kawa zx-6r '02 of een kawa zx-9r '99

Froggy

MF veteraan
13 aug 2001
10.436
5
Noord-Limburg
Ik weet het duurt nog een tijdje voor het augustus is en zwaar mag rijden maar ik zit te twijfelen wat mijn volgende motor wordt.
De nieuwe kawa zx-6r vind ik super mooi en heeft 118 pktjes.
Maar de zx-9r heeft heel wat pktje meer en aangezien ik vaak met 2 personen rij komen die pktjes goed van pas.
Wat vinden jullie van deze machines :?
Welke kan ik het beste kiezen volgens jullie en waarom :?
 
De ZX6-R van 2002 is lichter stuurt beter en je kan er makkelijker mee je grenzen opzoeken.. Maar de ZX9-R heeft meer vermogen met zijn tweeen een stuk fijne ook door het grotere koppel en natuurlijk de wheelies als je die wil leren gaat hetveen stuk makkelijker op een zx9 dan op een zx6.. Ik zelf zou denk ik gaan voor de zx9 als die niet teveel heeft gelopen. Is net wat leuker rijden dan de zx6 door het grotere vermogen en koppel
 
Een maat van me had een ZZR600 en rijdt nu ZX9-R. Met 2 personen gaat die ZX9-R véél beter vooruit dan die 600.

Als je zo vaak met z'n 2en rijdt, zou ik dan ook zeker voor de ZX9-R gaan.
 
Een zx-6r met twee man erop komt prima vooruit, je gaat toch niet naar het circuit met iemand achterop?? De zx-6r is gewoon een stuk lichter wat heerlijk stuurt.

De zx-6r krijgt ook betere kritieken dan de zx-9r. En de 2000-2002 zx-6r is natuurlijk VEEL mooier dan de 1999 zx-9r.

Mijn keuze is dus de zx-6r, maar dat is niet zo verwonderlijk. })
 
Lijkt me simpel *D ... die 9 nemen!
Heb er zelf 1tje en mijn meissie ook.
Een 99 is errug mooi in het blauw/paars :9
Rijdt errug toppie :] zeker met z'n 2en.
Ga je geen spijt van krijgen!
Suc6
Ninj@9man
 
Op woensdag 20 maart 2002 23:13 schreef Daniel Leenders het volgende:Waarom wel :?
Ik val toch niet :P
Nee ff serieus, voorlopig doet ze het met deze broek.
In de toekomst zullen er wel beter spullen komen.
Ik dacht dat ze 't met jou . . . eh, laat ook maar :P
 
Absoluut "none of the above"...
Gewoon een over-de-datum 2000-2001 ZX-9R...
Met wat zoekwerk zijn die ook nog wel fatsoenlijk aan te schaffen & standaard vinnik de 9 gewoon net wat lekkerder dan de 6 (model 2002 6 en model 2001 9)... Stuurt wat trager in, maar dat valt bij mij toch niet op... :P

Daarvoor geeft die 9 een stuk stabieler gevoel, standaard een lekkerder veergedrag (beide was niet aan gerommeld, dus wel te vergelijken) en... More powerrr })

Oudere 9 ken ik niet goed genoeg om te oordelen, maar vinnik wel mooier dan de nieuwere... Gewoon rijden & kiezen wat je lekker vindt... Proefrit = vrijblijvend & het ding hoeft niet een dag na het einde van je 25kw papiertje op de stoep te staan, toch? Liever wel natuurlijk, maar laat je niet verleiden tot te snel shoppen... Kan je spijt van krijgen...

Maar als je het mij vraagt: Of rij nog effe op deze (met vol vermogen natuurlijk) of koop een 9... Het verschil tussen oude en nieuwe 6 qua rijden viel me persoonlijk nogal tegen en de oude heeft met vol vermogen echt nog wel wat te bieden voor je...
 
Mijn voorkeur zou uit gaan naar de 9.
Die is iets robuster ziet er wel :9 uit.
Plus daar bij is het vermogen ook wel,
daar in tegen is de fiets denk ik ook een stuk zwaarder.
Ga gewoon een proef rit maken,of mag dat nu
nog niet.
Veel succes met je dilemma :?
 
Geld teveel? Nee, serieus. Je hebt een hele mooie fiets. Breng hem terug naar vol vermogen en je zult er nog veel plezier aan beleven. En 110 krukas pk's is ook niet verkeerd.
Ga met het geld dat je uitspaart een paar circuitdagen/circuitcursussen doen (en regelmatig nieuwe banden en remblokken kopen). Dan leer je een 600 op waarde schatten en zul je daarna veel gemakkelijker overstappen naar een 900.
 
Het grote voordeel van de ZX-9R is natuurlijk het hoge vermogen + Koppel. Je kunt er erg lui meerijden en gaat niet bokken bij lage snelheden/toerentallen. Laat je hem wat toeren maken, dan gaat ie als een kogel. Zelfs mijn vriendin kan er prima mee rijden (rijdt misschien 800 km per jaar), omdat het vermogen heel goed doseerbaar is. Voor het het korte bochtenwerk zal een ZX-6R beter geschikt zijn.
 
Ik zou voor de ZX9 kiezen.Heb ik eens op gereden.Als je dit vermogen gewent bent stap je minder snel weer terug naar de ZX6.Hij is wat zwaarder maar het vermogen is toch wel errug lekker.Zeker als je met z'n tweeen rijdt.Maakt ook wel lekker inlaadgeluid. :9
 
Kzou niet van 34 PK naar 145 PK (oid) gaan, dan toch eerst maar naar 110 PK, en is ook stukken goedkoper. :)
 
Ik zou voor de 6 gaan..waarom?

Je rijdt nu toch ook vaak met iemand achterop
met de 25KW die je nu hebt, gaat al aardig.
Zal met een onbegrensde niet slechter worden })

Bij mij kunnen de meeste passagiers het niet echt
waarderen als ik de kraan flink opengooi, dus ik
doe het dan meestal al vrij rustig aan.

Heb je al eens op een 9 gezeten?
Ik wel ff op de beurs, maar die tank is een stuk
breder aan de bovenkant en ik kwam mijn benen
er al voor geen meter op kwijt en ben van
gemiddelde lengte (1.87)

Daarbij lijkt een 6 me ook meer fun omdat je er
wat aktiever op moet rijden, wat meer schakelen
en wat hoger in de toeren, vooral als het hard moet.
 
Een zx-9r '99 is iets goedkoper dan een gloednieuwe zx-6r dus dat maakt niks uit.
Ik vind zo'n zx-6r 2001 ook wel :9~
Als je toch bij een 6 blijft hangen, waarom dan een nieuwe 6? Beschadigde kuip repareren (ziet er zo ook niet heel slecht uit, maar als je je fiets weer 100% wilt hebben...), Yoshi eronder, vol vermogen maken & Gaaan!

Je huidige fietsje doet vol vermogen met een Toshi vast ook wel 110-115 krukas-paardjes, dus voor de power hoeft het niet... En ik heb ook niet de indruk dat je al uitgekeken bent op je huidige 6... Ook de vering bevalt je nog goed, dus de fiets ligt je gewoon goed... Ook heb je dan gewoon nog je groene ruitje, dus hoeft er geen ruitje voor je nieuwe gekocht te worden...

...Is toch nog veel goedkoper dan een nieuwe... Of je moet een vette inruilprijs kunnen krijgen... Weeg effe goed af: Is een andere/nieuwe voor jou wel de meerprijs ten opzichte van het ombouwen van je huidige waard?

Een nieuwe rijdt echt niet zoveel beter, hoor... Hij is wel iets beter, maar het verschil is niet erg groot & met wat tweaking makkelijk teniet te doen...

Als je perse een andere wil, doe het dan meteen goed met een 9 met 100-tig peekaas, zodat je voorlopig ook vooruit kan, zonder na een jaartje het gevoel te hebben dat meer paardjes wel leuk zouden zijn... Maar een goede mogelijkheid om te vergelijken = safe-proefritten... }) Ga gewoon eens effe rijden op de fietsen die je bevallen en beslis daarna... Weet je ook meteen beter waar je het over hebt...

btw: Voor duo rijden hebben ze allemaal wel voldoende paardjes... :)
 
Laatst bewerkt:
Zou eerst een tijdje op je huidige fiets doorrijden op vol vermogen. Als je dan na een paar maanden denk van dit is het niet, kun je dus alsnog een andere halen. Denk dat de overstap van 25 kw naar vol vermogen eerst wel genoeg is.
 
Terug
Bovenaan Onderaan