Kawa ZR-7s

Welke kleur heeft je ZR-7(S)

  • Rood

    Stemmen: 21 31,8%
  • Blauw

    Stemmen: 26 39,4%
  • Groen

    Stemmen: 4 6,1%
  • Geel

    Stemmen: 3 4,5%
  • Anders

    Stemmen: 12 18,2%

  • Totaal aantal stemmers
    66
Hallo eindelijk weer es een reactie op dit topic
Nou ik rijd deze winter niet veel te koud :Y
En heb afgelopen jaar ook te weinig gereden, maar wil daar komend jaar toch wel verandering in brengen heb eerst nog gedacht de bike te verkopen, maar toch een verstandige beslissing genomen en hem toch maar gehouden
Nou veilige kilometers deze winter voor diegene die wel doorrijden ook niet ZR-7 rijders
 
Goed nieuws. Toch weer eentje erbij dus! Wel een beetje jammer dat het topic een beetje doodloopt(net als de andere ZR7 topics).

Rijdt er eigenlijk iemand door in de winter?

Ja ik, alhoewel,

dinsdagmorgen van huis weg met een prachtige weg en een temperatuur van 4 gr. Rij ik de N245 op lag er een laag hagel van 5 cm over een afstand van een km of 4 en dat was op zijn zachtst gezegd geen fijne ervaring :N . Ik durfde niet eens uit het spoortje te gaan, zo glad was het. Toen dacht ik voor het eerst in al die tijd dat ik doorrijd, Ik mis de stabiliteit van het koekblik. Voor de rest kan je je tegen de kou tegenwoordig uitstekend kleden. :]

Ik rij vrij lang door maar als er sneeuw, hagel en ijs ligt houd het voor mij ook op. In 2005 tot nu toe alleen een week begin maart dus met het blik.

btw rij gemiddeld 15000km per jaar met de ZR7 (woon / werk / fun)
 
Ik heb dit jaar 9000 kilometer gereden. Kou vind ik niet erg, maar als er gestrooid is, dan houd ik het even voor gezien. Mijn motor krijgt echter niet de kans om in winterslaap te gaan, want bij een beetje weer moet'ie er toch weer even uit!
 
full

Ik ben ff bezig om te proberen een plaatje te posten. Volgens mij is het zo gelukt. Dit is in ieder geval mijn tuffie. :W

Het weer was beter toen deze foto werd genomen (augustus op de camping in midden Limburg) 8-) :]
 
vraagje:

Ik wil een ander stuur op de motor, streetfighter-model, (lager?) en recht.
Heeft iemand tps en/of ervaring met dit soort stuurtjes?
 
vraagje:

Ik wil een ander stuur op de motor, streetfighter-model, (lager?) en recht.
Heeft iemand tps en/of ervaring met dit soort stuurtjes?
Ik heb er een streetfigher-stuurtje op gehad maar ik kreeg het in mijn polsen, nek en kramp in mijn handen, vooral op langere stukken en daarom heb hem er weer gauw afgehaald. :N
Voor de rest heb ik het achterspatbord er af en een undertail er op gezet. Ook heb ik stalen remleidingen en trillingvrije spiegels. Vooral die laatste twee opties vind ik helemaal het einde. Betere remmen en vooral bij slecht weer beter zicht naar achteren. :]
 
Je hebt ook stuurtjes die wat hoogte betreft niet veel schelen met het orgineel, maar wel een stuk rechter zijn; wat stuur-eigenschappen betreft moet lekker strak gaan
Bij polo motorsport zijn ze te koop voor niet al te veel, ik vraag me alleen af waar het verschil ligt met de veel duurdere modellen
Wat binnendiameter betreft zijn ze het zelfde maar wat prijs betreft is er een groot verschil
Tevens bestaat er een keuze tussen alu en rvs..........wat is beter?
 
Aluminium is lichter, dat is logies. Een vriend van mij heeft er een gehad maar bij een verkeerde beweging in de steeg brak er een stuurhelft af, weg alluminium stuur. Ik heb zelf nu een iets hoger (2cm) stuur dan het Streetfihgterstuur. Ook is tie niet zo erg recht meer zodat mijn handen meer in 1 lijn zitten met het stuur en dat bevalt uitstekend.
 
Misschien een piccie of kun je een naam/merk geven?
Ik zat ook al bij de enduro-stuurtjes te kijken maar vind dat eigelijk wat teveel van het goede......zijn die dingen wel geschikt voor dit type motor?
 
Zal ik dan maar doorgaan met dit tpoic, anders loopt deze ook op z'n eind!

Beste mensen:" I've got him!!"

Gister heb ik een blauwe ZR7S uit 2003 gekocht en natuurlijk de hele dag gereden!
Leuk om de positieve reacties te zien!
Ik rij er bijna altijd in m'n eentje op dus dat schuiven zal wel meevallen hoop ik!
Vrijwel alles is standaart en ik denk dat dat voorlopig even zo blijft!
Ik had hiervoor een Aprilia Pegaso(1cil) en kan gewoon niet geloven dat er zoveel verschil tussen 2 motoren zit, geweldig!

Ik ben van plan zolang mogelijk door te rijden maar heb dan wel een aantal adviezen nodig om warm te blijven.
Ik zit eraan te denken om handvatverwarming te nemen, is dat wat? Ik heb er zelf geen ervaring mee vandaar de vraag!

Verder nog adviezen waardoor ik de motor snel leer kennen?

Bedankt!!

Bijlage: kawa1.jpg
 
Zal ik dan maar doorgaan met dit tpoic, anders loopt deze ook op z'n eind!

Beste mensen:" I've got him!!"

Gister heb ik een blauwe ZR7S uit 2003 gekocht en natuurlijk de hele dag gereden!
Leuk om de positieve reacties te zien!
Ik rij er bijna altijd in m'n eentje op dus dat schuiven zal wel meevallen hoop ik!
Vrijwel alles is standaart en ik denk dat dat voorlopig even zo blijft!
Ik had hiervoor een Aprilia Pegaso(1cil) en kan gewoon niet geloven dat er zoveel verschil tussen 2 motoren zit, geweldig!

Ik ben van plan zolang mogelijk door te rijden maar heb dan wel een aantal adviezen nodig om warm te blijven.
Ik zit eraan te denken om handvatverwarming te nemen, is dat wat? Ik heb er zelf geen ervaring mee vandaar de vraag!

Verder nog adviezen waardoor ik de motor snel leer kennen?

Bedankt!!

Welkom. Geen verassing dat ik het een goede keus vindt.

Hoe je hem het beste leert kennen? Rijden, rijden en nog eens rijden :] . Veel plezier alvast.
 
Gefeli! goeie keuze

Inderaad veel rijden!

Wat de handvatverwarming betreft: ieder natuurlijk zijn eigen dingetje, maar volgens mij kun je ook een paar goede handschoenen aanschaffen voor het koudere weer
Als je nu de hele winter doorrijdt is het misschien een andere zaak. Maar met die pekel op de weg zou ik eerder op een oude barrel stappen dan op die mooie kawa van je :)
 
Zal ik dan maar doorgaan met dit tpoic, anders loopt deze ook op z'n eind!

Beste mensen:" I've got him!!"

Gister heb ik een blauwe ZR7S uit 2003 gekocht en natuurlijk de hele dag gereden!
Leuk om de positieve reacties te zien!
Ik rij er bijna altijd in m'n eentje op dus dat schuiven zal wel meevallen hoop ik!
Vrijwel alles is standaart en ik denk dat dat voorlopig even zo blijft!
Ik had hiervoor een Aprilia Pegaso(1cil) en kan gewoon niet geloven dat er zoveel verschil tussen 2 motoren zit, geweldig!

Ik ben van plan zolang mogelijk door te rijden maar heb dan wel een aantal adviezen nodig om warm te blijven.
Ik zit eraan te denken om handvatverwarming te nemen, is dat wat? Ik heb er zelf geen ervaring mee vandaar de vraag!

Verder nog adviezen waardoor ik de motor snel leer kennen?

Bedankt!!


Rijden, rijden en nog eens rijden zoals al is gezegd. Tegen de kou en regen kan je je goed kleden tegenwoordig dat in tegenstelling een jaar of 30 terug toen ik begon met rijden. Mij bevalt het merk Macna zeer goed, goede kleding voor niet al te veel geld. Een paar winterhandschoenen en laarzen die ook nog waterdicht zijn plus een winddichte kol en ik rij zo goed als de hele winter door. :] Je moet wel blijven rijden is mijn ervaring want als je een paar maanden stop wen je er ook niet aan (de kou dan) Ik ben wel eens gestopt in de winter met rijden maar dat beviel mij maar matig. Ten 1e misste ik het rijden en ten 2e vond ik het toch een partijtje koud toen ik in maart weer op de brommer stapte! Ik heb er nu niet zoveel erg meer in. :W
 
Rijden, rijden en nog eens rijden zoals al is gezegd. Tegen de kou en regen kan je je goed kleden tegenwoordig dat in tegenstelling een jaar of 30 terug toen ik begon met rijden. Mij bevalt het merk Macna zeer goed, goede kleding voor niet al te veel geld. Een paar winterhandschoenen en laarzen die ook nog waterdicht zijn plus een winddichte kol en ik rij zo goed als de hele winter door. :] Je moet wel blijven rijden is mijn ervaring want als je een paar maanden stop wen je er ook niet aan (de kou dan) Ik ben wel eens gestopt in de winter met rijden maar dat beviel mij maar matig. Ten 1e misste ik het rijden en ten 2e vond ik het toch een partijtje koud toen ik in maart weer op de brommer stapte! Ik heb er nu niet zoveel erg meer in. :W

Macna. Heb ik ook gekocht deze zomer. Een Canyon. Voldoet prima en met al die "lagen" goed te gebruiken in zowel zomer als winter.

Mijn oude broek is aan vervanging toe en daarvoor wil ik ook een Macna kopen (want past zo goed bij die jas :r

Deze zomer ook een paar Rev'it zomerhandschoenen gekocht (van die doorwaaidingen) en da's ook wel heel prettig geweest. Nu echter weer dikke winterhandschoenen aan.

Wordt wel weer levendig zo dit topic nietwaar?
 
Misschien een piccie of kun je een naam/merk geven?
Ik zat ook al bij de enduro-stuurtjes te kijken maar vind dat eigelijk wat teveel van het goede......zijn die dingen wel geschikt voor dit type motor?

Men vraagt, en wij draaien!

full
 
Terug
Bovenaan Onderaan