Kawa zg1200/zn1300 Voyager

Tumtrans

MF'er
1 mei 2011
53
0
Ingen
Goedenavond,

Ik zwerf al een tijdje rond hier op het forum en lees heel veel leuke, gekke, aardige, informatieve, enz. berichtjes hier. :)

Laat ik zelf eens een vraag stellen: zijn er hier ook mensen die een voyager XII cq zg1200 rijden en zelf onderhouden en zijn er hier dan ook mensen met een zn1300 voyager? Het is wellicht leuk om samen eens iets te ondernemen zoals een toertochtje of elkaar te helpen met onderdelen oid.

Ik heb zelf een Voy XII :Y en heb daar veel plezier mee en naar de zn1300 :9~ gaat mijn belangstelling uit.

Mvg, Michel.
 
Wat mij betreft wel! Alleen communicatie is een beetje betrekkelijk nu daar ik op vakantie in Spanje zit. We houden contact?
Michel.
 
Uiteraard zijn er mensen met de ZG1200. Ik zelf heb er jaren een gereden en op hoogtijdagen had ik er zelfs 3. uiteindelijk 2 jaar geleden de laatste twee verkocht (beide 86 model), maar inmiddels heb ik er weer een in onderdelen gekocht om op te knappen samen met mijn zoons. Dit is een 91 model. gelukkig heb ik goede contacten in de USA opgebouwd en kan ik daar betaalbaar de onderdelen ophalen.

Hier een sfeerplaatje van mijn Xii toen, met op de achtergrond een die uitelkaar ging wegens krom subframe.

Onderhoud deed/doe ik zelf, al dan niet met mail hulp uit de USA.

mijn twee XII toen:
mhve2v.jpg


de nr 3:
rit0xs.jpg


En hier mijn winterproject:
2vwwtaw.jpg


op jijbuis zoeken onder voyager (aadwoudenberg) kom je ook nog wel wat filmpjes tegen van de brommert
 
Laatst bewerkt:
kijk kijk het topic komt na ruim een jaar weer tot leven ;)

Welnu sinds 3 weken heb ik ZG1200-B4 oftewel 1990 in de kleurcombi Metallic Bronco/Metallic Canyon Silver. Net als jij ben ik op zoek naar een forum of Voyager-club om meer te weten te komen over deze fiets en een toerrit met een rijtje Voyagers lijkt me een prachtig gezicht.

Hoe werkt de cruise-control ? Volgens de owners-manual moet ie op contact staan, dan de ON-knop indrukken, starten en functioneert alleen in de 5e versnelling. Ben ik iets vergeten, want dit werkt niet op mijn ZG1200 :?

Grotefoto-4KQPQIUU.jpg
 
Laatst bewerkt:
Inderdaad werkt cruise alleen in 5e versnelling (OD lampje gaat branden op de teller unit). Verder willen de schakelaars aan rem/gashandle enzo dwars gaan liggen omdat die vervuilt/oud zijn, met als gevolg niet inschakelen.
Achter de rechter bovenkuipdeel zit de regelunit en onder de dummie tank kan je de regelunit van de gashandle vinden.
 
Laatst bewerkt:
Owkee dan! Aad , wij hebben elkaar al eens gesproken, dat ging over die dynamo weet je nog? Ondertussen heb ik dat vrij redelijk onder controle al blijft het moeilijk om de motor onder voldoende spanning te houden. Hier kom ik later nog wel eens op terug.
Ik heb ook een probleempje met de cruise control NR1, heel af en toe werkte hij wel maar het laatste jaar niet meer.
Er zijn meerdere aandachtspunten hiervoor, uit mijn blote hoofd: rem voor én achter! , koppeling, jiffy, OD, iets met de snelheids meter en ook nog de afstelling van de 2 gashandle kabels.
Het grootste probleem is natuurlijk dat alle schermen gedemonteerd moeten worden om er bij te kunnen.
Ik ga nog ff verder met mijn vakantie we spreken elkaar later nog.
Btw ik heb een 88 voy in de kleuren van 86, rood dus.
 
Dat zijn al 5,5 Voyagers voor een toerritje :]
Thx voor tips en k zal die schakelaars nalopen en eventueel schoonmaken. Aan die regel-unit onder de rechter bovenkuipdeel valt weinig te doen neem ik; hij doet het of hij doet niet ?
De regel-unit van de gashandle onder de dummy-tank was ik al tegengekomen en moeten demonteren bij het vervangen van de bougies. Dat is puur mechanisch en er zit verders geen electronica aan.
 
Hoi, bij mijn weten zit aan de rechterzijde de servo om de juiste snelheid mechanisch te regelen en aan de linkerzijde een elektronisch deel met een printplaat waar een paar stekkers opzitten (van de set en resume, on en off,en van de servo) . Onder de dummy tank ben ik nog niet geweest maar daar zou een schakelaar opzitten die de CC uitzet zodra je je gas handle verder terug draait dan dicht. En bij dat laatste zit mijn eigen probleem vermoed ik. Of die schakelaar zit aan de servo dat weet ik zo niet.
Eén ding is zeker, hij rijdt me toch lekker! Wel wat zwaar maar ja, wat wil je met zo'n bakbeest.
Laterzzzzzzzz!
 
Onder de dummy-tank zit alleen de kabel naar de CC-display op de dummy-tank. De regelunit die Aad bedoelt, zit vlak boven bougie 2 ...

Grotefoto-U3667I4S.jpg


Idd hij rijdt super maar de grondspeling mocht wel wat meer zijn; in bochten heb ik regelmatig de middenbok over het asfalt.
 
Laatst bewerkt:
Hoi, bij mijn weten zit aan de rechterzijde de servo om de juiste snelheid mechanisch te regelen en aan de linkerzijde een elektronisch deel met een printplaat waar een paar stekkers opzitten (van de set en resume, on en off,en van de servo) . Onder de dummy tank ben ik nog niet geweest maar daar zou een schakelaar opzitten die de CC uitzet zodra je je gas handle verder terug draait dan dicht. En bij dat laatste zit mijn eigen probleem vermoed ik. Of die schakelaar zit aan de servo dat weet ik zo niet.
Eén ding is zeker, hij rijdt me toch lekker! Wel wat zwaar maar ja, wat wil je met zo'n bakbeest.
Laterzzzzzzzz!

Inderdaad die regelunit was ik nog vergeten te vermelden (links onder de speaker).
 
Onder de dummy-tank zit alleen de kabel naar de CC-display op de dummy-tank. De regelunit die Aad bedoelt, zit vlak boven bougie 2 ...

[afbeelding]

Idd hij rijdt super maar de grondspeling mocht wel wat meer zijn; in bochten heb ik regelmatig de middenbok over het asfalt.

Daarom gooit men er vaak andere schokbrekers onder, en dan liefst ook nog progressief. de standaard luchtondersteunde zijn soppig etc.
Verder zou ik zweren dat de bougies in het blok zitten en net zoals de cdi unit, het luchtfilter etc onder de dummie tank, maar oke.....
 
Laatst bewerkt:
Verder zou ik zweren dat de bougies in het blok zitten en net zoals de cdi unit, het luchtfilter etc onder de dummie tank, maar oke.....
Klopt, ik bedoelde onderdelen mbt de cruise control zit alleen die gaskabel-dinges onder de dummy tank.
 
Laatst bewerkt:
Kan niet ontkennen dat de echte 86 meer mijn ding was. geen cc e rop en zo, en dus veeuuull minder storingen.

Trouwens het plaatwerk wat eigenlijk op jou XII hoort, ga ik op mijn winter projectje gooien. Dat heb ik op wat kleinere dingen nog liggen.
 
Zijn er grote tech. verschillen tussen de bouwjaren en wat is origineel plastic aan een '90-er ?
 
grootste verschil is de cruise controll (die erg storingsgevoelig is) de nokkenasketting en cdi unit omdat bij 86/87 modellen een ontwerpfout zat, brak de nokkenas ketting snel bij koude start en zwakkere accu.
De luchtgeleider onder de radiateur en de audio heeft 4 inplaats van 2 speakers vanaf 87 model.
Vanaf 93 hebben ze de voorvork aangepast vanwege de wobbel neiging, en het zadel omdat deze op de knopen snel stuk ging en onhandig was bij regen.

qua plastic zijn alle jaren hetzelfde alleen de 86 had geen cruise controll op de dummie tank. Aan de kleur/spuitwerk zijn de jaarmodellen te herkennen.
 
Zaterdag de olie van de eindoverbrenging ververst en een stukje gereden. Bij thuiskomst ligt er een plasje olie onder het a-wiel ... blijkt de vuldop gescheurd en de olie op de a-band te zijn gekomen dat volgens de wet van de zwaartekracht langs de velgrand, op de grond druppelt. Gelukkig was de vuldop op voorraad bij Motoport.
 
idd, voor hetzelfde geld gaat ie ongewild schuiner.
b-t-w Aad, hoe wordt het voorste zadel gedemonteerd ? d'r is 1 knoop los gekomen.
 
Eerst de achterste buddy, die je naar voren moet schuiven !!, en daarna de voorste. Het wijst zich vanzelf.
 
Leuk projectje :9 heb je op die kar staan aad, ik wou dat ik tijd had voor zulke dingen :/ . misschien later nog eens :Y . Ik hoop dat je ons nog eens wat laat weten en het hier achterlaat!
 
Wordt aangewerkt, inmiddels hangt er wel wat in het frame, maar moet er weer uit. de poedercoat is niet goed gedaan en komt los. vermoedelijk niet goed ontvet. maar das hun probleem ;)
Het is een project wat ik samen met mijn jongste twee boys doe.
 
Nee, nog in l'escala, Spanje. Maar dit weekend ben ik thuis. Ik heb zeker interesse in dat monster! Mja, 2 van die dingen in mijn garage is echt te veel van het goede en daarnaast ik heb al haast geen tijd voor de XII. Maar het is niet uitgesloten dat ik hem ga bekijken. Ik heb mn wederhelft al voorzichtig ingelicht....... Zo onze vouwwagen maar eens gaan inruimen. En dan nog ff in de zon! (geschreven via Android S3)
 
Even dit topic ophoog halen daar ik vandaag ook en Voyager heb gekocht *O*

Deze week maar ff een nieuwe accu kopen en dan maar is kijken hoe t rijd :+

hoeveel eigenaren met een ZG zitten er eigenlijk hier op t forum :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan