Kawa ZR-7s

Welke kleur heeft je ZR-7(S)

  • Rood

    Stemmen: 21 31,8%
  • Blauw

    Stemmen: 26 39,4%
  • Groen

    Stemmen: 4 6,1%
  • Geel

    Stemmen: 3 4,5%
  • Anders

    Stemmen: 12 18,2%

  • Totaal aantal stemmers
    66
Ik dacht dat hij ingegoten zat. Is n soort stopverf wat niet hard wordt? Heb/had nog n lampunit van donorotor liggen. Die doet het op de orginele bedrading. Nu nog ff uitvissen of de lamp zelf kapot is of iets anders.
 
Succes er mee, het is in ieder geval op te lossen met de lampunit van de donormotor. heb jij veel last van het Corona gebeuren. Ik wel een beetje, vrouw lief is nu ziek, dus ze willen mij niet hebben op het werk en moet van huis uit werken en de kinderen zijn alle thuis, omdat de opleidingen gesloten zijn.
Maar ja dat thuis werken stelt niet zo veel voor, wat online trainingen maken. maar ja normaal sleutel ik aan de machines die we bouwen en dat lukt niet zo goed van thuis uit :+. ach we zien wel hoe het de komende maanden gaat lopen.
 
Oei. Sterkte jullie. Hier is voorals nog weinig wat corona aan gaat. Tuurlijk hou ik me deels aan de regels. En heerst er n bepaalde angst. Maar ik kan helaas niks veranderen aan de situatie. Tegen n ieder zeg ik van hopen dat we er van vrijwaard blijven. En ja dat zal niet voor iedereen gelden. 😕
 
Bedankt, mij vrouw is gelukkig weer een beetje aan de betere hand, voor haar is het gewoon een flinke griep tot nu toe. en inderdaad voor de rest gewoon thuis blijven en geen contact met andere maken. :W
 
Heb n nieuwe lamp besteld. Je had gelijk met de stoomkracht. De electrieker op mijn werk ondervond dat aan de lijve. 😉
Foto laat zien dat het zwarte gedeelte de oorzaak is.
20200331_222343.jpg
 
Ik was er niet zo zeker van dat de lamp kapot zou zijn in begin. Had al meer keren gehad dat hij het niet deed. Maar dan als ik contact uit en weer aan zette dan deed hij het gewoon weer. Ik dacht dan aan ergens n beetje vocht of slecht contact. Maar denk nu dat het komt dat de lamp net ff te weinig stroom krijgt om op te starten. Maar daar gis ik naar. Maar wel meegenomen wat jij er van gelezen heb.
 
Nieuwe lamp gemonteerd en walha. Alles weer oké. Vind het altijd wel frustrerend dat ook net als bij auto's het zo moeilijk is om n lampje te vervangen. Heb er voor mijn auto zelfs n speciaal gereedschap voor gemaakt. Telefoontang waarbij ik de bekken in n kleine hoek heb gebogen.
 
Gisteren eens een stukje gereden. Ongeveer iets van 100km thuis gekomen zag ik dat er wat olie uit die halve maantjes kwam niet veel, maar toch. Nog een in het wph gekeken daar staat inderdaad in dat je moet vervangen. Maar dat gaan we niet doen. Ik zal ze er eens uit halen en dan terug plaatsen met vloeibare pakking. Doe ik van de week wel. Mooi dat bij jou de lamp het weer doet. En ja een lamp vervangen kan lastig zijn. Al moet ik wel zeggen dat het tot nu toe best mee valt bij de auto's. Maar ja de nieuwste die we hebben is een astra van 2006. 😁
 
  • Leuk
Waarderingen: Want
Jammer dat die halve maantjes lekken. Ik zelf heb ze ook nooit vernieuwd. Beetje insmeren met silicone pakking. Altijd weer makkelijk te verwijderen. Wel weer n middag klusje.
 
Het is lekker weer nu. Dus zó erg is het niet om te doen. En met dat corona gedoe rij ik toch minder.
 
Tja wat doet een mens uit verveling. Door de lock down is alles gesloten, niet uitgaan, niet feesten, geen restaurants, geen vrienden bezoeken, geen ... Verveling in de hoogste graad na 3 weken sinds het openbaar leven is stilgelegd.

Na 2 jaar stilstand heb ik maar eens mijn oude pekelfiets opgepoetst. Geloof me, dit was een hels karwei want het kettingvet is in die jaren dat de motor gebruikt werd nooit verwijderd en steeds maar bijgespoten, deze motor is gewoon ongepoetste weggezet en de kleur was mat antraciet geworden met hier en daar een glanzende vlek. Naaf van het achterwiel, achterbrug, achterzijde motor, ketting en tandwielen, gewoon alles hing vol met een cm dikke vetlaag. Wel goede bescherming bij het rijden in de pekelmaanden. Na al dat poetswerk begon de nieuwsgierigheid te groeien of het ding nog deed wat ie moest doen en dan ook maar even opgestart. De Kawa voorzien van wat accuspanning, choke aan en startknop indrukken. De motor sloeg aan op de 2 jaar oude benzine na ongeveer 15 seconden doorstarten. Knap van de oude zr7 met zo goed als 60000km ervaring!

Nu dat de motor wat opgepoetst is en ondanks de oxidatie her en der en de valschade hier en daar, ben ik van plan om deze toch terug op de baan te zetten. Wel heb ik nieuwe remschijven nodig voor en achter want dat is de reden dat de motor aan de kant is gezet. Verkopen ging niet met schijven onder de minimumdikte, daar wil ik niemand mee opzadelen en uiteraard ook de niet zo mooie staat. Geloof me, de zijde op de foto is de mooiste.

Een warme oproep aan mede ZR-7 rijders: iemand voorste schijven, achterste schijf, alternatordeksel of een achterdemper voor een crisisprijs op stock? Ik wil het wat goedkoper als nieuw want wil hier nu ook weer geen al te gekke kosten aan doen.

831438E0-2897-47CD-A337-99BA11138AFB.jpeg
3F6B66CB-F67E-4674-8057-B22668154C48.jpeg
630480CE-2543-4052-B471-6D2BF89AB451.jpeg
684AA2BE-480B-4C49-8EBA-98CEF6AE0D02.jpeg
3624E087-2232-4BDA-8E3E-F460D68F1FB4.jpeg
 
Hoi Wim
Kijk eens op ebaykleinanlage.de
Daar wordt zat aangeboden. En met Google translate kom je een heel eind en hou de zinnen kort. Succes er mee.
 
Zijn bijna allemaal particulieren advertenties en alles is gebruikt. Kijk maar even , wijst zich van zelf.
 
Jammer genoeg niet. Ofwel is het al verkocht ofwel wordt het niet verzonden naar België, de zoekactie loopt nog steeds.

Wel heb ik mijn prioriteit op de remschijven gezet maar als ik een van de andere dingen toevallig tegenkom voor een deftige prijs dan mail ik wel altijd even
 
Zitten de schijven van een ZR-7 niet op andere type motoren, ik denk niet dat ze speciaal voor de ZR-7 gemaakt worden ?? en U bent van Belgie dus.
 
Net even opgezocht wat betreft de remschijven. ik heb gekeken op de site van www.cmsnl.com daar staat een alternatief in namelijk de

www.cmsnl.com/kawasaki-zr750-h3-zr-7s-2003-europemiddle-eastafricauk_model51105/diskbrake-non-oe-alternative_msw215/#.Xp98yWgzY2w

als ik dan zoek op MSW215 dan kom ik uit bij de volgende modellen bv bij louis.eu


List of compatible motorcycles
nu wordt het zoek gebied al groter, wel nog even controleren of dat klopt natuurlijk. Ik zelf heb het nog nooit gedaan nieuwe remschijven.
Ik rem niet zo vaak denk ik :] .
succes er mee, en als je iets vindt , plaats het maar hier, dan heeft een ander er ook wat aan.
 
Het is hier wel stil, zag alleen dat de motor van Wim ook van Erckens afkomt, te minste daar zit een stikker van op zijn motor, en die heb ik er ook op zitten.
Heb mijn kawa van een belg gekocht die naar Nederland verhuist is.
Verders zit ik er aan te denken om de Suzuki GS op te gaan knappen, ik had hem gekocht voor onderdelen, maar heb er niet veel van gebruikt .
Mijn vrouw heeft er namelijk ook een, die heb ik verlaagt zo dat ze met de voeten bij de grond kan.
Dus ik denk er dus over om de blauwe op te knappen, er heeft ooit een brandje in gezeten bij het start relais dus het plan is om eerst het blok aan de gang
te krijgen. Motor staat al lang stil en er zitten duitse papieren bij en is intussen 40 jaar oud.
en de rode is van mijn vrouw, die ziet er beter uit.
groetjes


8-)
Suzukigs450blauw_1.JPG
8-)
20190829_170255.jpg
 
Net ff weer gereden op mijn blauwe ZR7S. Loopt nog niet optimaal. Hikt even bij vlug op het gas. Maar olie verbruik na 500 km is 0 na cilinder en koprevisie. Voorheen moest ik al gauw 200ml of meer bijvullen.
 
Hoi,

Door omstandigheden een tijde niet meer op het forum geweest en de zoektocht achter de schijven was ook even gestaakt. Hierboven net wel gezien van welke modellen de schijven kunnen gebruikt worden. Ik ga hier van de week eens mee aan de slag. Eerst heb ik ondertussen ff een ander projectje af te werken
@superrobke : ik heb idd deze motor een jaar of 6 geleden bij erckens gekocht, weet je gelijk dat ik er niet ver af woon hahaha
 
Heb met de motor nog niet veel km gemaakt dit jaar. Door corona ook lang weekend Eifel moeten annuleren. Hopelijk najaar nog n poging.
 
Hoi, ik ben 26 mei nog in de Eifel geweest, gewoon 's morgens vroeg aangereden en 's avonds weer thuis, was leuk om te doen, terassen waren daar al open.
In de hotels kon ook weer geslapen worden, op de camping nog niet, als het goed is kan dat vanaf 10 juni weer, want dan gaan de sanitair gebouwen ook weer open. Dus in het najaar moet het zeker lukken. En de blauwe Kawa loopt ook weer beter ??
 
Superrobke bedankt voor de tips en dan is het ook netjes van mij om te zeggen dat ik ondertussen gebruikte voorste remschijven heb gevonden voor de kawa. Volgens verkoper zou de dikte nog 4,3 mm zijn dus ruim voldoende om er een tijdje mee verder te kunnen. Nu is het nog wachten op de levering en bij aankomst nakijken of het klopt wat verkoper schrijft 🤞.

Ondertussen ook nieuwe remblokken besteld maar deze keer organische, wat ook voorgeschreven is door kawa op deze motorfiets.

Voorheen had ik steeds gesinterde blokken gemonteerd en het is ook hierdoor dat mijn schijven snel versleten zijn. Ik had wel snellere slijtage verwacht maar eigenlijk niet zo snel want ik had verwacht om toch 70 a 80000km met een setje schijven te doen.

Nu dus terug organische blokken en voor het geen er kan gereden worden op de openbare weg met deze motor zal ik hier geen problemen mee ondervinden. De originele schijven voor de zr7 zijn niet ontworpen (hard genoeg) om met gesinterde blokken te rijden.
 
Terug
Bovenaan Onderaan