Kawa Z750 of toch de ER6N?

Een ieder ontzettend bedankt voor jullie input, tips, meningen en alternatieven. Ik heb alles gelezen en meegenomen in mijn keuze.

Dit is en blijft mijn favoriete afbeelding, kijk er altijd met een goed gevoel en een dikke glimlach naar. Na een gesprek met mijn partner, ga ik dus ook hiervoor! Geen alternatieven maar toch degene die voor mij het vertrouwds voelt en waarmee ik zonder twijfel fijne kilometers ga maken.
E168040E-31BE-4D4A-81FD-1F9E8850439D.jpeg
 
Lijkt erop dat je je keuze hebt gemaakt. De Z650 heeft hetzelfde blok (maar dan ge-update) als de ER6N. Heb mijn ER6N nu 3 jaar en het is tot op heden een zeer betrouwbare keus geweest. Ik verwacht dat de Ninja 650 hier niet voor onder doet. Ga wel een wat uitgebreider proef rondje maken met wachten voor rood licht, stukje polder, 30km zone en polder. En over het feit dat een 650cc saai is? Die mening deel ik niet. Ik heb daarnaast nog een 400cc motor die naar mijn mening allesbehalve saai is. Cc’s zegt niet alles over de motorfiets. Succes met proefritjes maken, we zien wel een foto met de uiteindelijke keuze.
 
Mannen en Vrouwen,

Vandaag op pad geweest voor de ninja 650, degene welke binnen mijn budget viel, viel helaas tegen. Met dat ik mij omdraai zie ik de Z650 en ER6N staan.

Wat info:
ER6N ABS
2016
21000km
5900€ (inclusief verlagen).
Opties welke aanwezig zijn: kuipruitje, belly pan, verkorte kentekenplaathouder en (geen optie) maar wel een zwart blok.

Z650
2017
33000km
6250€ (hoeft niet verlaagd te worden)
Opties welke aanwezig zijn: Geen van bovengenoemde, ook geen zwart blok.

Jullie mening? En wat zijn voors en tegens in jullie ogen?
3AF3E681-0B60-4604-9C1E-12E2E3F3A236.jpeg
018D34F4-2C43-439C-947D-5E38ADFCDE87.jpeg
 
Puur een kwestie van je eigen smaak denk ik. Wat ik zo zie zou ik zeggen de ER6. Die heeft minder gelopen, is goedkoper, heeft meer opties, en heeft abs… (of heeft de Z dat ook?)
 
Mijn mening? Ik vind je maar een draaikont :+
Maandag zou het nog de zx6r worden en nu 2 dagen later twijfel je weer over die keuze na het zien van de z650 en er6n.

Persoonlijk zou ik gewoon wat simpels kopen voor tijdelijk. Daar lekker wat ervaring mee opdoen en de tijd nemen om juist die motor te kopen die je wilt. Dr komen er genoeg op de markt en als ik de prijzen zie zou ik afwachten op eentje die gunstig particulair aangeboden wordt door de eerste eigenaar, zonder importverleden en met alle facturen en boekjes erbij.
 
Laatst bewerkt:
Mijn mening? Ik vind je maar een draaikont :+
Maandag zou het nog de kawasaki zx6r worden en nu 2 dagen later twijfel je weer over die keuze na het zien van de z650 en er6n.
Hahaha ja je hebt gelijk, krijg ook zoveel indrukken.
Maar nee zx6r is niet een optie geweest.
Wel de ninja 650, ER6N.

De Z750 durf ik nu gewoon nog niet aan. Die is dus afgeschreven.
De Ninja 650 welke in mijn budget valt, viel erg tegen in de kleurstelling zoals ik hem zag. De kleurstelling die ik zou willen is ver boven mijn budget of wordt niet eens aangeboden.

Het alternatief was / is de ER6N, altijd al geweest. Tsja dat er toevallig een klein zusje van de Z750 naast staat.. 😅
 
Als ik de foto zie, dan lijkt me verlagen van de ER6N niet echt nodig. Moet zeggen dat ik de ER6N mooier vind maar dat is uiteraard persoonlijk.
 
Laatst bewerkt:
het verschil van 650 of 750 is echt niet veel hoor , als je een Z750 wil , gewoon doen . je leeft maar 1 keer :Y
 
Het is de ER6N geworden!
Volgende week (als het goed is voor de Pasen nog) ophalen👏🏽👏🏽

Gefeliciteerd! Heb er zelf ook een van 2016. Die belly pan is trouwens geen extra optie, die zit er standaard op.
Zo te zien heb je 'm bij De Valkenier gekocht. Verder is het blok van de ER-6N net wat sterker dan van de Z650 / Ninja 650, enige is wel dat de versnellingsbak van de Z650 / Ninja 650 nog een stuk soepeler schakelt. Maar dat merk je alleen als je kort daarvoor (of daarna) op zo'n recentere stapt.
 
Gefeliciteerd! Heb er zelf ook een van 2016. Die belly pan is trouwens geen extra optie, die zit er standaard op.
Zo te zien heb je 'm bij De Valkenier gekocht. Verder is het blok van de ER-6N net wat sterker dan van de Z650 / Ninja 650, enige is wel dat de versnellingsbak van de Z650 / Ninja 650 nog een stuk soepeler schakelt. Maar dat merk je alleen als je kort daarvoor (of daarna) op zo'n recentere stapt.
Dank je wel!!
Ja klopt heb hem daar inderdaad gekocht!

Ahhh ik dacht dat het een optie was, nou dan is het een mooi standaard iets aan de fiets!
 
Mooie kleurstelling en veel veilige kilometers toegewenst. ER6-N is een prima keuze. ABS is een goede toevoeging. Rijdt de mijne nu 3 jaar en buiten 2 lekke banden geen noemenswaardige problemen gehad met de ER6-N.
Kleine tip vanuit mijn kant: Op de Z650 die je had gepost zit een valdemper aan de zijkant. Deze is ook voor de ER6-N te krijgen en is niet zo opvallend. Bij een val heb je namelijk al gauw dat de zijkappen ergens tegenaan zitten. Ik heb ze gelukkig nog niet nodig gehad maar blij dat ze mijn kappen kunnen beschermen indien nodig.
 
Mooie kleurstelling en veel veilige kilometers toegewenst. ER6-N is een prima keuze. ABS is een goede toevoeging. Rijdt de mijne nu 3 jaar en buiten 2 lekke banden geen noemenswaardige problemen gehad met de ER6-N.
Kleine tip vanuit mijn kant: Op de Z650 die je had gepost zit een valdemper aan de zijkant. Deze is ook voor de ER6-N te krijgen en is niet zo opvallend. Bij een val heb je namelijk al gauw dat de zijkappen ergens tegenaan zitten. Ik heb ze gelukkig nog niet nodig gehad maar blij dat ze mijn kappen kunnen beschermen indien nodig.
Dank je wek voor je reactie! Fijn te horen dat jij (nog) geen noemenswaardige problemen hebt gehad!

Die valdempers/doppen zijn die een beetje makkelijk te monteren?
Ik kwam Barracuda valdoppen tegen, lijkt redelijk makkelijk, maarja praktijk kan natuurlijk anders zijn haha
 
Mooie kleurstelling en veel veilige kilometers toegewenst. ER6-N is een prima keuze. ABS is een goede toevoeging. Rijdt de mijne nu 3 jaar en buiten 2 lekke banden geen noemenswaardige problemen gehad met de ER6-N.
Kleine tip vanuit mijn kant: Op de Z650 die je had gepost zit een valdemper aan de zijkant. Deze is ook voor de ER6-N te krijgen en is niet zo opvallend. Bij een val heb je namelijk al gauw dat de zijkappen ergens tegenaan zitten. Ik heb ze gelukkig nog niet nodig gehad maar blij dat ze mijn kappen kunnen beschermen indien nodig.
Trouwens, ik heb even ingezoomd. Ze zitten er al op!
 

Bijlagen

  • BA56DC35-7E9A-4462-B9D8-74CAD49494E2.jpeg
    BA56DC35-7E9A-4462-B9D8-74CAD49494E2.jpeg
    83,5 KB · Weergaven: 22
Terug
Bovenaan Onderaan