Kawa ZR-7s

Welke kleur heeft je ZR-7(S)

  • Rood

    Stemmen: 21 31,8%
  • Blauw

    Stemmen: 26 39,4%
  • Groen

    Stemmen: 4 6,1%
  • Geel

    Stemmen: 3 4,5%
  • Anders

    Stemmen: 12 18,2%

  • Totaal aantal stemmers
    66
:) niet heel moeilijk... Maar je zult ontdekken dat de meeste opvangbakkeN niet tussen je middenbok pootjes passen. en je dus gaat kliederen....nu weet je dat al en kan je de vloer goed beschermen.... Verder maatje 17 en hij kan goed vast zitten. Maaaaar ik zou beginnen met het aftappen van de olie met het schroefje iets meEr naar voren.
 
Dankje rsd82 😉,

Ben deze week met de zr7 naar mijn werk gegaan met veel plezier , al was het woensdag wel erg regenachtig pfff
Ben van plan eind van de maand mijn zr7 eens met wat nieuw bloed ( olie ) en filters , bougies en nieuwe rem blokken te verrassen hihi 😆
Nu alleen even hopen dat het mijzelf gaat lukken om alles zelf te vervangen !!! ( eens moet de eerste keer zijn toch ? )

Welk type/merk olie en bougies gebruiken jullie voor de kawa ??

Welkom hier...

Ik heb olie gebruikt van castrol, type: power rs. Kawasaki schrijft voor om 10w40 te gebruiken (wat ik ook gedaan heb)


Grtz
 
Dankjewel voor de info en het advies !!!!

Ik heb al bij motozoom gekeken en heb alles al gevonden , nu kwestie van bestellen en sleutelen maar.
En wat mijn opviel is dat via ebay ook erg veel tevinden is voor onze geliefde zr7 😆
 
Dat is waar alleen als iets specifiek nodig hebt, vind je het niet :)

Ben nog op zoek naar het linker deel van de kopkuip van de zr7s, mijn is gebarsten...

Er is 1 op ebay maar foute kleur en overdreven duur.

Ook zoek ik nog beugels voor zijkoffers, niet te vinden voorlopig, maar ligt mss aan mij dat ik weer speciale dingen moet hebben :)
 
Zoiets gelijkaardigs idd, alleen zonder de beugel voor topkoffer en beetje mooier :). Hepco en becker heeft zoiets maar nieuw is het wat duur voor mij.

Uiteraard heb ik de koffers ook nodig, ik bekijk in ieder geval de nodige sites ;)

Bedankt voor de moeite!
 
Afgelopen zomer in Engeland ben ik met mijn Zr-7 de bocht uit gegaan door grind op de weg -O- |(

Een aantal onderdelen moeten vervangen, het voorspatbord was stuk en een van de stepjes achter was afgebroken. De schade viel gelukkig mee. Rijden doet hij nog steeds :]

Helaas is mijn stuur ook verbogen ;( . De voorvork zelf lijkt niks mis mee gelukkig.
Heeft iemand nog een ongebruikt origineel stuur liggen die ik kan overnemen?
 
Dag oma... Zijn er nog steeds mensen met een ZR7(S)?

Ik heb ondertussen is mijn verlof half om en dus wat tijd gemaakt om de zr7s wat in orde te zetten
Kleppen regelen
Nieuwe kettingspanner
Olie +filter
Kuip herstellen en spuiten

Alles is al gebeurd behalve kleppen regelen en kettingspanner

Ook net voor mijn verlof met mijn Z1000 onderuit gegaan op grind bij een Ardennenritje dus ook daar moet ik weer geld in steken, duur verlof...

grtz
 
Laatst bewerkt:
Ja hier nog steeds een ZR7S rijder. :W
Ik zit zelf super vaak op de motor.
van de zomer geregeld naar me werk op de motor en een paar kleine rondjes bij mij in de buurt.

Jij bent flink bezig geweest dan Wim.
Erg vervelend dat je onderuit gegaan bent tijdens je Ardennenritje. Hopelijk is het alleen bij materieleschade gebleven.
 
Ja idd alleen materiele schade. Mijn pak is al hersteld, nu de Z nog. Voorlopig is de ZR7S voor woonwerk en voor plezierritjes.

Is eigenlijk geen straf hoor en hoewel ik mijn Z1000 echt voor pure fun gebruik, rij ik zeker ook heel graag met de ZR7S. Bij goed doorrijden bijten de remmen wel niet zo goed en zijn ze moeilijker te doseren dan de Z1000. Vering is natuurlijk ook merkbaar minder maar heb wel evenveel plezier hoor alleen bij alles net wat voorzichter zijn ;-)
 
Goede middag Oma... :)

Laten we beginnen met het toewensen van de beste wensen :).
het was een mooi motor jaar, laten we hopen dat 2016 net zo mooi wordt!

Dan de kern van de zaak... ik zoek een nieuw baasje voor de trouwe ZR7. (en de kratten met spulletjes die erbij horen door mijn verzamel-drift). Omdat ik weet dat de ZR niet in de categorie "warme broodjes" valt begin ik bij de mede ZR-Helden hier op het forum.

Het hoeft allemaal niet de hoofdprijs op te leveren. Ik heb wat mooie foto's toegevoegd hieronder en een lijstje opgesteld met wat je krijgt als je de zaak overneemt:
We beginnen maar eens bij de motor:
Een 810 CC wiso zuigers uitgerust blokje dat is voorzien van nieuwe lagers op de krukas en in de bak.
Daarnaast is eigenlijk alles helemaal origineel gebleven. De oude teller is op de 52000 miles blijven steken (uit mijn hoofd), de nieuwe teller is erop gekomen toen de bak en blok zijn aangepast, de teller staat op 2000 km op dit moment geloof ik.

Dan het Stuur, ik heb het originele stuur liggen, maar nu zitten er clip ons met losse spiegels en een Tumble & Twist multifunctionele display op. (werkt goed). De koplamp is vervangen door een mooie van Hein Gericke met helder glas.
De voorvork en remklauwen komen van de ZX6r (voorvork is daarmee volledig instelbaar geworden, plus aanzienlijk betere remkracht :-) ).

Er is een setje valbeugels los bij, en de het kofferrekje achter op incl. de koffer, is speciaal voor de ZR, dus niet iets dat je zelf er op moet kneien. Het past gewoon.

Daarnaast heb ik nog de volgende spulletjes los:
originele voorvork,
los voorwiel
setje wave schijven gekocht bij Bike Bandit (USA)
originele, maar bekraste uitlaat demper
losse karter helften incl. bak
losse cilinder kop (incl. nokkenassen en buckets, deksel.. gewoon compleet dus)
ook de electronica is eigenlijk helemaal dubbel aanwezig in de kistjes.

Ik vergeet vast nog het een en ander, maar jullie snappen vast wel waar we het over hebben.

Als je interesse hebt in losse onderdelen, moet ik je eventjes teleurstellen, ik wil het liefste de hele zwik in 1 keer kwijt, maar je mag je altijd melden.

De hele zaak staat garant voor veel rij en (wanneer dat nodig mocht zijn, al kan ik me dat niet voorstellen, het is mega betrouwbaar gebleken in de jaren dat ik op de motor hebt gereden) sleutel plezier.

Alles in 1 koop vraap prijs 1000 euro of een goed bod.( ben flexibel :-) )


full

full

full

full

full

full
 
Laatst bewerkt:
Mooie zr met een nette prijs! Succes met de verkoop!

Mocht je het originele stuur apart kwijt willen dan houdt ik me aanbevolen. Ik ben nog opzoek naar een vervanger voor mijn zr7. Door een val is die niet helemaal recht meer :(
 
Dank je rklomp heb er veel plezier van gehad!! Maar na een ritje op een mt-09 ben ik verkocht.......
 
Goede middag Oma... :)

Laten we beginnen met het toewensen van de beste wensen :).
het was een mooi motor jaar, laten we hopen dat 2016 net zo mooi wordt!

Dan de kern van de zaak... ik zoek een nieuw baasje voor de trouwe ZR7. (en de kratten met spulletjes die erbij horen door mijn verzamel-drift). Omdat ik weet dat de ZR niet in de categorie "warme broodjes" valt begin ik bij de mede ZR-Helden hier op het forum.

Hallo tmoons, ik heb me zojuist netjes geregistreerd en voorgesteld en het juiste topic. Eigenlijk heb ik dat allemaal gedaan voor jou! Ja je leest het goed, ik heb me aangemeld, doordat ik eigenlijk wel benieuwd ben naar je motor.
Bij het zoeken van informatie over de ZR7 s, kwam ik dit bericht van je tegen. Ik zie dat de motor ongeveer 85k heeft gereden. Als non-monteur is dat wellicht veel, maar daar is de prijs ook wel naar. Ik zal me de komende dagen eens even beraden wat de mogelijkheden zijn. Helaas is Haarlem niet echt om de hoek van mijn huis (Eindhoven), waardoor de keuze eigenlijk al op afstand gemaakt moet worden. Ik kom er dus nog op terug in dit topic of via een PB.

Oh ja, gelukkig nieuwjaar, hopelijk wordt dat snel mooier als je je motor hebt verkocht ;)
 
Hallo kiswum, leuk dat je interesse hebt!
Ik heb jou maar direct een pbtje gestuurd. Kijk maar even en we houden contact!
 
Ik heb een aantal malen contact gehad met tmoons en ik heb helaas (voor hem), moeten mededelen dat ik niet voor zijn motor ga. Gisteren heb ik hei besluit genomen om voor een ZR-7s te gaan uit mijn regio. Doordat ik deze wil gaan gebruiken voor toertochten + woon-/werkverkeer, vind ik het zeer prettig dat er genoeg kappen op zitten tegen het Nederlandse weer.
Volgende week staat de motor klaar bij de dealer en dan kan ik gaan genieten van mijn eerste motor.

full.jpg
 
Laatst bewerkt:
Bedankt!
Ik vind het zelf ook een mooie motor, het design vind ik redelijk tijdloos.
Qua techniek is het nog redelijk basic, maar dat houd tevens in dat ik (als leek) zelf ook nog dingen kan vervangen/aanpassen.
 
Ik wil graag andere spiegels op mijn ZR7-S zetten, weet een van jullie een goede site/plek waar ik deze het bese kan halen/bestellen.
 
Volgens mij zijn de mede zr7-s rijders nog in winterslaap.

Tegenwoordig zie ik ook een ZR7-S rijden in Breda een licht grijze :)
 
Goede middag ik heb net nog een tandwieldrager inclusief lager en afstandsbus gevonden. Iemand hier interesse? Zit geen tandwiel op, wel de moeten en tapeindjes.
 
Terug
Bovenaan Onderaan