dr. Kawa
MF veteraan
Natuurlijk lees ik hier al langer mee over de streetfighters en het leek me wel eens tijd om er een Kawasaki ZX-12R aan toe te voegen, want daar wordt nog niet zoveel over geschreven zie ik.
Ik weet dat er nog een paar jongens met de ombouw van een 12 bezig zijn, dus laat ik maar beginnen; misschien volgen zij dan ook met een leuk verslag van hun werk.
Na zo'n 20 jaar motorrijden ben ik 2 jaar geleden op een zilver-grijze Kawasaki ZX-12R uit 2000 beland. Hij had pas ca. 20.000 km op de teller en verder een Yoshimura RS-3 uitlaat en heldere knippers. Inmiddels staat de kilometerteller op 32.000 km en de boeteteller op een heel hoog bedrag ...
De 12 haalt snelheden met een gemak dat dodelijk is voor je rijbewijs; zonder er iets van te merken rij je veel te snel.
Inruilen werd moeilijk (weinig interesse) dus - na lang twijfelen - heb ik besloten de hele tupperware zooi eraf te halen en er een naked 12 van te maken. De kuipdelen waren snel verkocht (naar Belgie) dus er was budget voor de verbouwing !
De Yoshi RS-3 werd ook verkocht ondanks het prachtige geluid, maar ik gebruik de 12 voor dagelijks woon-werk verkeer en kreeg er bijna koppijn van ! De standaard demper lag nog in de schuur dus die kon er voorlopig wel even op.
Wat moet het uiteindelijk gaan worden, in z'n geheel ? Nog geen idee ...
Het doel is wel om de 12 te gaan verbouwen met alleen maar Kawasaki onderdelen !
De stijl zal dicht tegen dat van mijn vorige motor liggen; een Kawa ZRX1100R. Het mag een forse, bullige motor worden/blijven qua uiterlijk.
Hij mag duidelijk uitstralen dat er een bike met 190 pk staat !
Tijdens de verbouwing loop je wel eens tegen dingen aan die anderen vast al eens hebben meegemaakt, dus advies van mee-lezers is welkom !
Ik weet dat er nog een paar jongens met de ombouw van een 12 bezig zijn, dus laat ik maar beginnen; misschien volgen zij dan ook met een leuk verslag van hun werk.
Na zo'n 20 jaar motorrijden ben ik 2 jaar geleden op een zilver-grijze Kawasaki ZX-12R uit 2000 beland. Hij had pas ca. 20.000 km op de teller en verder een Yoshimura RS-3 uitlaat en heldere knippers. Inmiddels staat de kilometerteller op 32.000 km en de boeteteller op een heel hoog bedrag ...
De 12 haalt snelheden met een gemak dat dodelijk is voor je rijbewijs; zonder er iets van te merken rij je veel te snel.
Inruilen werd moeilijk (weinig interesse) dus - na lang twijfelen - heb ik besloten de hele tupperware zooi eraf te halen en er een naked 12 van te maken. De kuipdelen waren snel verkocht (naar Belgie) dus er was budget voor de verbouwing !
De Yoshi RS-3 werd ook verkocht ondanks het prachtige geluid, maar ik gebruik de 12 voor dagelijks woon-werk verkeer en kreeg er bijna koppijn van ! De standaard demper lag nog in de schuur dus die kon er voorlopig wel even op.
Wat moet het uiteindelijk gaan worden, in z'n geheel ? Nog geen idee ...
Het doel is wel om de 12 te gaan verbouwen met alleen maar Kawasaki onderdelen !
De stijl zal dicht tegen dat van mijn vorige motor liggen; een Kawa ZRX1100R. Het mag een forse, bullige motor worden/blijven qua uiterlijk.
Hij mag duidelijk uitstralen dat er een bike met 190 pk staat !
Tijdens de verbouwing loop je wel eens tegen dingen aan die anderen vast al eens hebben meegemaakt, dus advies van mee-lezers is welkom !
Laatst bewerkt: