Kawa ZR-7s

Welke kleur heeft je ZR-7(S)

  • Rood

    Stemmen: 21 31,8%
  • Blauw

    Stemmen: 26 39,4%
  • Groen

    Stemmen: 4 6,1%
  • Geel

    Stemmen: 3 4,5%
  • Anders

    Stemmen: 12 18,2%

  • Totaal aantal stemmers
    66
Je kan ook prima een weekendje kamperen met een ZR-7 trouwens!
 

Bijlagen

  • IMG_20190629_085630.jpg
    IMG_20190629_085630.jpg
    232,6 KB · Weergaven: 15
Ondertussen kom ik mij hier ook maar even melden :)

(Ook) mijn eerste motor is een ZR-7.
De mijne komt uit 2001, hier wat foto's:

20190705_214740.jpg


20190703_201102.jpg


20190705_214451.jpg


Bij aankoop 30.450 km op de klok...
Nu 2 weken later alweer 32.000 🤭

Edti: moet er wel bij vermelden dat ik gelijk mijn auto weggedaan heb, dus ik doe voortaan alles op de motor. (Wel even ongemakkelijk toen ik mij, tijdens het afrekenen in de supermarkt, bedacht: ohja, misschien had ik een rugtas mee moeten nemen... haha)
 
Laatst bewerkt:
Lekker kleurtje @defactofrank. Veel fijne kilometers toegewenst.
Ik heb de mijne zojuist nog iets meer woon-werk-achtigerderderder gemaakt, had via marktplaats voor een schijntje Hepo & Becker valbeugels gekocht, dus die zitter nu mooi om. Ik zou er nog wel graag een hugger op willen, hopelijk loop ik daar ook eens tegenaan voor een leuk prijsje.
 
Hoi Allemaal
Vandaag heeft Robke ook een Kawa ZR gekocht, rijdt nog niet maar dat gaat nog wel lukken hoop ik.
Zodra hij thuis is zal ik eens wat foto's plaatsen. Het is een rode geworden, niet de mooiste maar daar was de prijs ook naar.

wordt vervolgt 8-)
 
Hoi Allemaal
Vandaag heeft Robke ook een Kawa ZR gekocht, rijdt nog niet maar dat gaat nog wel lukken hoop ik.
Zodra hij thuis is zal ik eens wat foto's plaatsen. Het is een rode geworden, niet de mooiste maar daar was de prijs ook naar.

wordt vervolgt 8-)
Nice, gefeliciteerd!
 
foto's plaatsen gaat hem nog niet worden, maandag heeft de motor ff gelopen na dat de olie vervangen is, er kwam bijna 6 liter uit en deze stonk dus
ontzettend naar de benzine, dus olie met benzine, conclusie er lekt een waarschijnlijk een of meerdere carburateurs door.


Motor starte hier na gelijk, nu de carburateurs verwijderd, er lekt 1 carburateur door, dit ook weer opgelost.

vanavond weer eens proberen de carburateurs terug op hun plek te krijgen.

wordt vervolgt 8-)
 
Carburateurs zitten zo op hun plek, nu nog de 4 rubbers tussen het lucht filter en de carburateurs zien te krijgen, dat valt een beetje tegen.
Is daar nog een handigheidje voor ?
Rubbers zijn nog soepel , daar ligt het niet aan, er is gewoon weinig ruimte , 1 zit er nu op.
Wat heb ik gedaan, begonnen met de 3de rubber, hier is de minste ruimte, eerst de veer op het rubber geplaatst. dan gekeken hoe het rubber op het lucht filterhuis
moet, dit kan op 2 manieren.
Nu het rubber opgerold, Dan het rubber langs achter kant door luchtfilter huis plaatsen en op de juiste positie draaien op het lucht filterhuis.
Nu het opgerolde gedeelte af rollen, dit past dan precies op de aansluiting vand de carburateur. veertje er om en klaar.
nu die andere 3 nog 8-)

iemand een andere manier om dit gemakkelijker te doen ???
 
Dan rubber om vouwen . Het gedeelte wat over de carburateur komt
 

Bijlagen

  • 20190822_165910.jpg
    20190822_165910.jpg
    176,8 KB · Weergaven: 8
Dan langs de binnen kant van het lucht filter het rubber plaatsen. Op de foto zit het rubber er rechts er al op.
 

Bijlagen

  • 20190822_165945.jpg
    20190822_165945.jpg
    95,4 KB · Weergaven: 8
En tenslotte vouw je het rubber weer terug zodat het mooi over de carburateur valt en dan het veertje er over heen en klaar.
 

Bijlagen

  • 20190822_170742.jpg
    20190822_170742.jpg
    92,1 KB · Weergaven: 7
Gewoon rustig blijven, als je er eenmaal 1 op zit, dan weet je hoe het moet , dan gaat de rest "bijna" van zelf.

Maar heb niet het idee , dat het hier storm loopt met de KAWA ZR eigenaren.
volgens mij brengen de meeste hem naar de dealer voor onderhoud .
In het weekend er eens verse benzine in gooien en kijken of de KAWA wil starten.

wordt vervolg zou ik zeggen. 8-)
 
Carburateurs zitten zo op hun plek, nu nog de 4 rubbers tussen het lucht filter en de carburateurs zien te krijgen, dat valt een beetje tegen.
Is daar nog een handigheidje voor ?
Rubbers zijn nog soepel , daar ligt het niet aan, er is gewoon weinig ruimte , 1 zit er nu op.
Wat heb ik gedaan, begonnen met de 3de rubber, hier is de minste ruimte, eerst de veer op het rubber geplaatst. dan gekeken hoe het rubber op het lucht filterhuis
moet, dit kan op 2 manieren.
Nu het rubber opgerold, Dan het rubber langs achter kant door luchtfilter huis plaatsen en op de juiste positie draaien op het lucht filterhuis.
Nu het opgerolde gedeelte af rollen, dit past dan precies op de aansluiting vand de carburateur. veertje er om en klaar.
nu die andere 3 nog 8-)

iemand een andere manier om dit gemakkelijker te doen ???


Robke,
De rubbers een beetje verhitten met een haarfohn zodat ze wat zachter/soepeler worden.
Daarna zijn ze makkelijker om terug te plaatsen. Verder als je carbs lekken zou ik de Idle naald ff goed schoonmaken/schoonspuiten met Carb cleaner.
Want het benzine kan er zo niet doorheen en blijft in het "bakje" bij je vlotter zitten en lekt naar buiten.
Suc6 en houdt ons geupdate!

Groet,
Rocco
 
Nu ff een andere vraag, heeft er iemand nog een nette benzine tank liggen , in de mijne zitten best wat deuken in en ook best wat roest in de tank.
En heeft er iemand zin om van zijn naked ZR een S uitvoering te maken. ik hoor het hier wel of via een PB-tje

8-)
 
Lang geleden dat ik nog op deze pagina ben geweest. Mijn zr7s heb ik nog altijd in bezit maar is ondertussen ongeveer 2 jaar geschorst en dus niet meer mee gereden. Reden hiervoor is dat er redelijk wat kosten zijn om deze in orde te zetten ondertussen. Het woon-werkverkeer en de winters hebben gemaakt dat de motor toch heeft afgezien.

De motor heb ik in die twee jaar tijd wel al een keer of 3 gestart. Dat ding slaat altijd aan.
Nu weet ik niet wat ik ermee moet doen, verkopen in onderdelen of toch weer technisch in orde zetten? Het enige wat er aan is, zijn de remblokken en remschijven voor en achter, deukje en wat steenslag in de tank, beetje oxidatie op alu delen, barst in alternatordekseltje en gekraste uitlaat.

Zijn er mensen die interesse hebben om deze motor over te nemen? Buiten het vernoemde is de rest wel intact. Motor heeft 55000km en kleppen zijn geregeld op 40000km en op 45000km zijn de carbs nog gesynchroniseerd. Eigenlijk motorisch nog perfect in orde alleen wat prullen dat een grote kost in totaal is dus in orde zetten of verkopen? Mijn dilemma... wat zouden jullie doen?
 
Als je er niet meer mee rijdt. Dan zeg ik altijd verkopen. Motor wordt anders toch steeds minder waard. Banden worden steeds ouder enz enz. Winter komt er weer aan dus misschien zoekt er nog iemand iets voor de winter. Succes. Mocht
 
Ik vind het wel moeilijk maar eigenlijk weet ik dat je gelijk hebt... met mijn Z1000, MT09 en huidige r1200rs heb ik er minder moeite mee. Het probleem is dat deze nog wat kosten moet krijgen om particulier te verkopen, in onderdelen geraak ik niks kwijt voor zoiets en een opkoper die gaat niks geven.

Mss wel een vraag voor de mensen hier: zijn er hier die interesse hebben in bepaalde onderdelen?
 
Gewoon te koop zetten met wat er aan
Moet gebeuren. Niet teveel voor vragen en er vast wel iemand die er interesse in heeft. Als je de motor nog langer weg zet wordt hij er niet beter op banden worden ouder. Straks start de motor niet meer enz. Tip je kan de motor op marktplaats zetten tussen de onderdelen. Dan maak je daar over een opmerking over. Bv kan ook gebruikt worden voor onderdelen.
 
Wat is het werk dat je er aan moet doen? Misschien een paar plaatjes hier plaatsen? Heel veel cosmetische klusjes zijn simpel op te lossen, kapotte kapjes via alternatieve kanalen (AliExpress/ebay/sloop). Maar goed, inmiddels ook geleerd dat hie erg jij je best ook doet, anderen vinden het niet mooi, niet passend etc.
 
Terug
Bovenaan Onderaan