Kawa ZR-7s

Welke kleur heeft je ZR-7(S)

  • Rood

    Stemmen: 21 31,8%
  • Blauw

    Stemmen: 26 39,4%
  • Groen

    Stemmen: 4 6,1%
  • Geel

    Stemmen: 3 4,5%
  • Anders

    Stemmen: 12 18,2%

  • Totaal aantal stemmers
    66
Hallo!

Ik ben sinds een week trotse bezitter van een blauwe Kawa ZR7-S uit 2004 (zie foto).
Op dit moment staat ie nog bij de garage om de carburateurs (goed?) te reinigen (heeft lang stil gestaan), vloeistoffen te verversen, nieuw knipperlicht rechtsvoor en windscherm stukje afplakken want je keek tegen de draadjes aan en daar werd de monteur ongelukkig van.

Hij staat 25kw op kenteken maar is vol vermogen. Wordt voor mij begrenst op 35kw, aangezien ik een A2'er ben. Dan heb ik in ieder geval alles binnen m'n rijbewijs.

Ik hoop er vele mooie ritjes mee te mogen maken! :]
full
 
Hallo!

Ik ben sinds een week trotse bezitter van een blauwe Kawa ZR7-S uit 2004 (zie foto).
Op dit moment staat ie nog bij de garage om de carburateurs (goed?) te reinigen (heeft lang stil gestaan), vloeistoffen te verversen, nieuw knipperlicht rechtsvoor en windscherm stukje afplakken want je keek tegen de draadjes aan en daar werd de monteur ongelukkig van.

Hij staat 25kw op kenteken maar is vol vermogen. Wordt voor mij begrenst op 35kw, aangezien ik een A2'er ben. Dan heb ik in ieder geval alles binnen m'n rijbewijs.

Ik hoop er vele mooie ritjes mee te mogen maken! :] [afbeelding]

Welkom mede Kawa ZR7-S rijdster!!
Een goede keus van je voor deze motor. Ik ben er ook nog altijd erg blij en tevreden mee.

Veel veilige kilometers!! :] :] :]
 
Laatst bewerkt:
Zal je idd veel plezier aan hebben, na 20000km en nog geen 2 jaar verder is dit nog steeds een leuke fiets.

Trouwens net een weekendje Eifel achter de rug, de zr7s was echt wel goed te rijden qua bochtenwerk. Alleen bij het uitkomen van de bochten moest ik wel steeds opnieuw moeite doen om zwaardere motoren in het spoor te blijven.

Heb hierdoor wel veel geleerd om tijd te winnen met het aanremmen en het insturen van de bochten om dan de zwaardere motoren een beetje te kunnen volgen.

Mijn Z1000 is verkocht maar heb deze eigenlijk nog niet gemist op dat weekendje. Remmen zijn iets minder maar valt wel te wennen en op slecht asfalt en in de bochten is het ook wel wat meer werken maar maakt het wel leuk

Mvg
 
Helaas is mijn ZR7-s er mee opgehouden vorige week in de vogezen (krukas lagers eruit gelopen) en nu heb ik het top koffer rek en zij koffer dragers over. Iemand van hier die er belangstelling bij heeft ?? Ook zijn de koffers ter overname beschikbaar.

Topdrager €50 Zijdragers €50 koffers €50 (alles Hepco en Becker)
Alles in een keer €125







 
Laatst bewerkt:
Dag mede-kawa-rijders,

Woensdag eindelijk mijn motor op mogen halen. Loopt als een zonnetje en zingt als een vogeltje. Echt in topstaat.

Ik heb wel een vraag voor dat ik er echt op ga rijden (20 juli afrijden). Hoe zit het met de choke? Ik heb 'm de afgelopen dagen wel gestart maar ik heb de choke nog niet gebruikt. Gister sloeg ie twee keer af en vandaag hoefde ik helemaal niks te doen en toen liep ie gewoon. Kan iemand me even heel easy uitleggen wanneer ik 'm gebruik en wanneer niet? Hendeltje staat nu in bovenste stand, dus van me af.

Toen ik 'm net startte, liep ie stationair even wat schommelend (rondom de 1000 toeren, daarna mooi stationair 1000). En hij heeft al nieuwe inlaatrubbers en schone carborateurs.

Tech-noob-hier :Z. Les op een nieuwe motor, die heeft niet eens een choke...

Danku!
 
Succes met het afrijden een woensdag!! Het weer zit in ieder geval mee als goed is.

Ik gebruik de choke eigenlijk altijd met het starten, zelf met warm weer.
Wanneer het erg warm is buiten kan ik deze na het starten zo goed als bijna gelijk weer uitzetten, maar dat merk je wel aan de toeren.
Behalve wanneer ik al weg ben geweest met de motor en ga binnen een aantal uren weer weg met de motor dan gebruik ik soms de choke niet.
Vooral met koude dagen altijd de choke gebruiken.

Dag mede-kawa-rijders,

Woensdag eindelijk mijn motor op mogen halen. Loopt als een zonnetje en zingt als een vogeltje. Echt in topstaat.

Ik heb wel een vraag voor dat ik er echt op ga rijden (20 juli afrijden). Hoe zit het met de choke? Ik heb 'm de afgelopen dagen wel gestart maar ik heb de choke nog niet gebruikt. Gister sloeg ie twee keer af en vandaag hoefde ik helemaal niks te doen en toen liep ie gewoon. Kan iemand me even heel easy uitleggen wanneer ik 'm gebruik en wanneer niet? Hendeltje staat nu in bovenste stand, dus van me af.

Toen ik 'm net startte, liep ie stationair even wat schommelend (rondom de 1000 toeren, daarna mooi stationair 1000). En hij heeft al nieuwe inlaatrubbers en schone carborateurs.

Tech-noob-hier :Z. Les op een nieuwe motor, die heeft niet eens een choke...

Danku!
 
Oud topic.. maar wel relevant voor me.

Sinds vandaag geregistreerd hier en in het dagelijks leven vrolijk rondrijdend op een Kawa ZR7s uit 2004. Zijn er nog meer mensen actief in dit draadje? Altijd leuk om 'lotgenoten' te spreken *D Ik ben nog maar weinig collega's met dit type tegen gekomen in het wild dus ben benieuwd of er hier nog iemand zit!

Groet,
Rob
 
Ik bekijk het hier nog wel eens af en toe maar ik denk niet dat er nog iemand met eer zr7 rijdt op het forum...

Ikzelf heb nog steeds mijn zr7s, ik heb hem nu bijna 3 jaar en ik heb er al 30000km zelf Mee gereden. Teller staat nu bijna op 48000km
 
Dan zijn we dus nog maar met twee ;-) mijn teller staat inmiddels ook rond de 46000. Maar daarvan heb ik er pas 6000 gedaan. Sinds september maar toch:-)
 
Ik rij ook nog steeds op me ZR7-s welke ik zelf vanaf 2012 heb en nog maar 29000 op de teller staat.
Ben er nog steeds erg tevreden mee en ben nog lang niet van plan om deze in te ruilen voor een andere.

Ik zie de ZR7/ZR7-S eigenlijk nooit rijden.
Wel erg jammer van zo een goede motor.
 
Laatst bewerkt:
Ik ben er ook nog geen in het wild tegen gekomen het afgelopen half jaar. Maar idd, prima allrounder wat mij betreft.

Iemand van jullie een wat verdere toer gedaan met de ZR? En dan denk ik aan een vakantie richting de bergen oid. Wil ik nog eens gaan doen binnenkort, ben benieuwd naar de ervaringen.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb mijn ZR7s ook nog steeds. Prima motor en onlangs een grote beurt laten doen. Met mijn nieuwe baan is het de bedoeling om hem eindelijk in te zetten voor woon-/werkverkeer.
 
Ik heb mijn ZR7s ook nog steeds. Prima motor en onlangs een grote beurt laten doen. Met mijn nieuwe baan is het de bedoeling om hem eindelijk in te zetten voor woon-/werkverkeer.

Ik gebruik heb tegenwoordig ook meer voor woon werkverkeer.

Heerlijk zo een ritje in de ochtend :]
 
Ik heb hem 1,5 jaar geleden ingeruild voor een mt 09. Ik mis vooral de onderhoudsgemakken, lekker overal bij kunnen en de bagage mogelijkheid..
Wat ik niet mis is hete olie verbruik bij hogere toeren en het zachte zadel. Maar het was een van mijn fijnste motorfietsen.
 
Ik ben er ook nog geen in het wild tegen gekomen het afgelopen half jaar. Maar idd, prima allrounder wat mij betreft.

Iemand van jullie een wat verdere toer gedaan met de ZR? En dan denk ik aan een vakantie richting de bergen oid. Wil ik nog eens gaan doen binnenkort, ben benieuwd naar de ervaringen.


Ik gebruik mijn zr7s nu ook vrijwel alleen voor woonwerkverkeer en occasioneel voor een kort ritje. Voor de rest van sportieve ritjes gebruik ik mijn Mt09 altijd.

Ik ben wel met de zr7s 4 dagen gaan rijden in de Eifel vorig jaar en datis perfect te doen. Ik heb zelfs geen lichamelijke ongemakken gehad op +/- 2000km. Het was wel wat extra werken en zeker focussen om bochten goed in te sturen omdat de rest van de bende motoren bij hadden met minstens het dubbele aan vermogen en bijna het dubbele aan koppel. Wel zeer leerzaam geweest, de zr7s kan meer dan ik verwacht had en kan meer dan ik zou gedurfd hebben voor dat ik zo een motorvakantie ermee gedaan had. Ik moest met deze gaan omdat mijn z1000 verkocht was en de levering van de Mt09 iets later was dan gepland
 
Laatst bewerkt:
Ik heb hem 1,5 jaar geleden ingeruild voor een mt 09. Ik mis vooral de onderhoudsgemakken, lekker overal bij kunnen en de bagage mogelijkheid..
Wat ik niet mis is hete olie verbruik bij hogere toeren en het zachte zadel. Maar het was een van mijn fijnste motorfietsen.

Het zachte zadel vind ik wel een pluspunt want de plank van de Mt09 is toch wel afzien.

Olieverbruik heb ik nog niet maar bij u is het vooral afkomstig van die big bore kit (wat ik op eerdere pagina's gelezen heb) denk ik...
 
sinds vorige week eigenaar van rode kawa zr7. de naked versie dus. uit 1999 met 39000 km op de klok. mijn eerste motor, dus heb alleen de lesmotor als referentie. hij bevalt me tot nu toe prima. heb inmiddels zo'n 500 km gereden. ik kan hem alleen maar buiten stallen, dus hij gaat onder een hoes bij regen. anders gewoon lekker zonder hoes (mijns inziens is een motor een gebruiksvoorwerp en moet hij tegen een stootje kunnen). ga hem vooral voor woon-werk gebruiken en in de winter gaat hij naar binnen aan de druppellader.

gelijk wat beginnersvraagjes. is wassen van de fiets belangrijk? en hoe pak ik dit het beste aan? hoeveel km rijden jullie eigenlijk gemiddeld met een tank? wat voor onderhoud doen jullie aan de fiets? bij aanschaf was de ketting keurig schoon en ingevet. tandwielen en ketting in prima staat. nieuwe olie erin en banden in bijna nieuwstaat.
 
Laatst bewerkt:
Het zachte zadel vind ik wel een pluspunt want de plank van de Mt09 is toch wel afzien.

Op mijn ZR7 heb ik toch nog regelmatig last gehad van zadelpijn. Op de motoren daarna heb ik altijd harde zadels gehad en nooit meer last gehad. Een zacht zadel lijkt lekker, maar na een dag rijden is een hard zadel toch beter.

Maar dat kun je simpel oplossen door bij een specialist het schuim in het zadel te laten vervangen door harder schuim en te laten vormen zoals jij dat wilt. Ik laat dat bij Tijger Leathers in Den Haag doen voor 8 tientjes en klaar terwijl je wacht.
 
sinds vorige week eigenaar van rode kawa zr7. de naked versie dus. uit 1999 met 39000 km op de klok. mijn eerste motor, dus heb alleen de lesmotor als referentie. hij bevalt me tot nu toe prima. heb inmiddels zo'n 500 km gereden. ik kan hem alleen maar buiten stallen, dus hij gaat onder een hoes bij regen. anders gewoon lekker zonder hoes (mijns inziens is een motor een gebruiksvoorwerp en moet hij tegen een stootje kunnen). ga hem vooral voor woon-werk gebruiken en in de winter gaat hij naar binnen aan de druppellader.

gelijk wat beginnersvraagjes. is wassen van de fiets belangrijk? en hoe pak ik dit het beste aan? hoeveel km rijden jullie eigenlijk gemiddeld met een tank? wat voor onderhoud doen jullie aan de fiets? bij aanschaf was de ketting keurig schoon en ingevet. tandwielen en ketting in prima staat. nieuwe olie erin en banden in bijna nieuwstaat.

Welkom ZR7 rijder :)

Ik rij mijn ZR7-S inmiddels bijna 6,5 jaar. Is ook mijn eerste motor.
Met een volle tank kan ik gemiddeld 300 km rijden. ligt natuurlijk ook een beetje aan het rijgedrag.
En wassen. Ik was hem wanneer ik er zin in heb. Aangezien de kawa bij mij gewoon binnen in me garage staat heb ik van het weer geen last wanneer die stil staat. misschien eerder van stof als ik er even niet op rij.
 
sinds vorige week eigenaar van rode kawa zr7.....

Gefeliciteerd! De ZR7, bij mij wel een S, is ook mijn eerste motor. Bevalt me ook allemaal prima :t

Over je vragen.. ik was de motor wel geregeld, vooral om de insecten van de voorkant af te krijgen. Ik zet h'm ook geregeld in de wax, meer omdat ik t mooi vind en daarna is ie wat makkelijker schoon te houden. Als ik alleen met droog weer rij hebben schoonmaak en ketting niet al teveel onderhoud nodig. Alleen de insecten was ik er geregeld af. Als je een keer een regenbui tegen komt kan je wel aan de slag want dan zit meteen alles onder. \

Ik gebruik mijn motor wanneer het kan voor woon-werk verkeer. Dat wil zeggen, het moet niet de hele dag regenen maar kans op een bui vind ik niet zo'n probleem.

Qua kilometers op een tank hou ik ongeveer 320. Dat issie nog niet leeg (en de selector nog niet op reserve) maar ik vind t wel fijn om altijd wat marge te hebben en er eigenlijk niet over na te hoeven denken. De brandstofmeter staat in ieder geval bekend als niet bijster nauwkeurig, daar staat wel een 'fix' met extra weerstandjes e.d. aan de meter voor op internet maar ik zie het als een indicatie en richt me vooral op de dagteller. Mijn slechtste verbruik ligt rond de 1:18,5. Met de volle 22 liters inclusief reserve zou ik dus net over de 400km moeten kunnen komen. Maar dat probeer ik liever niet uit :P

Qua onderhoud doe ik niet veel meer dan wassen/waxen, ketting smeren/spannen, olie verversen en een keer remblokjes vervangen samen met een neef/monteur. Op die manier hoop ik wel steeds meer zelf op te kunnen gaan pakken maar zeker qua remmen is het wel handig als het spul ook op z'n plek blijft zitten.. ;)

Veel plezier met je ZR7!
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan