. Ik heb gecheckt op valse lucht, maar dat is het ook niet.
Zou het kunnen komen door mijn 2-in-1 uitlaat?
Ik hoor het graag. :)
 
lijkt me niet door de uitlaat te komen, vonkt hij links wel en misschien toch de afstelling van klepspeling de carbs checken?

De carbs heb ik gecheckt en helemaal schoongemaakt, ik ga straks even kijken of de linker gasnaald eventueel niet krom is.. Klepspeling staat helemaal goed! Driedubbel gecheckt... Wat zou het verder kunnen zijn?
 
Oke, ga ik morgen ff regelen..
En ook enig idee hoe het komt dat mn olielampje gaat branden? Iets mis met mn oliepomp misschien of een pakking lek/scheef/stuk?

vr gr Tom
 
ik zou eerst een andere oliedrukschakelaar proberen voordat je de boel weer openmaakt.
ook kun je de draad die naar de schakelaar loopt even controleren.
is dat allemaal goed en blijft het lampje ook branden met de andere schakelaar, dan vrees ik dat je iets niet goed gemonteerd hebt in het blok.
 
Terug
Bovenaan Onderaan