Kawa zg1200/zn1300 Voyager

Voorburg die uit 86?

Hier staat er nog 1 in onderdelen. Moet ik met mijn knullen weer opbouwen, maar komt er maar niet van.
 
Pfff, zullen niet veel mensen zijn. Ook ik inmiddels al niet meer. Wel spijtig maar ik wilde een betrouwbaarder machine qua elektra en een die nog comfortabeler zou zijn. Tevens minder poets werk.
Wat heb je gekocht? En wat is de staat? Plaatjes zijn altijd leuk!
 
Wat heb ik gekocht..

Een 88 er beige van kleur, 70000 miles op de teller, of hij al rond is geweest weet ik niet, maar hij loopt netjes en lekker rustig

Foto's zal ik deze week ff maken.

Zit wel werk aan, radio werkte bij aankoop, maar nu krijg ik m met geen mogelijkheid aan.
Tenminste hij gaat wel aan maar geen geluid hor enkel een klik via de speakers als ik overschakel naar CB


Ach ga er eerst maar op rijden zien of het bevalt.

heb een paar maanden een Goldwing 1800 gehad, maar eigenlijk vond ik dat niets, zit totaal geen emotie bij :P

Enig vraagje, op de dummytank zit iets elektronisch :+
groen lampje rechts en een aan en uitknop ( denk ik) waar dient dit voor ?

En de achterspeakers zitten vast met een soort rubber dopjes 3 stuks.
Heeft iemand deze nog liggen of zijn ze gewoon te bestellen ?

Zijn er nog eigenaardigheden waar ik naar zou moeten kijken ?

THX Jan
 
Misschien een kwestie van de knopjes even nalopen of de radio niet gedempt staat of zoiets.
Kan niet zo ernstig zijn vermoed ik.
De rubbers voor je speakers kan ik je niet aan helpen.
Dat op de dummy tank is om je cruisecontrol aan of uit te zetten, zodra ingesteld branden alle twee de groene lampen.
Ik hoop dat je eruit komt met je elektronica, dat kan nog wel eens dwars gaan zitten maar als je van een uitdaging houd zit je goed!
Ik was zoals ik het nu zie dan maar voor een goldwing 1200 gegaan als ik in jouw schoenen zou staan.
Maar die kawa zit wel pit in hoor!
We horen eventueel wel hoe het gaat. Enne....... Dontwalk weet meer dan ik hoor!
Succes iig!
 
Laatst bewerkt:
Misschien een kwestie van de knopjes even nalopen of de radio niet gedempt staat of zoiets.
Kan niet zo ernstig zijn vermoed ik.
De rubbers voor je speakers kan ik je niet aan helpen.
Dat op de dummy tank is om je cruisecontrol aan of uit te zetten, zodra ingesteld branden alle twee de groene lampen.
Ik hoop dat je eruit komt met je elektronica, dat kan nog wel eens dwars gaan zitten maar als je van een uitdaging houd zit je goed!
Ik was zoals ik het nu zie dan maar voor een goldwing 1200 gegaan als ik in jouw schoenen zou staan.
Maar die kawa zit wel pit in hoor!
We horen eventueel wel hoe het gaat. Enne....... Dontwalk weet meer dan ik hoor!
Succes iig!


Oke Cruise controle thanx, maar is zien waarom linkerlampje dan niet brand, ff kijke of de CC het doet

En ik ben nogal Kawa minted, op een S1000RR en de GL 1800 na alles kawa gereden
 
Nope, zodra je in de overdrive (OD lampje brand) rijdt kun je hem, wat je al wel zult weten, met je rechter handvat aanzetten en bijstellen. De ene lamp op je dummy tank moet dan al branden! Eerst dan zal het tweede lampje branden.
 
Veel plezier met de Voyager :]
Sinds 23aug vorig jaar heb ik een '90-er met 40.000 miles en inmiddels dikke 5000miles gereden. Een fijne fiets waarop je de 23ltr tank in 1x leeg rijdt bij een verbruik van 1:20. Vering is ronduit belabberd.

Heb je die beige uit Swifterbant (v.d. Born motors) ?
 
Laatst bewerkt:
Nope, zodra je in de overdrive (OD lampje brand) rijdt kun je hem, wat je al wel zult weten, met je rechter handvat aanzetten en bijstellen. De ene lamp op je dummy tank moet dan al branden! Eerst dan zal het tweede lampje branden.

Oke duidelijk, kan niet wachten om haar is uit te proberen :+
 
Veel plezier met de Voyager :]
Sinds 23aug vorig jaar heb ik een '90-er met 40.000 miles en inmiddels dikke 5000miles gereden. Een fijne fiets waarop je de 23ltr tank in 1x leeg rijdt bij een verbruik van 1:20. Vering is ronduit belabberd.

Heb je die beige uit Swifterbant (v.d. Born motors) ?

Thx,

Deze fiets komt van een Toffe gast uit Friesland.

Koopje voor € 700,-

Niet de mooiste, maar ach lache joh, net de verzekering geregeld, 4 tientjes per jaar haha
 
Wat heb ik gekocht..

Een 88 er beige van kleur, 70000 miles op de teller, of hij al rond is geweest weet ik niet, maar hij loopt netjes en lekker rustig

Foto's zal ik deze week ff maken.

Zit wel werk aan, radio werkte bij aankoop, maar nu krijg ik m met geen mogelijkheid aan.
Tenminste hij gaat wel aan maar geen geluid hor enkel een klik via de speakers als ik overschakel naar CB


Ach ga er eerst maar op rijden zien of het bevalt.

heb een paar maanden een Goldwing 1800 gehad, maar eigenlijk vond ik dat niets, zit totaal geen emotie bij :P

Enig vraagje, op de dummytank zit iets elektronisch :+
groen lampje rechts en een aan en uitknop ( denk ik) waar dient dit voor ?

En de achterspeakers zitten vast met een soort rubber dopjes 3 stuks.
Heeft iemand deze nog liggen of zijn ze gewoon te bestellen ?

Zijn er nog eigenaardigheden waar ik naar zou moeten kijken ?

THX Jan
er zit een knopje op de radiobediening voor mute maar op de passagiers bediening zit ook een mute knopje.... die drukje weleens in bij het open doen van de topkoffer.
Die speaker steuntjes zijn te bestellen. Echter voor de prijs van 1 hier koopje er 3 inclusief verzenden in de usa.

Mocht je van dat ding af willen... ;)
 
Laatst bewerkt:
Veel plezier met de Voyager :]
Sinds 23aug vorig jaar heb ik een '90-er met 40.000 miles en inmiddels dikke 5000miles gereden. Een fijne fiets waarop je de 23ltr tank in 1x leeg rijdt bij een verbruik van 1:20. Vering is ronduit belabberd.

Heb je die beige uit Swifterbant (v.d. Born motors) ?

Heeft die er een staan dan?
 
die had er 1tje staan in het beige.
omdat ie van de site was, dacht k dat Barn em had gekocht.
ben je XII aan het verzamelen ? ;)
 
Nee ik hoef er voorlopig nog niet vanaf, wellicht denk ik er na t weekend anders over O-)

Is er trouwens een zaak die gespecialiseerd is in de ZG ?
 
Nee ik hoef er voorlopig nog niet vanaf, wellicht denk ik er na t weekend anders over O-)

Is er trouwens een zaak die gespecialiseerd is in de ZG ?

Ja die is er, die heet Carl Leo en woont in Tennesee USA (waar ik toevallig mee in contact sta).

In Nederland is dat er eigenlijk niet zo, maar vraag gerust ik denk er wel wat van te weten en sommige andere hier ook, zoals je al zag aan de snelle reactie over je cruise controll console.
 
die had er 1tje staan in het beige.
omdat ie van de site was, dacht k dat Barn em had gekocht.
ben je XII aan het verzamelen ? ;)

Een rijdende is altijd beter dan een in onderdelen motor, en omdat ik het ineens goed wil doen gaat de opbouw lang duren. Verder mega spijt ooit mijn schatje en haar zus te hebben verkocht dus.....
20kub6t.jpg


En de familie wisselde weleens:
s1hlbb.jpg

Of kwam in slechte staat aan:
icoaog.jpg

9zu4hj.jpg

dat werd die op de andere foto uiteindelijk
2dh8f90.jpg


Schaam mij diep dat ik jullie nooit op de hoogte heb gehouden van de vorderingen maar er kwamen er inmiddels een paar voor bij dus heb maar een foto's gepakt. Volgens mij is de 87/88 hier al voorbij gekomen, in wrak staat.
yep geplaatst op dinsdag 10 september 2013 12:52 dat is het projectje waar ik nog steeds aan werk trouwens. Blok zit er in dat wel maar tank er weer uit. (bleek lek).
 
Laatst bewerkt:
Ja die is er, die heet Carl Leo en woont in Tennesee USA (waar ik toevallig mee in contact sta).

In Nederland is dat er eigenlijk niet zo, maar vraag gerust ik denk er wel wat van te weten en sommige andere hier ook, zoals je al zag aan de snelle reactie over je cruise controll console.

Oke nou heb ik iets nodig weet ik je nu dus te vinden *D

Echter voor het vervangen van de bevestigingdopjes voor de achterspeaker is de oplossing gevonden, maar is zien of t lukt

Broken Rear Speaker Mounts- Permanent Fix
Original Solution By Bob Hughes
Rewritten and Photos added By Gary Schill and Lori Norris

Using Bob Hughes' original article for fixing broken speaker mounts more permanently, we have expanded the instructions and included photos. Bob reports that this repair has proven successful for the last 60,000 miles and 6 years of terrible Michigan roads around the Detroit area.


Here is a problem that plagues many Voyager XII riders, broken speaker mounts. The rubber part of the mount usually separates from the metal backing plate and voila, you have a bouncing speaker. 1. To start, remove the speaker mounts from the speakers and rear luggage rack. There are 3 nuts on each speaker to remove them from the rack. When removing two screws each that hold each of the three rubber speaker mounts, reinsert at least one screw to hold speaker together. If re-using the broken mounts, first re-glue them back together to keep them lined up.


tapping out for screw
2. Next will be to drill out the center of the speaker mount stud with a #43 drill bit. These are a wire gauge drill bit available at better hardware stores. Use caution when drilling the hole to keep it straight and centered in the stud as there is not much room for error. 3. Then it's time to tap out the hole you just drilled in the speaker mount bolt. Use a tap to thread the hole for a #4 metal screw with a 40 pitch thread. Use oil while tapping out the hole, and be very careful while tapping so you don't break the tap. Advance a little while tapping, then back out. Repeat this a few times, then withdraw the tap and flush the hole with oil and repeat until the hole is completely threaded.


Screw in reinforcement screw. Cut off excess screw
4. With the hole now tapped out, use a #4 x 1½" metal screw. Apply thread locker to thread first, then turn in screw from the top down until it tightens just slightly so the mount can still flex some. 5. After screw is in and very slightly snug, cut off excess flush with speaker mount stud.


Drill Divot for screw head 6. You should then drill a small divot in the speaker housing to allow room for the screw head. We also used one aluminum back-up washer for a â…›" pop rivet for each mounting screw. Be sure all the lock tabs on the speaker mounts point to the center of the speakers to align with the luggage rack cutouts. After all the speaker mounts are mounted to the speakers, remount the speakers to the luggage rack and screw on the nuts removed in step one above.


TIP: When installing nuts especially towards the top trunk hump, it is easier to start the nuts when the top trunk lid is open.
 
Een rijdende is altijd beter dan een in onderdelen motor, en omdat ik het ineens goed wil doen gaat de opbouw lang duren. Verder mega spijt ooit mijn schatje en haar zus te hebben verkocht dus.....
[afbeelding]

En de familie wisselde weleens:
[afbeelding]
Of kwam in slechte staat aan:
[afbeelding]
[afbeelding]
dat werd die op de andere foto uiteindelijk
[afbeelding]

Schaam mij diep dat ik jullie nooit op de hoogte heb gehouden van de vorderingen maar er kwamen er inmiddels een paar voor bij dus heb maar een foto's gepakt. Volgens mij is de 87/88 hier al voorbij gekomen, in wrak staat.

Mooie foto`s hoor, die van mij is niet zo mooi meer, maargoed wat niet is kan nog komen...

En schamen hoeft niet hoor, het is nou ook niet zo`n druk topic :+
 
... Is er trouwens een zaak die gespecialiseerd is in de ZG ?
zo bijzonder is de XII ook weer niet vwb techniek betreft en veel onderdelen zijn bij de Kawa-dealer te bestellen. kuipdelen etc zijn (natuurlijk) niet meer leverbaar.
 
zo bijzonder is de XII ook weer niet vwb techniek betreft en veel onderdelen zijn bij de Kawa-dealer te bestellen. kuipdelen etc zijn (natuurlijk) niet meer leverbaar.

Maar in de USA bestellen stukken betaalbaarder. en daar zijn de kuipdelen nog wel leverbaar. Alleen de kleur van 86 is hopeloos momenteel (de gouden randjes (decals) zijn niet meer leverbaar door Kawasaki usa).
 
Nr.1,
Wat betreft die slappe vering, heb je de schijfjes boven op de achterste veerpoten wel goed ingesteld? Ik zelf vond hem namelijk heerlijk rijden, alleen de voorvork, tja een beetje wiebelig in de bocht en vooral als ik gas gaf.
 
yep, voorspanning op 4 en luchtdruk op wat maximaal is toegestaan zowel voor en achter.
het is niet alleen de vering maar ook het frame waar beweging in zit.
vermoedelijk moet de voorvork-olie en van de achterpartij eens worden verversd. de banden die nog uit 1994/1995 dateren, zijn zeker ook debet. maar zoals Barn al zei, gewoon lekker goedkoop toeren en van de winter de boel onderhanden nemen.

afgelopen winter, had ik 2e hands kuipdelen (onderste flaps) in USA gekocht ... met verzendkosten en importbelasting is het ech nie goedkoop.

@dontwalk; als je eventueel aan een chrome frontfenderextender kunt komen, dan hou k me aanbevolen.
 
Laatst bewerkt:
Onderdeeltjes in de USA moet je gewoon ff bij elkaar sparen en daarna laten verzenden.
Meestal is binnen de US verzenden gratis.
Daarna voor eenmalig 35 euro en dan voordeliger verzenden naar hier, kan binnen 2-3 dagen op de mat liggen

Vering moet ik maar eens uit gaan zoeken.
Vandaag een stukkie gereden en viel zeker niet tegen.. :]
 
Terug
Bovenaan Onderaan