Kawa ZR-7s

Welke kleur heeft je ZR-7(S)

  • Rood

    Stemmen: 21 31,8%
  • Blauw

    Stemmen: 26 39,4%
  • Groen

    Stemmen: 4 6,1%
  • Geel

    Stemmen: 3 4,5%
  • Anders

    Stemmen: 12 18,2%

  • Totaal aantal stemmers
    66
dank voor de reacties. leuk zo'n snel forum :-).

wassen gewoon zoals je een auto wast? afspoelen -> autoshampoo (evt. 2 emmers) -> afspoelen
en daarna droogrijden en ketting smeren?
 
dank voor de reacties. leuk zo'n snel forum :-).

wassen gewoon zoals je een auto wast? afspoelen -> autoshampoo (evt. 2 emmers) -> afspoelen
en daarna droogrijden en ketting smeren?

Ik heb de goedkoopste autoshampoo van de Action, werkt prima. Beginnen met een koude tot lauwe motor. Geen warme motor want koud water plus een warm blok kan wat problemen geven natuurlijk. Nat spuiten met tuinslang (niet te hoge druk alleen om de motor nat te maken) spons erbij, lauw water en dan maar wassen. De ketting probeer ik zo min mogelijk te raken/nat te maken al lukt dat natuurlijk niet altijd. Naderhand maak ik de motor (is toch maar een klein oppervlak) droog met 1 of 2 thee-/handdoeken. Een zeem oid kan ook. Droogrijden doe ik zelf niet. Na het drogen zet ik de plaatdelen geregeld in de wax, ook de goedkoopste van de Action. Voor mij werkt dat allemaal prima zo voor een motor van 13 jaar oud.

Groeten!
 
Ohja.. en qua ketting spuit ik er wat bij als ik in de regen heb gereden. Ik gebruik S100 Dry Lube en die bevalt me prima alleen wat duur misschien. Om de 1,5 a 2 maanden of na veel gebruik in de regen gebruik ik kettingreiniger, een tandenborstel en keukenrol om de ketting helemaal schoon te krijgen. Wel uitkijken voor je achtertandwiel.. daar heb ik al eens tussen gezeten in een lompe bui..... En natuurlijk altijd met de motor uit.. Anders ben je je vingertop gewoon kwijt ipv een deuk in je nagel ;) Het smeren doe ik aan de binnenkant van de ketting en net na het rijden zodat de boel nog wat warm is. Door aan de binnenkant te smeren trekt het kettingvet in de ketting tijdens het rijden.
 
Even opnieuw melden. Ben er ook nog altijd en rijdt alweer (veel te weinig) ruim 12 (!) jaar op mijn ZR-7S uit 2001. Onlangs nieuwe voorband en ketting/tandwielen. Kan er dus weer wat jaren tegen!
 
Even opnieuw melden. Ben er ook nog altijd en rijdt alweer (veel te weinig) ruim 12 (!) jaar op mijn ZR-7S uit 2001. Onlangs nieuwe voorband en ketting/tandwielen. Kan er dus weer wat jaren tegen!


Wat voor band heb je gekozen? Ik heb sinds een maand of 3 een Michelin Pilot Road 3 aan de voorkant liggen. Die bevalt me prima :t
 
Ik heb er een Pirelli Angel ST om liggen. Achter nog steeds een Bridgestone BT 021. Er lag ook een Bridstone voor, maar toen die redelijk versleten raakte reed dat niet meer echt lekker. Vandaar verandering van merk. De combi gaat tot nu toe prima.
 
Laatst bewerkt:
Zozo, weinig activiteit. Afgelopen maand heb ik de ZR7S verkocht aan mijn zoon. Bij inruil werd er een handelsprijs geboden die zo laag was dat hij er nog lekker een tijdje op kan rijden. Zelf na 40 (!) jaar Kawasaki ovregestapt op een Triumph Sprint GT uit 2013. Succes allemaal (voor wie er nog rijden dan). De ZR heeft me in al die 14 jaar dat ik erop reed geen enkele keer laten staan, maar werd tijd voor iets anders.
 
Hoi nieuwe ZR7S rider hier! Onlangs me rijbewijs gehaald en neem mn vader zijn. Grijze ZR7S uit 2003 over. Samen hebben we de bougies vervangen en luchtfilter. Jullie tips en tricks over deze motor? Daarnaast ben ik van plan om ook de motorolie en filter te vervangen. Iemand advies qua motorolie en redelijke prijs? Oliefilter heb ik al in huis. De remmen, remvloeistof en banden wil ik laten checken door een garage, heb dat namelijk niet eerder zelf vervangen of voor mn neus zien vervangen worden. Suggesties graag welkom!
 
Laatst bewerkt:
Hoi nieuwe ZR7S rider hier! Onlangs me rijbewijs gehaald en neem mn vader zijn. Grijze ZR7S uit 2003 over. Samen hebben we de bougies vervangen en luchtfilter. Jullie tips en tricks over deze motor? Daarnaast ben ik van plan om ook de motorolie en filter te vervangen. Iemand advies qua motorolie en redelijke prijs? Oliefilter heb ik al in huis. De remmen, remvloeistof en banden wil ik laten checken door een garage, heb dat namelijk niet eerder zelf vervangen of voor mn neus zien vervangen worden. Suggesties graag welkom!
Welkom! Tips en tricks zijn er er vast. Hoe lang staat de motor al stil?

Waar ergens (ongeveer) woon je, misschien wonen er wel handige harries om de hoek die je helpen kunnen.
Banden zou ik gewoon lekker vervangen, niks fijner dan vers rubber.
Mogelijk ga je wat opstart problemen onder vinden, water en oude brandstof in de tank en carburateur zijn vaak de boosdoener. Carburateurs goed (laten) schoonmaken en brandstof vervangen helpt al een boel.
 
Gave motor @Rocco18 . Ik heb met de mijne 3 jaar met veel plezier gereden en toen ingeruild voor een Pan European. Ik heb er eigenlijk spijt van dat ik hem er niet bij hem gehouden indertijd.
 
Hier ook een nieuwe ZR-7S bezitter! Een grijze uit 2003. Ik was opzoek naar een nieuwe woon-werkfiets, vond m'n Speed Triple niet praktisch genoeg. Leuk ding tot nu toe, 75 pk is eigenlijk wel genoeg voor een ritje naar m'n werk. Post later wel een foto.
 
@tmoons ik zit in de Randstad. Opstart problemen had ie begin dit jaar (februari/maart). Vervoglens hadden we de carbs losgemaakt en schoongespoten met carbs reinigerspray. Nu start ie zonder problemen en kan de choke er ook snel af en loopt ie stationair prima. Af en toe wel eens klote met de stationairschroef. Moet hem nog xtje voltanken, doe ik van het weekend en ga dan ff stuk rijden (officiel met roze pasje) en kijken hoe het gaat! Hou jullie updated!!
 
Ik heb nog een undertail van carbon liggen. Past op de zr7, heeft op de mijne gezeten maar is bij de verkoop blijkbaar achter gebleven. Iemand interesse?
 

Bijlagen

  • 15590475932357387791359346257244.jpg
    15590475932357387791359346257244.jpg
    258,1 KB · Weergaven: 10
  • 15590476204735163559219103102815.jpg
    15590476204735163559219103102815.jpg
    235,6 KB · Weergaven: 10
  • 1559047648911609499601242151577.jpg
    1559047648911609499601242151577.jpg
    238,5 KB · Weergaven: 8
Hoi allemaal!! FF een update. Van het weekend de olie en oliefilter vervangen (was eigenlijk niet aan vervangen toe olie en filter zagen beide er goed uit enfin. Vandaag vanwege de OV-staking met de motor nr het werk! Hier komt wat ellende---->
Terug naar huis, ligt er een fiets omgewaaid tegen me motor aan! Schade, kapotte knipperlicht linksvoor!! PFff
Weet iemand waar ik losse onderdeel kan krijgen? Het rubbertje waar de licht mee vast zit is kapot. De knipperlicht zelf doet het gewoon nog!
Reacties welkom! En graag ook als je een losse voor knipperlicht (rubbertje) hebt of weet dat iemand die heeft
 
Weet je toevallig of het ook past met het standaard spatbord/kentekenplaathouder? En wat mag het kosten?
Pff euh, dat weet ik niet zeker. Er zit al een soort schaal onder het lintje, die verdwijnt dan. Hoe het verder zat, is inmiddels wel een jaar of 6 geleden.
Het ding kwam boven doordat we aan het opruimen zijn voor verhuizing. Dus, zeg..krat bier.. ligt er wel een beetje waar je woont, opsturen kan, maar ophalen (eventueel gelijk passen) is dan veel makkelijker
 
Hoi allemaal!! FF een update. Van het weekend de olie en oliefilter vervangen (was eigenlijk niet aan vervangen toe olie en filter zagen beide er goed uit enfin. Vandaag vanwege de OV-staking met de motor nr het werk! Hier komt wat ellende---->
Terug naar huis, ligt er een fiets omgewaaid tegen me motor aan! Schade, kapotte knipperlicht linksvoor!! PFff
Weet iemand waar ik losse onderdeel kan krijgen? Het rubbertje waar de licht mee vast zit is kapot. De knipperlicht zelf doet het gewoon nog!
Reacties welkom! En graag ook als je een losse voor knipperlicht (rubbertje) hebt of weet dat iemand die heeft
Een nieuw knipperlicht is volgens mij 17 euro, dan heb je ook het knippertje. Weet niet of die los verkocht worden.
Afhankelijk van je woonplaats kan je woesthoff, roukema of iemand in het zuiden benaderen, zijn motor slopers. Roukema heeft ook veel nieuwe spullen.
 
Hoi allemaal ff een update! Knipperlicht nog niet vervangen, maar gwn met tape vastgeplakt. Valt opzich niet op haha. Vies weer deze week gehad maar 1x slechts kort ff gereden! Krijg steeds meer feeling met de bike! Voelt lekker vertrouwd aan. Knipperlichtenset heb ik overigens wel besteld, niet de originele een namaak, kijken of het wat wordt als ik hem binnen heb!
 
Hey allemaal! Rij al een tijdje inmiddels op de ZR7S. Heb iets waar ik me aan irriteer, namelijk de wind/druk die tegen me hoofd ervaar tijdens het rijden op de snelweg + 100 km. Kuipruit wat erop zit is de orignele van ZR7S, wat is hier een oplossing voor?
Een opzetstukje erop zetten? Ik ben gemiddeld qua lengte 1.78 en zoals ik zei ervaar ik voornamelijk wind tegen me hoofd.
Graag jullie advies
 
@Rocco18
Hoi, ik rij nu ongeveer 2 jaar op de kawasaki.
Ik had hetzelfde probleem met mijn knipperlicht. Scheurde steeds verder door dus na een tijdje kon het niet meer.
Heb hem weggebracht naar de dealer en die heeft er een algemeen "arrow" licht opgezet met een specifieke spacer voor de kawasaki.
Dan zijn de knippers wat kleiner.
Wat ik meestal doe als ik op de snelweg rij is op mijn tank gaan liggen. Vang je een stuk minder wind!

Een vraagje, heeft iemand een linker of rechter grote kap in het zilver? Die van mij zijn kapot. Heb er 1 gevonden, maar die is 300 euro...

Alvast bedankt
 
Terug
Bovenaan Onderaan