Kawa ZX-6R kmstand in mijlen?

Doekie

Rookie
5 nov 2004
11
0
aalten
Dag mede motor liefhebbers,

Ik heb enkele weken geleden een Kawasaki zx-6R uit 1996 gekocht en omdat ik nog vastzat aan mijn 25KW mocht ik dan eindelijk afgelopen zondag opstappen. *O*

Dus ik ben met mijn neef richting nijmegen/tiel gereden (dijken :} ) en mijn neef gaf aan vast even te tanken. Ik keek op mijn teller en zag dat ik nog maar 60km zou hebben gereden.. en dat moest minimaal 90 a 100 km zijn. :?
Op de digitale teller van mijn neef gaf hij 96 km aan.

Snel sommetje gemaakt: 60 x 1.6 = 96

Dus ik mijn dealer bellen en hij gaf aan dat er inderdaad een foute lichting destijds is geweest met deze kwaal. :( Is iemand van jullie hiermee bekend?

Nu natuurlijk het volgende:
ik heb de motor gekocht met naar mijn weten ongv. 32000km op de klok. Nu blijkt dit dus een slordige 51000km te zijn.
De dealer is een correcte en nette man... hij heeft dit echt over het hoofd gezien. Ik ga er morgen aan het eind van de middag naar toe... en wil absoluut geen stampij maken ;) ... maar vind dit wel behoorlijk vervelend. ;(

Hebben jullie voor mij tips hoe ik hier het beste mee om kan gaan?

Alvast mijn dank.
Doekie
 
De motor rijd toch gewoon goed?

Misschien alleen wat van de prijs afhalen. Misschien een grote beurt geven? Weet ik het :?
 
We praten over 1/3e meer kilometers als dat jij dacht bij aankoop
Je bent in de buurt van de 60K waar lagers e.d. op beginnen te raken/zijn
vind dan een grote beurt een schijntje
 
We praten over 1/3e meer kilometers als dat jij dacht bij aankoop
Je bent in de buurt van de 60K waar lagers e.d. op beginnen te raken/zijn
vind dan een grote beurt een schijntje

ja precies.. daar zit ik dus ook mee.
Ik rijd nog maar kort motor en ik weet niet wat me allemaal aan onderhoudsbeurten te wachten staat. we praten inderdaad over 60% meer aan kilometers dan gedacht. :X
 
als ze bij de beurten de "km" stand aan hebben gehouden dan betekent dat dat er 60% langer door is gereden met de zelfde olie :X dus dat hij veel te weinig beurten heeft gehad
Ik zou niet echt vrolijk doen ook al is man nog zo aardig
 
Heb je nog een garantie periode. Of misschien teruggave van je geld bedrag. Het gaat immers om, eigenlijk, het oplichten van een persoon. Als ik mijn kilometerstand terugdraai ben ik strafbaar. Dit is niet direct hetzelfde, maar komt wel in die buurt.
Nu is het aan jou om niet te snel genoegen te nemen met kleine dingen. Wanneer jij meteen toegeeft aan, bijvoorbeeld een grote beurt, dan heb je geen poot meer om op te staan. Je hebt zijn aanbod geaccepteerd.

-wil je de motor nog houden?
-wat wil je dat de verkoper doet voor jou?
 
Heb je nog een garantie periode. Of misschien teruggave van je geld bedrag. Het gaat immers om, eigenlijk, het oplichten van een persoon. Als ik mijn kilometerstand terugdraai ben ik strafbaar. Dit is niet direct hetzelfde, maar komt wel in die buurt.
Nu is het aan jou om niet te snel genoegen te nemen met kleine dingen. Wanneer jij meteen toegeeft aan, bijvoorbeeld een grote beurt, dan heb je geen poot meer om op te staan. Je hebt zijn aanbod geaccepteerd.

-wil je de motor nog houden?
-wat wil je dat de verkoper doet voor jou?

Ik wil de motor opzich wel houden... ok hij heeft behoorlijk wat kilometers er meer opzitten dan dat ik dacht maar hij loopt verder perfect.

Ik ben namelijk vanmiddag bij de dealer geweest en heeft met mij echt open kaart gespeeld. Hij gaf aan dat hij het erg vervelend voor me vond en wil tot een goede oplossing komen.

Hij gaat nu eerst de historie van de motor opvragen, de oud eigenaar schijnt alle rekeningen van de beurten nog te hebben. Vervolgens wordt er geinventariseerd wat er had moeten gebeuren. Tevens wordt er bekeken welke extra kosten ik nu moet maken aangezien hij meer heeft gelopen, ik was misschien nooit aan deze kmstand gekomen maar moet nu wel de kosten maken.
De dealer gaf aan deze beurten kostenloos uit te voeren, en ik denk dat hij dan goed tegemoet is gekomen.

Wat vinden jullie hiervan?
 
Terug
Bovenaan Onderaan