Kawa Z750 of toch de ER6N?

27 mrt 2023
31
21
Goedenavond allemaal,

Mijn naam is Celine en ik ben redelijk nieuw in de motorwereld maar gelukkig wel een klein jaar trots in het bezit van een motorrijbewijs.

Dan HET dilemma.. welke motor ga ik aanschaffen? Wellicht hebben jullie tips (buiten de bekende proefritjes om) en helpen jullie mij met het maken van de keuze.

Kleine intro:
Ik ben een vrouw van krap 160cm hoog, niet zwaarder dan 60 kilo

Opgedane ervaring:
Mijn lesmotor: kawa z650
Huurmotor: Kawa ninja 650, vanaf minuut 1 al het gevoel dat ik er jaren op reed, echter toch het geluid viel mij tegen en de 2 cilinder vond ik wat onrustig.
Ik kon met beide voeten plat op de grond.
Geleende motor: Ducatie monster 821, pas na 2,5 uur voelde ik mij op mijn gemak, geluid was prachtig en reed rustiger dan de 2 cilinder.
Bij deze fiets kon ik met mijn halve voet op de grond.

Dus ergens denk ik dat ik op een 650 snel ben uitgekeken maar bij een 821 of meer cc zal ik niet helemaal op mijn gemak zijn.

Toen kwam ik uit op de Z750, prachtige motor, heerlijk geluid.. alleen ergens toch onzekerheid vanwege zijn gewicht en 815mm zithoogte. Dat zal niet tijdens het rijden zijn, maar meer de zaken buiten het rijden (stilstaan bij een verkeerslicht, net dat kleine heuveltje, ben ik dan nog wel zo stabiel?)
Ik heb proef gezeten, met normale nikey's kon ik met mijn voorvoeten op de grond komen.

Ook kwam ik de ER6N tegen, ook een mooie motor en ik voel mij na dingen lezen er al zekerder bij dan bij de Z750. Echter wel een 2 cilinder..

Wat voor een tips hebben jullie om op een veilige en vertrouwde manier ervaring op te doen op de weg?
Ik wil voorkomen dat ik een motor koop omdat ik die heel mooi vind maar er niet op rij omdat ik angstig ben voor de randzaken (het stilstaan etc).

Alvast bedankt!
 
Laatst bewerkt: