Kawa ZR-7s

Welke kleur heeft je ZR-7(S)

  • Rood

    Stemmen: 21 31,8%
  • Blauw

    Stemmen: 26 39,4%
  • Groen

    Stemmen: 4 6,1%
  • Geel

    Stemmen: 3 4,5%
  • Anders

    Stemmen: 12 18,2%

  • Totaal aantal stemmers
    66
nou Ik heb intussen ook een andere motor gekocht, toch een beetje terug naar de TRX. het is een Yamaha XTZ 750 super tenere geworden.
 

Bijlagen

  • 6.jpg
    6.jpg
    152,8 KB · Weergaven: 6
Effe wat post-winter onderhoud gedaan. Pekel van alle hendels en pedalen af, remmen schoon, alles opnieuw in 't vet..
Nieuwe bandjes er onlangs al op laten zetten, wel leuk dat inrijden met -3 buiten haha.

Kettingset was nodig aan vernieuwing toe. Wat een bespottelijk ingewikkelde manier om bij je voortandwiel te komen zeg! Schakelpook eraf, loodzware kap eraf wrikken.. geklungel. Niet alle Japanners zijn snugger gebouwd...
IMG_20210306_140128.jpg


Hierna nieuwe ketting geklonken met handige tool van Kellerman:
IMG_20210306_150548.jpg

(jaja, nog niet goed afgesteld)

En defecte knipperlichtjes vervangen. Lekker klooien met relais overzetten met de soldeerbout. Ook hier merkte ik ergernis wat betreft de toegankelijkheid van de stekkertjes, allemachtig wat een gepiel. Dan liever mijn TRX...
IMG_20210306_175937.jpg


Verder enorm tevreden over het beestje nog! Nieuwe banden ingereden en hij laat zich lekker in de bochten gooien. Prima respons en zelfs met lage temperaturen durf ik nog te trail braken en flink uit een bocht te gassen. Steppies ook regelmatig aan de grond in de haakse bochten, joepie! Uitstekende training voor komende circuitseizoen.

De groeten!

(valbeugels ga ik nog monteren, mijn vriendin gaat ook lessen dus kan ze mooi op dit bakkie oefenen!)
IMG_20210306_084823.jpg
 
Fijn om te lezen dat je er veel plezier mee hebt. Ook met je TRX straks. Maar de Kawa kan niet op tegen de Trix. Tenminste dat vond ik altijd :]
 
Er zijn inderdaad wat ergenisjes bij de motor. Wat mij het meest verbaast is waar de accu verstopt zit. En ja, ik heb er n triump tiger erbij voor de wintermaanden. Daar schort voor gemak ook wel wat aan. Moet je bougie,s wisselen kost het me n halve ochtend.
 
Zo, valbeugeltjes zitten erop. Beetje onhandig met duitse handleiding, maar uiteindelijk proefondervindelijk opgelost. Twee afstandsbussen die bijvoorbeeld aan één kant moesten.. oh well, dan maar een keertje extra los en vast.

En voor de wijsneuzen: de krukasdeksels zijn inderdaad al verweerd, maar niet gedeukt. Zo hou ik de 'motorblokschilderoptie' nog even open..

Oh en ze werken ook nog!
IMG_20210314_155238.jpg

IMG_20210314_155233.jpg

IMG_20210314_155426.jpg
 
Mijn Kawasaki rijdt nog dikke prima, heel blij mee!

Wel begon hij een paar dagen terug flink tractorgeluiden te maken, en laat ik dat symptoom nu herkennen..

Hop uitlaatbochten eraf. Drie draadeinden uit het blok gedraaid, zo vast zaten de dopmoeren.. Of zo sterk ben ik :D
IMG_20210527_204152.jpg


Found the culprit:
IMG_20210527_204200.jpg


Internet is je vriend
Vervolgens is Ebay is je vriend

Wat een heerlijk simpele knutselwereld leven we toch in :D Ook meteen 4 nieuwe uitlaatpakkingen erbij geregeld.
Voorlopig even op de TRX naar het werk. Geen straf met het aankomende weer.

Doei
 
Hoi, kan ik iemand blij maken met gratis valbeugels van Fehling voor de ZR7s?

1684334075232.jpg

Ze hebben mijn motorblok één keer gered toen ik van achteren ben aangetikt, maar zoals jullie zien hebben ze gewoon de originele vorm nog.
Mogelijk wel zelf een paar M10 bouten/busjes regelen weet niet meer goed wat er origineel bij zat.

Ophalen in Loosdrecht of opsturen kosten verzender. Graag PB'tje

Gr Paul
 
Hoi, kan ik iemand blij maken met gratis valbeugels van Fehling voor de ZR7s?

Bekijk bijlage 1880242
Ze hebben mijn motorblok één keer gered toen ik van achteren ben aangetikt, maar zoals jullie zien hebben ze gewoon de originele vorm nog.
Mogelijk wel zelf een paar M10 bouten/busjes regelen weet niet meer goed wat er origineel bij zat.

Ophalen in Loosdrecht of opsturen kosten verzender. Graag PB'tje

Gr Paul
Niks voor jou @Martell , jij bent toch ook een kawa zr-7 aan het opknappen
 
Z'n Zr7 is ook een leuke motor, is mijn enige 4 cilinder geweest, en gelijk ook de laatste, ben gewoon meer van de 2 cilinders. En een ander nadeel vond ik dat mijn benen nog al flink opgetrokken had, en dat knelde in de binnenkant van mijn leren broek. Oja die kuip was ook nog al een dingetje. Maar dat is opgelost door een andere koplamp, tellers en beugel van een Zr7 er op te zetten, ik had dus de S uitvoering.
Verkocht aan een vriend van mijn zoon, en die heeft hem nog steeds.
 
Z'n Zr7 is ook een leuke motor, is mijn enige 4 cilinder geweest, en gelijk ook de laatste, ben gewoon meer van de 2 cilinders. En een ander nadeel vond ik dat mijn benen nog al flink opgetrokken had, en dat knelde in de binnenkant van mijn leren broek. Oja die kuip was ook nog al een dingetje. Maar dat is opgelost door een andere koplamp, tellers en beugel van een Zr7 er op te zetten, ik had dus de S uitvoering.
Verkocht aan een vriend van mijn zoon, en die heeft hem nog steeds.
Tis eigenlijk een simpele saaie woon werk motor.
Geknepen.

Maar degelijk. Allemansvriend. Veelzijdig.

Had een andere gearing in gemogen. Ik ben overgestapt qua tandwielen. Staat nog in onderhoud, geen praktijkervaring...


Ps
Beugels ontvangen na prima pm contact. Zeer snel geregeld :t
Tnx
 
Terug
Bovenaan Onderaan