Kawa ZR-7s

Welke kleur heeft je ZR-7(S)

  • Rood

    Stemmen: 21 31,8%
  • Blauw

    Stemmen: 26 39,4%
  • Groen

    Stemmen: 4 6,1%
  • Geel

    Stemmen: 3 4,5%
  • Anders

    Stemmen: 12 18,2%

  • Totaal aantal stemmers
    66
Hoi.
Ik heb nog een komplete kuip liggen voor een Kawasaki zr7 kleur is rood . Er zit ook een xenon koplamp bij. Stuur maar een berichtje prijs komen we wel uit. Ik ben de mijne om aan het bouwen naar een nakend.
 
Beste ZR7S riders!
Als eerste de beste wensen voor 2020!
Een nieuw jaar betekent een nieuw begin voor mij.
Ik heb me oude Kawasaki ZR7S weggedaan en ben overgegaan op een andere Japanner!
De Bandit in dit geval!
Ik blijf nog deze pagina volgen omdat de ZR7S toch mijn eerste motor is geweest en ik er plezierig op gereden heb!
 
Veel valt er hier niet te melden, het is hier heel stil.
Nu zullen de meeste wel bezig zijn met hun winterslaap, ik in ieder geval wel.
Maar succes met de Bandit en een fijn 2020 gewenst. 8-)
 
Hallo zr7 rijders. Ik ben nieuw op mf en meld me hier ff omdat ik zelf 2 van deze motoren heb. Denk dat ik zo wat meer kennis kan opdoen over deze motor.
 

Bijlagen

  • 20190216_090046.jpg
    20190216_090046.jpg
    181,2 KB · Weergaven: 20
Hoi Welkom hier.
En gelijk 2x een zr7.
Het wordt nog druk hier.
Nee het is hier nu een dooie boel.
Zal wel door de winter komen. Volgens mij zijn de meeste rijders meer van het rijden dan van het sleutelen. Al is de eerste zr7 al weer ouder dan 20 jaar.

Maar als je vragen hebt dan stel ze maar gerust. Wel leuk dat je ook een groene hebt. De mijne is nu rood, maar die wil ik ook een andere kleur geven . Welke dat wordt weet ik nog niet. 😎
 
Hoi Welkom hier.
En gelijk 2x een zr7.
Het wordt nog druk hier.
Nee het is hier nu een dooie boel.
Zal wel door de winter komen. Volgens mij zijn de meeste rijders meer van het rijden dan van het sleutelen. Al is de eerste zr7 al weer ouder dan 20 jaar.

Maar als je vragen hebt dan stel ze maar gerust. Wel leuk dat je ook een groene hebt. De mijne is nu rood, maar die wil ik ook een andere kleur geven . Welke dat wordt weet ik nog niet. 😎

Welkom!
Tof je hebt er twee.
Degene die jij in het blauw hebt had ik in het zilvergrijs!
Veel plezier met de Bikes
 
Hoi Welkom hier.
En gelijk 2x een zr7.
Het wordt nog druk hier.
Nee het is hier nu een dooie boel.
Zal wel door de winter komen. Volgens mij zijn de meeste rijders meer van het rijden dan van het sleutelen. Al is de eerste zr7 al weer ouder dan 20 jaar.

Maar als je vragen hebt dan stel ze maar gerust. Wel leuk dat je ook een groene hebt. De mijne is nu rood, maar die wil ik ook een andere kleur geven . Welke dat wordt weet ik nog niet. 😎
Ik ben beide. Ik rij en sleutel graag. Ik rij dan wel niet zodra er gepekelt wordt. De groene was eerst licht blauw/grijs. Ook n S type. Was n motor met circuit schade. Wilde hem de orginele kawa groen kleuren geven. Maar mijn budget was daar niet toereikend voor. Dus nu is hij neon green gespoten. Kosten Nog geen 20 euro bij de AC tion. (Helaas niet meer verkrijgbaar )
 
De mijne was eerst ook een S . Maar ik vond het teveel herrie achter de kuip. Kuip ruit verwijderd. Dat beviel al beter. Spulletjes gezocht zo als koplamp tellers en er een gewone 7 van gemaakt. Dus als je nog een komplete kuip zoekt. Ik heb er nog een liggen. 😎
 
De mijne was eerst ook een S . Maar ik vond het teveel herrie achter de kuip. Kuip ruit verwijderd. Dat beviel al beter. Spulletjes gezocht zo als koplamp tellers en er een gewone 7 van gemaakt. Dus als je nog een komplete kuip zoekt. Ik heb er nog een liggen. 😎
Heb n RMA ruitje met kleine opstaande rand gemonteerd. (Je heb ook grotere maar dat staat niet vind ik) en dat voldoet prima vind ik. Bij het orginele ruitje ervaarde ik veel hinder van de rijwind. Nu bij 130 gemiddelt gewoon rechtop zitten.
 
Heb jij lang moeten zoeken naar de spullen van koplamp beugel voor koplamp en tellers. Bij mij viel het wel mee. Heb alles in Duitsland gekocht. 😎
 
Heb jij lang moeten zoeken naar de spullen van koplamp beugel voor koplamp en tellers. Bij mij viel het wel mee. Heb alles in Duitsland gekocht. 😎
Ik heb ook koplamp met houder via ebay uit Duitsland. Alleen handels en spiegels en knippers uit China. En het achter paneel via marktplaats bij Boonstra. Tellerpartij heb ik van n donormotor. Vond ze best prijzig op ebay. Heb ook in begin nog ff met de kuip tellers gereden.
 
Laatst bewerkt:
Prijs viel mee ik was 110 euro kwijt. Koplamp met beugel en en tellers van een zypher 750. Die tellers heb ik wel iets aan moeten passen. Knipper lichten heb ik van de oude kuip over gezet. Oja was ook nog 19 euro kwijt voor de spiegels. Ik heb alles gevonden op ebaykleinanlage. Dit is de Duitsemarktplaasts zeg maar. Heb er ook nog een tank bijgekocht voor 50 euro. De mijne heeft namelijk een paar deuken. Is een keer omgevallen bij de vorige eigenaar. 😎
 
Prijs viel mee ik was 110 euro kwijt. Koplamp met beugel en en tellers van een zypher 750. Die tellers heb ik wel iets aan moeten passen. Knipper lichten heb ik van de oude kuip over gezet. Oja was ook nog 19 euro kwijt voor de spiegels. Ik heb alles gevonden op ebaykleinanlage. Dit is de Duitsemarktplaasts zeg maar. Heb er ook nog een tank bijgekocht voor 50 euro. De mijne heeft namelijk een paar deuken. Is een keer omgevallen bij de vorige eigenaar. 😎
Op de gewone ebay vroeg men 250 euro voor de tellers. Maar ik wist niks van ebaykleineanlage. Mijn dank voor die informatie. Zal daar dan ook is rond neuzen.
 
Jij bent ook bezig met je zuigerveren en honen van je cilinderwanden als ik het goed begrijp, motor heeft iets van 100dkm gelopen, nou daar zit die
van mij nog lang niet aan, die van mij heeft nu 18 dkm gelopen , en met een 4 a 5 dkm per jaar duurt dat ook nog wel ff. Motor heeft lang stil gestaan.
Banden hebben nog genoeg profiel, zijn alleen van 2007, dus die worden straks ook vervangen. motor starten toen ook niet. voor weinig mee genomen.
Al een paar keer de carburateurs uit elkaar gehaald, waren schoon gemaakt, dat waren ze ook brand schoon zo op het oog, alleen de hele kleine kanaaltjes
zaten toch dicht, voor als de stationair sproeiers. dus ik wil ze er nog een 3de keer er afhalen(je wordt er steeds handiger in :Y ) want op de stationair
sproeiers zit toch nog een beetje een zwarte aanslag.

Nu wil ik wel de kleppen controleren/stellen , moet ik hier voor perse een nieuwe kleppendeksel pakking hebben, of kan die weer op nieuw gebruikt worden.
Vroeger vaak kleppen gesteld op onze Guzzi's maar dat ging vrij eenvoudig en meestal naar een paar jaar verving ik wel de pakking, maar toen reden we ook meer
per jaar en een guzzi moet om de 6 dkm gecontroleerd worden, te minsten die oudjes wel.

En ik begin er ook pas aan , als het wat warmer wordt, ben nu eenmaal een kou kleum.
 
Jij bent ook bezig met je zuigerveren en honen van je cilinderwanden als ik het goed begrijp, motor heeft iets van 100dkm gelopen, nou daar zit die
van mij nog lang niet aan, die van mij heeft nu 18 dkm gelopen , en met een 4 a 5 dkm per jaar duurt dat ook nog wel ff. Motor heeft lang stil gestaan.
Banden hebben nog genoeg profiel, zijn alleen van 2007, dus die worden straks ook vervangen. motor starten toen ook niet. voor weinig mee genomen.
Al een paar keer de carburateurs uit elkaar gehaald, waren schoon gemaakt, dat waren ze ook brand schoon zo op het oog, alleen de hele kleine kanaaltjes
zaten toch dicht, voor als de stationair sproeiers. dus ik wil ze er nog een 3de keer er afhalen(je wordt er steeds handiger in :Y ) want op de stationair
sproeiers zit toch nog een beetje een zwarte aanslag.

Nu wil ik wel de kleppen controleren/stellen , moet ik hier voor perse een nieuwe kleppendeksel pakking hebben, of kan die weer op nieuw gebruikt worden.
Vroeger vaak kleppen gesteld op onze Guzzi's maar dat ging vrij eenvoudig en meestal naar een paar jaar verving ik wel de pakking, maar toen reden we ook meer
per jaar en een guzzi moet om de 6 dkm gecontroleerd worden, te minsten die oudjes wel.

En ik begin er ook pas aan , als het wat warmer wordt, ben nu eenmaal een kou kleum.
Kleppen stellen is mits er gebruikt wordt gemaakt van goede olie en oliedruk dan bijna niet nodig. Is ook best n klus(je). Maar ook best wel weer n leuk klus (je) als je van mechaniek hou. En de oude klepdekselpakking doe ik licht insmeren met siliconenkit speciaal bestand tegen olie. Heel licht. Want dat spul kan problemen geven als deeltjes door het blok gaan zweven. Kans op verstopte kanalen en verstopping bij olie pomp filter.
 
Bedankt en ja ben zot op techniek. Las ook dat je wel eens met hydraulische cilinders in de weer bent. Da's voor mij weer ruim 20 jaar gelden. Was toen met Servo hydrauliek bezig . Was leuk om te doen . Maar lange dagen en vaak overnachten. Nu werk ik in 5 ploegen in de mechatronica.
 
Bedankt en ja ben zot op techniek. Las ook dat je wel eens met hydraulische cilinders in de weer bent. Da's voor mij weer ruim 20 jaar gelden. Was toen met Servo hydrauliek bezig . Was leuk om te doen . Maar lange dagen en vaak overnachten. Nu werk ik in 5 ploegen in de mechatronica.
Ik ben sinds kort torenkraanmachinist. Maar daarvoor veel met schepen te maken gehad. Bouwde veelal stuurmachine,s met daarbij de roeren cilinders en leidingwerk. Maar door al dat gekruip in die schepen zijn mijn knieën bijna versleten. En nu door mijn nieuwe functie veel vrije tijd om te knutselen aan mijn motoren. Nadeel door die vrijetijd is dat ik te veel motoren in bezit krijg.😊
 
Nog ff foto van donor blok die vol zit met siliconentroep.
 

Bijlagen

  • 20180205_123430.jpg
    20180205_123430.jpg
    122 KB · Weergaven: 7
En voor die gescheurde inlaatrubbers heeft heb ik 2 paar nieuw liggen van cilinder 1 en 4. Zijn geen orginele. Komen uit china. Maar past wel omdat ik zelf al 1 paar gemonteerd heb.
 

Bijlagen

  • 20190117_213047.jpg
    20190117_213047.jpg
    163,6 KB · Weergaven: 4
Ik ben ook benieuwd wat ik tegen kom als ik de boel open trek , heeft wel weinig KM op de teller staan, maar of er ooit onderhoud gepleegd is ???
Maar dat zien we dan weer wel, maar bij jou zit er inderdaad veel troep in.
 
Ik ben sinds kort torenkraanmachinist. Maar daarvoor veel met schepen te maken gehad. Bouwde veelal stuurmachine,s met daarbij de roeren cilinders en leidingwerk. Maar door al dat gekruip in die schepen zijn mijn knieën bijna versleten. En nu door mijn nieuwe functie veel vrije tijd om te knutselen aan mijn motoren. Nadeel door die vrijetijd is dat ik te veel motoren in bezit krijg.😊
Zoals dit.
 

Bijlagen

  • 20180813_191350.jpg
    20180813_191350.jpg
    176,3 KB · Weergaven: 10
Terug
Bovenaan Onderaan