Kawa ZR-7s

Welke kleur heeft je ZR-7(S)

  • Rood

    Stemmen: 21 31,8%
  • Blauw

    Stemmen: 26 39,4%
  • Groen

    Stemmen: 4 6,1%
  • Geel

    Stemmen: 3 4,5%
  • Anders

    Stemmen: 12 18,2%

  • Totaal aantal stemmers
    66
Idd zo is dat maar bij de zr7 valt het nog wel mee om er aan te kunnen lijkt mee. Tenminste toch een pak minder demontagewerk dan mijn Z zal zijn
 
Idd zo is dat maar bij de zr7 valt het nog wel mee om er aan te kunnen lijkt mee.

Ja, valt wel mee. :Y
Is wel gemakkelijk om ook de bobines er af te halen, dan krijg je wat meer ruimte. *O*
Het "lastigste" is eigenlijk dat je de pakking niet "verliest" als je met de kleppendeksel over het nokkenastandwiel moet om alles weer op zijn plaats te leggen/zetten.
 
Was me ook al opgevallen toen ik mijn tank verwijderd had om de bekabeling van mijn handvatverwarming mooi weg te werken
 
Hoi hoi iedereen,

Ik ben van plan om een Kawa ZR 7 aan te schaffen en heb zojuist een kort proefritje gemaakt. Ik heb nog nooit eerder bewust naar een lucht/olie gekoeld blok geluisterd en heb dan ook geen idee wat "normale geluiden" zijn voor het blok van een ZR7. Het viel me op dat aan de linkerkant van het blok (koppeling :? ) een soort "kling" te horen was. Dit was ook toeren afhankelijk, oftewel; meer toeren, meer "klingetjes". Het was niet luid maar wel duidelijk hoorbaar. Ik weet dat een geluidje lastig te omschrijven is met alleen maar tekst maar ik vraag mij dus af of dit een normaal geluid is.

Ben uiteraard ook benieuwd naar iedereen z'n ervaring met de ZR7 :Y
 
Hoi hoi iedereen,

Ik ben van plan om een Kawa ZR 7 aan te schaffen en heb zojuist een kort proefritje gemaakt. Ik heb nog nooit eerder bewust naar een lucht/olie gekoeld blok geluisterd en heb dan ook geen idee wat "normale geluiden" zijn voor het blok van een ZR7. Het viel me op dat aan de linkerkant van het blok (koppeling :? ) een soort "kling" te horen was. Dit was ook toeren afhankelijk, oftewel; meer toeren, meer "klingetjes". Het was niet luid maar wel duidelijk hoorbaar. Ik weet dat een geluidje lastig te omschrijven is met alleen maar tekst maar ik vraag mij dus af of dit een normaal geluid is.

Ben uiteraard ook benieuwd naar iedereen z'n ervaring met de ZR7 :Y


Ik ben nog steeds erg tevreden over mijn ZR-7S.

Het "Kling" geluid zegt me niks eerlijk gezegd.
Mijn motorblok maakt ook wel wat geluid, maar dat is natuurlijk ook wel door het type motorblok wat er op zit.
Maar het lijkt me niet goed wanneer dit een metalig geluid is, maar dat kan ik niet bepalen natuurlijk.
Staat deze bij een dealer of bij een particulier thuis?
 
Ik ben nog steeds erg tevreden over mijn ZR-7S.

Het "Kling" geluid zegt me niks eerlijk gezegd.
Mijn motorblok maakt ook wel wat geluid, maar dat is natuurlijk ook wel door het type motorblok wat er op zit.
Maar het lijkt me niet goed wanneer dit een metalig geluid is, maar dat kan ik niet bepalen natuurlijk.
Staat deze bij een dealer of bij een particulier thuis?
Dat is dus ook mijn dubio, ander blok is een ander geluid maar is dat erg... De verkoper komt wel betrouwbaar over en zegt dat het geluid niets vreemd voor hem is en er altijd al is geweest. De motor staat particulier in Hoorn en heeft 35dkm op de klok.
 
Misschien niet helemaal meer te achterhalen maar..werd het geluid duidelijk anders met: de motor in de versnelling, koppeling ingeknepen tov vrij loop?
En als je de koppeling inknijpt terwijl hij stationair liep?
 
Daar dacht ik ook aan (toen ik thuis was |( ), helaas niet kunnen testen dus...
Ik zie voorlopig af van de koop. De "Klik" was er niet dus ik kijk even rustig verder
 
Daar dacht ik ook aan (toen ik thuis was |( ), helaas niet kunnen testen dus...
Ik zie voorlopig af van de koop. De "Klik" was er niet dus ik kijk even rustig verder

Wanneer je het inderdaad niet vertrouw moet je het niet doen natuurlijk.
Ook al zeggen wij dat de zr-7 een erg fijne motor is, wil niet zeggen dat degene waar jij naar ben wezen kijken ook technisch in orde is.
 
Hallo allemaal,

Ik ben sinds zaterdag trotse eigenaar van een zr7 naked ( mijn eerste fiets).
Wie heeft er toevallig nog een led achterlicht tekoop ?
Of andere leuke ass ook welkom ..?
 
Hallo allemaal,

Ik ben sinds zaterdag trotse eigenaar van een zr7 naked ( mijn eerste fiets).
Wie heeft er toevallig nog een led achterlicht tekoop ?
Of andere leuke ass ook welkom ..?

Welkom mede ZR7 rijder 8-)
Dat je veel veilige en vooral leuke kilometers mag rijden. :] :] :]
 
Dankje rsd82 😉,

Ben deze week met de zr7 naar mijn werk gegaan met veel plezier , al was het woensdag wel erg regenachtig pfff
Ben van plan eind van de maand mijn zr7 eens met wat nieuw bloed ( olie ) en filters , bougies en nieuwe rem blokken te verrassen hihi 😆
Nu alleen even hopen dat het mijzelf gaat lukken om alles zelf te vervangen !!! ( eens moet de eerste keer zijn toch ? )

Welk type/merk olie en bougies gebruiken jullie voor de kawa ??
 
Ik heb mijn motor voorzien van clip ons die van een CBR kwamen.... En bar end spiegels. Allemaal micro budget om het een beetje te proberen. Lijkt goed te werken.... Oh ja....en wisoco zuigers :)
 
Dankje rsd82 😉,

Ben deze week met de zr7 naar mijn werk gegaan met veel plezier , al was het woensdag wel erg regenachtig pfff
Ben van plan eind van de maand mijn zr7 eens met wat nieuw bloed ( olie ) en filters , bougies en nieuwe rem blokken te verrassen hihi 😆
Nu alleen even hopen dat het mijzelf gaat lukken om alles zelf te vervangen !!! ( eens moet de eerste keer zijn toch ? )

Welk type/merk olie en bougies gebruiken jullie voor de kawa ??

Ik heb geen flauw idee welke type.
Ik breng hem altijd naar een dealer/garage.
Het kost me natuurlijk veel meer geld dan wanneer ik het zelf doe, maar ik heb er verder niet echt verstand van eigenlijk.
 
Je kunt bij motozoom het meeste vinden op type motor. Dat is makkelijk. En de Kawasaki dealers in de buurt kunnen het je ook zo vertellen. Waar woon je?
 
Heeft er iemand nog een goeie site met tips en tricks over de zr7??
hoe ik zelf het een en ander kan vervangen (bougies, oliefilter etc).
 
En....wij natuurlijk!!! Sommige tips staan niet op die twee sites... Maar kan ik je wel vertellen.....😊👍
 
En....wij natuurlijk!!! Sommige tips staan niet op die twee sites... Maar kan ik je wel vertellen.....😊
 
Terug
Bovenaan Onderaan