Kawa ZR-7s

Welke kleur heeft je ZR-7(S)

  • Rood

    Stemmen: 21 31,8%
  • Blauw

    Stemmen: 26 39,4%
  • Groen

    Stemmen: 4 6,1%
  • Geel

    Stemmen: 3 4,5%
  • Anders

    Stemmen: 12 18,2%

  • Totaal aantal stemmers
    66
even alle onderdelen net dus genotuleerd, en daarna de prijsjes erbij gezocht.
voor 1590 euro is ie weer happy.
dat is dan incl. 1100 euro voor een tank en toerenteller, de rest zijn "kleine" postjes.

DA's kl*te man '( B|

Maar het moet toch goedkoper kunnen :Y
Spuiten moet je wss toch, dus als je er een vind met een deukje erin, "so what" :/
 
Ik heb vandaag een uitlaatsteuntje besteld. Dat is het belangrijkste om de motor weer te kunnen starten. Dan kan ik hem gewoon eens helemaal warm laten worden en afstellen. Uitlaat ziet er wel goed uit!!
 
Hallo allen,

Zijn hier nog mensen actief in dit topic? Ik was wat op zoek naar info voor een zr7s voor woon-werk maar het is niet gemakkelijk om info en gebruikerservaringen over te vinden. Ik ben alvast bekend met kawasaki omdat al een z1000 heb maar wil deze dus niet voor woon-werkverkeer vernielen door in regen en pekel te rijden. Ik heb nog wat gekeken naar honda cbf600 en de Yamaha Fazer maar omdat het koppel iets hoger ligt van de kawa, lijkt deze mij meer aan te spreken voor wat ik deze ga nodig hebben.

Wat ik al gevonden heb over de motor is dat het blok echt wel ijzer sterk is en dat de voorveren wat te fel inveren.

Mijn eerste vraag is eigenlijk of ik op zo iets genoeg bescherming heb in wind en hoe de onderhoudskosten meevallen (en het verbruik)

Alvast bedankt (stiekem is deze vraag ook bedoeld om dit topic wat aan te zwengelen want eigenlijk er niet zo veel over de motor te vinden)
 
Laatst bewerkt:
Hallo allen,

Zijn hier nog mensen actief in dit topic? Ik was wat op zoek naar info voor een zr7s voor woon-werk maar het is niet gemakkelijk om info en gebruikerservaringen over te vinden. Ik ben alvast bekend met kawasaki omdat al een z1000 heb maar wil deze dus niet voor woon-werkverkeer vernielen door in regen en pekel te rijden. Ik heb nog wat gekeken naar honda cbf600 en de Yamaha Fazer maar omdat het koppel iets hoger ligt van de kawa, lijkt deze mij meer aan te spreken voor wat ik deze ga nodig hebben.

Wat ik al gevonden heb over de motor is dat het blok echt wel ijzer sterk is en dat de voorbereid wat te fel inveren.

Mijn eerste vraag is eigenlijk of ik op zo iets genoeg bescherming heb in wind en hoe de onderhoudskosten meevallen (en het verbruik)

Alvast bedankt (stiekem is deze vraag ook bedoeld om dit topic wat aan te zwengelen want eigenlijk er niet zo veel over de motor te vinden)

Ik vind het verbruik wel goed , DIT verbruikt mijn ZR7-s

Zelf kan ik het goed uithouden met de wind bescherming met mijn 1.86 maar ik kan natuurlijk niet voor anderen spreken :)
 
De blokken zijn lucht gekoeld, dus veel onderhoud en reparaties zijn makkelijker dan bij vloeistof blokken. Verder is het blok helemaal door ontwikkeld van uit eind jaren 70... Heel veel onderdelen van de zephyr blokken passen ook op/in deze blokken en anders om. Bandjes zijn voor van een heel normaal maatje, achter iets smal... (160 uit mijn hoofd) als je vragen hebt... Gewoon stellen! :)
 
Mooi verbruik. Ondertussen had ik na nog wat verder zoeken een oud(er) topic gevonden met het verbruik, dus toch zuinig lijkt mij.

Met mijn z1000 doe ik bij Ardennenritjes 6,5l per 100 km. Dit zij dan wel lange ritten maar hier interesseert mij het verbruik minder. Voor woon-werk vind ik het wel wat belangrijker want het is de bedoeling dat ik goedkoper uit ben dan met mijn wagen (en deze ga verkopen om dan motor te gaan rijden)

Ik kan ook wel redelijk tegen de koude normaal gesproken omdat ik met de Z ook in de winter rijd maar dan is het wel droog. Nat en guur weer kan wel wat kouder aanvoelen...

Qua onderhoudskosten moet ik bij de kawa niet al te veel voorstellen denk ik, vandaar mij idee voor dit type motor.
 
Laatst bewerkt:
Tmoons: dat is idd wat ik hoop te hebben als ik voor de zr7s kies. Ik weet een leuke staan bij de dealer maar vind de prijs wat hoog. Anderzijds heb ik de moto al bekeken en de dealer gaat ook de slijtage onderdelen vervangen aan de motor wanneer ik deze zou kopen dus bij aflevering gemakkelijk te controleren als het is gebeurd. De motor is een overname en is dus zo recht de showroom in gezet, enkel wat gepoetst.

Ik vind dit goed want dan kan ik echt zien hoe de motor behandeld geweest door de vorige eigenaar.

Kettingset, banden, remschijf en blokken achter, onderhoud en bougies. De buitenste bougies zijn wel goed geoxideerd dus fietsje heeft ook al wat regen gezien. 18000km volgens teller dus kan nog een tijdje mee (schatting woonwerk 13000km/jaar)

Dus als alles goed is ben ik minimum 2 jaar aan het rijden zonder directe kosten (waarvan 1 jaar garantie)

Anderzijds particulier vind je deze fietsen al voor 1000 euro minder, maar hoe ver is het dan in orde?
 
18000km volgens teller dus kan nog een tijdje mee (schatting woonwerk 13000km/jaar)

Dus als alles goed is ben ik minimum 2 jaar aan het rijden zonder directe kosten (waarvan 1 jaar garantie)

Anderzijds particulier vind je deze fietsen al voor 1000 euro minder, maar hoe ver is het dan in orde?

Die gaat normaliter gaat die gemakkelijk nog enkele jaren mee met 13k per jaar.
Ik voor de ZR7 een GPz 750 gehad ( zelfde blok :Y ), en deze weg gedaan met ca. 76k op de klok, in 2008, en "still going strong" in het noorden des lands. Dus je hoeft je de eerste jaren geen zorgen te maken :N :N .
Verbruik van 1:18 tot 1:20 zijn gemakkelijk te realiseren *O*
 
Ik had berichte van gelijke strekking getikt.... En na 3 keer opnieuw beginnen (kak blackberry) blijft niets meer over dan: bij heeel veeel hoger toeren (racen) kan een luchtgekoeld blokkie wat makkelijlker de olie verstoken....
 
Dat is toch niet de bedoeling, voor het beter en snellere bochtenwerk zal ik een uitje maken met de Z. Bedankt voor de tip want met de proefrit ga ik wel eens nakijken wat betreft het olieverbruik... Je weet maar nooit hoe de vorige eigenaar gereden heeft.
 
Olie verbruik vraagstukje kan je het beste zelf ondervinden. De verkoper zal niet zo snel iets afgeven denk ik... Bij mijn zr was het zo dat er geen verbruik was bij woonwerk verkeer, maar een weekendje ardennen was zomaar een liter! Bij de revisie (zie hier in het topic) bleken de cilinderwanden helemaal spiegelglad..... Nu zitten er verse zuigers, zuigerveren en een paar cc's meer in (810cc).
 
Weet je zo van buiten op welke kmstand? Ik zal is kijken of de uitlaat smerig is, zo niet ben ik redelijk gerust. Bij bezichtiging stond het peil in ieder geval goed maar een beetje aanvullen is natuurlijk snel gedaan door de verkoper. Gelukkig is de verkoper wel hoog aangeschreven wat betreft occasiemotoren.

Zou het olieverbruik iets zijn wat bij deze motoren vaker voorkomt?
 
ik had een hogere stand (80.000km) . maar de schade die ik aantrof was niet typisch voor deze stand. de KZ blokjes kunnen makkelijk 100.000 km aan. Alleen de vorige eigenaar was nou niet echt een handige jongen... en vermoed dat hij hier en daar een onderhoudssteekje heeft laten vallen.
 
Oké perfect, dan ga ik mij hier ook geen zorgen in maken, gewoon ff controleren op blauwe rook en de uitlaat nakijken. Als alles goed is, ga ik zaterdag een proefrit maken want moet sowieso even aanvoelen of de machine mij ligt.
 
Ben een motor rijker *O* heb dus de zr7s gekocht. De proefrit heeft mij overtuigd om voor de kawa te gaan en niet voor de honda cbf600.

Ik was zelfs heel aangenaam verrast van het rijden ermee. Rijdt heel relax, veercomfort is goed en waar ik het meeste aan twijfelde was het vermogen en koppel. Dit was dus niet nodig want rijdt echt vlot, ik had ook op geen moment dat ik voelde dat ik vermogen te kort kwam (heb nog een 09 z1000 om te vergelijken). Voor woon werk lijkt het een goede fiets. Wanneer ik de fiets heb, zal ik nog een meer intensievere rit maken om het sportieve te vergelijken.

De versnellingen moeten wel goed aangeduwd worden in vergelijk met mijn Z. De zr7 wordt ook nog afgeleverd met een nieuwe voorband, nieuw kettingset uiteraard incl voorste tandwiel. (Dat willen sommigen nog al eens 'vergeten') carbs afgesteld en onderhoud dus normaal goed voor een tijdje verder te kunnen zonder zorgen...

De motorzaak gaat na vandaag enkele weken in verlof en daarna kan ik de kawa ophalen...
 
Laatst bewerkt:
Ik vond het idd leuk rijden, veel relaxer dan mijn Z... Het was uiteraard maar een proefritje van een dik half uur dus veel kan ik er nog niet over zeggen. Maja de Z is er ook niet voor te cruisen :).

Ben benieuwd hoe het afgaat op diverse soorten wegdek ed. Kan ik ook eens vergelijken met de vfr 800 van mijn broer... Nog even geduld uitoefenen
 
Hallo ZR7ers,
vorige week een verwaarloosde Zr7s gekocht van een collega. Hij stond ruim 3 jaar stil na in panne gevallen te zijn door een gebroken ketting, dit wegens gebrek aan onderhoud.
Voor 'een appel en een ei' de motor gaan ophalen en meteen de carbu's ertussenuit gehaald, deze proper gemaakt, naalden uitgeblazen, olie eraf (bleek nog net 1,5 liter pudding uit te komen), op de luchtfilter stond de datum 07/05/2006 dat is dus 8 jaar dat die filter erin zat.

Dus.... Nieuwe benzine, filters en bougie's, nieuwe olie en vroooom!
Eigenlijk had ik de bedoeling de motor op te maken en te verkopen, maar ik vind hem best wat karakter hebben dus heb ik besloten er zelf mee te gaan rijden.
Hopelijk heeft het blok verder geen schade opgelopen wegens gebrek aan onderhoud.

Waar ik wel mee bezig ben is de ombouw van een 'S' naar een 'N' dus topkuip eraf en een ronde koplamp erop, iemand hier ervaring mee?
Is het gewoon overzetten, klaar? Of zijn er aanpassingen nodig.
Vanavond zal ik een paar foto'tjes maken, hoewel hij nog lang niet in topconditie is.

Groetjes uit Bels!
 
Lijkt vrij eenvoudig maar tellerhuis moet ook vervangen worden. Bij de n is het een ander model.

Leuk, nog iemand verkocht aan de eigenschappen van de zr7.

Wat ik je wel kan aanraden nu dat de 'pudding' eruit is van een forte motorflush te doen, werkt erg goed. Daarna nieuwe olie en nog is nieuwe filter

Grtz
 
Ik ben trouwens nog op zoek naar een zr7 front:
koplamp, tellers, pinkers, iemand die hierbij kan helpen?
2dehands onderdelen zijn blijkbaar moeilijk te vinden voor deze Kawa.
Weet iemand of de front van een Zephyr ook past?
Groeten
 
Ik ben trouwens nog op zoek naar een zr7 front:
koplamp, tellers, pinkers, iemand die hierbij kan helpen?
2dehands onderdelen zijn blijkbaar moeilijk te vinden voor deze Kawa.

Groeten

Wij hebben nog een ZR7 front te koop, met alles erbij t/m het achterlicht. :Y
Incl. motor, wielen en noem maar op _O-

Gewoon rijdend dus :Y *O* .

Moeders had bedacht dat ze wel een iets lichtere ( van gewicht) motor zou willen, en we hebben zodoende een Yamaha XJ6 gekocht.
Afgelopen week zijn we terug gekomen uit de Dolomieten, waar ze nog 600km met de Zr in de bergen heeft rond gereden 8-)

Dat wil dus zeggen dat de oranje ZR7 eruit gaat :/

Het oranje is niet zoals je wellicht zult denken a.g.v. schade, maar zoals degenen die dit topic al enkele jaren volgen, het vervolg/gevolg van mijn eigen "verbouw' activiteiten aan mijn eigen toenmalige zr7, '03.
Ik had hem toen "Ford Focus RS oranje" gespoten, en vond het wel tijd voor een ander kleurtje. ( Helaas ondersteund Imageshack de foto's niet meer B| '( )
Omdat de lak van de huidige ZR7 helemaal verweerd was, heb ik alle gespoten delen van mijn ZR over gezet op haar (deze) ZR7.
"Haar spul" heb ik toen Kia "Cool White" gespoten.

Op de klok staan 69.000 probleemloze km's . Ik heb er de laatste jaren zelf nauwelijks op gereden, meestal alleen als hij de eerste keer buiten kwam na de winter. :Y
Er zit een ( nooit gebruikte *O* :Y ) valbeugel op,
evt. met topkofferrek en ( klein en groot windscherm )
Met groot windscherm ziet er niet zo charmant uit, maar het werkt blijkbaar voor haar lengte van 1.65m.
Banden Bridgestone BT-021 80%.
Ketting en tandwielen 90 %
 
En hier een plaatje van mijn "nieuwe ZR7S"
full


Een krappe 18500km op de klok en is nog in mooie staat. Ik probeer het ook zo goed mogelijk ik in deze staat te behouden maar het zal niet gemakkelijk zijn met woon-werkverkeer en als winter- (lees pekel)fiets.

Heb er net een kort ritje van +/- 60km opzitten om de nieuwe voorband wat in te rijden.

omdat deze fiets moet dienen voor woon-werk was ik eerst niet van plan om er ook maar iets extra aan uit te geven buiten de gewone onderhoudskosten maar ben toch aan het twijfelen om de pinkers aan te passen met witte of smokeglaasjes. Toevallig iemand een voorbeeldje op foto bij een ZR7?

Ik heb voor het nemen van de foto's de givi-koffer en steun gesloopt. De koffer en de grondplaat is er heelhuids vanaf gekomen maar het frame heb ik moeten bewerken omdat door de vorige eigenaar een schroef er scheef is ingedraaid. Iemand interesse in de koffer en de grondplaat?


grtz
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan