Kawa ZR-7s

Welke kleur heeft je ZR-7(S)

  • Rood

    Stemmen: 21 31,8%
  • Blauw

    Stemmen: 26 39,4%
  • Groen

    Stemmen: 4 6,1%
  • Geel

    Stemmen: 3 4,5%
  • Anders

    Stemmen: 12 18,2%

  • Totaal aantal stemmers
    66
Ik heb op dit moment niks nodig, wel heb ik nog een complete kuip liggen met tellers en koplamp Xenon uit voering. 8-)
 
Geen idee heb eigenlijk nooit file als ik met de motor ben, maar ik geloof het gelijk hoor, als motorrijder moet je zichtbaar zijn en volgens sommige ook hoorbaar :] :] :]
 
Daarom heb ik er 2. Die blauwe gebruik ik als ik snel ergens moet zijn over n lange afstand. Die groene zie je alleen als we naar duitsland gaan n stuk tot aan de grens op de snelweg.
 
Ik rij bijna altijd in Duitsland, boete is er nog te betalen en de benzine is er ook een stuk goed koper, maar ja ik woon dan ook maar 8 km van de grens .
1 uur en 20 min en ik rij de eifel in. Ja het is geen straf om in limburg te wonen.
 
Zal ff hier wat foto,s plaatsen met waar ik me nu mee bezig hou. Was bezig om de cilinderkop te wisselen maar stuite op krasses/strepen in de cilinder.
 

Bijlagen

  • 20200102_115040.jpg
    20200102_115040.jpg
    97 KB · Weergaven: 6
  • 20200102_115100.jpg
    20200102_115100.jpg
    96 KB · Weergaven: 8
  • 20200104_084059.jpg
    20200104_084059.jpg
    164,9 KB · Weergaven: 7
Denk niet door de km stand. Ik denk zelf dat het of een olie dan wel hitte probleem is geweest. Maar dat is mijn vermoeden. Binneste cilinders worden ook warmer. De buitenste cilinders zien er nog goed uit.
 
Dus die krassen krijg je er uit door de cilinder te honen, en dan nieuwe zuigerveren er in en dan de boel weer dicht maken ,
wel zag ik nog een nieuwe pakking voor de cilinders in Duitsland, 15 euro, nieuw in de verpakking

https://www.ebay-kleinanzeigen.de/s...r-zr7-zr7-s-nr-11060-1898/1293013785-306-1262
Je moet elkaar tenslotte een beetje helpen op zo'n forum :Y
Ja ik probeer dat ook dat beetje helpen. Die pakking is wel n voetpakking. Nu ook nog n koppakking. Die is belangrijkst wel. Heb op aanwijzing op techniek forum de cilinders nog n x gehoont.
 

Bijlagen

  • 20200114_154348.jpg
    20200114_154348.jpg
    158,8 KB · Weergaven: 7
Ja dat had ik ook gelezen. Je moest de groeven kruislings zien had ik begrepen. En je hebt dat met de hand zelf gedaan. Volgens mij ziet het er netjes uit. Maar als je goed kijkt dan zie je de verticale groeven nog wel iets zitten. Geen idee of dat kwaad kan. Maar had dat blok daar door een verhoogd olie verbruik.
 
Ja dat had ik ook gelezen. Je moest de groeven kruislings zien had ik begrepen. En je hebt dat met de hand zelf gedaan. Volgens mij ziet het er netjes uit. Maar als je goed kijkt dan zie je de verticale groeven nog wel iets zitten. Geen idee of dat kwaad kan. Maar had dat blok daar door een verhoogd olie verbruik.
Ja ik ben misschien iets te zuinig met honen. Ben altijd bang teveel uit de wand te halen wat de kans geeft op rammelende zuigers misschien.
 
Vandaag met een omweg naar de motorzaak, het werd eens tijd voor nieuwe banden, ik laat er Bridgestone BT023 op leggen.
Was ook wel nodig, profiel genoeg maar banden zijn van 2007, dus die mochten wel eens vervangen worden.
Voor de rest niks te melden, behalve dat het een lekker ritje was. :]:]:]
 
Heb gisteren zuigers, cilinder+kop gemonteerd. Vandaag nokkenassen gemonteerd en speling gecontroleerd. Morgen is kijken om de ozo lastige klus om de carburateurs te plaatsen. Moet nog wel ff vanwege benzine verandering de sproeier bezetting veranderen. Lees cilinder priklongen.
 
Dat laatste snap ik niet van wegen de benzine verandering de sproeier veranderen. En lees cilinder priklongen.
 
Wel heb ik last dat de motor als hij warm is niet lekker oppakt onder in. Boven de 4000 toeren loopt hij als een speer. Al veel gelezen hier over is ook een bekend probleem. Dus als de kleppen goed staan en de carburateurs zijn ook schoon dan wilde ik er dynajet stage 1 setje er zetten. Hoe je de carburateurs terug kan zetten staat een paar blz terug . Heb er ook foto's bij staan. Maar jij zal het zo ook wel weten.
 
Bij topic in techniek ging het eerst over de strepen in mijn cilinder. Later ging dat over in het slecht lopen van mijn motor sinds er E benzine is. Daar werd mijn verteld om de hoofd sproeier groter te maken en de pilot schroef iets wijder te zetten. Dat wijder zetten kan ik niet als de carburateurs gemonteerd zijn. NU kan ik dat wel.
 
Paar maanoen geleden liep hij zo slecht dat ik waarschijnlijk of verkeerde dan wel sterk vervuilde benzine heb getankt. Heb toen heel het benzine systeem gereinigd inclusief tank. Toen was het weer goed maar nog niet optimaal.
 
Die pilot schroef. Die heb ik nu 2 En een kwart open gedraaid. Dat scheelde al heel veel. Maar een groter sproeier zal ook wel helpen. Motorzaakje waar ik altijd kom gaf het advies om de luchtinlaat wat te knijpen , mengsel zou dan rijker moeten worden. En dan kijken of hij onder in beter oppakt. Als dat zou werken . Grotere sproeier plaatsen.
 
Die pilot schroef. Die heb ik nu 2 En een kwart open gedraaid. Dat scheelde al heel veel. Maar een groter sproeier zal ook wel helpen. Motorzaakje waar ik altijd kom gaf het advies om de luchtinlaat wat te knijpen , mengsel zou dan rijker moeten worden. En dan kijken of hij onder in beter oppakt. Als dat zou werken . Grotere sproeier plaatsen.
Dat is ook n optie om lucht toevoer te knijpen ja. Bij mij is bij dynojet kit de lucht toervoer groter gemaakt. Maar dat is 2 jaar geleDen. Zou ze dus kunnen dicht plakken.
 
Bij mij zit er ook wat roest in de tank, geen idee of dat snel weer in de carburateurs ophoopt, heb wel het idee dat het nu erger is dan een maand of 4 geleden.
Bij mij heeft de motor nog nooit lekker gereden onder in, maar de motor heeft zo'n 3 jaar stil gestaan, maar ik denk dat hij langer stil gestaan heeft. maar dat maakt op zich niet uit, eerst maar eens alles schoon maken dan de nieuwe tank plaatsen en dan weer eens alles terug bouwen, loopt hij dan nog niet naar mijn zin dan eerst een de motor goed warm rijden en daar na eens 5 min laten lopen op 2200 toeren, en dan de bougies er uit en kijken wat voor kleur deze hebben. daar na zie ik wel verder. Ik blijf het hier volgen en ook ik zal mij bevindingen hier plaatsen. ... wordt vervolgt dus . 8-)
 
Terug
Bovenaan Onderaan