Kawa zx12r; inhouden vd motor bij 2500 tpm;

Kawa_zx12r

Rookie
23 jun 2004
2
0
Groningen
Geachte collega-rijders,

Voor allen die in het bezit zijn van een Kawa zx12r, het volgende:

Mijn motor heeft de neiging om onderin bij zo'n 2500 tpm even in te houden, vanaf de 3000 tpm gaat ie als een 'speer'. De motor is voorzien van een sportdemper. Weet iemand misschien of de programmering van de injectie aangepast moet worden bij een andere demper? Of misschien een andere oplossing, ik hoor het graag.

Voor de rest, iedereen die een zx12r wil kopen, direct doen, een kanon! Niet zo flitsend als een zx10, maar wel meer windbescherming en een stuk comfortabeler.

Groet,

Een collega
 
Geachte collega-rijders,

Voor allen die in het bezit zijn van een Kawa zx12r, het volgende:

Mijn motor heeft de neiging om onderin bij zo'n 2500 tpm even in te houden, vanaf de 3000 tpm gaat ie als een 'speer'. De motor is voorzien van een sportdemper. Weet iemand misschien of de programmering van de injectie aangepast moet worden bij een andere demper? Of misschien een andere oplossing, ik hoor het graag.

Voor de rest, iedereen die een zx12r wil kopen, direct doen, een kanon! Niet zo flitsend als een zx10, maar wel meer windbescherming en een stuk comfortabeler.

Groet,

Een collega

Ik deel je ervaring niet eigenlijk. De ZX-12 is beresterk onderin. Ik heb wel de standaard pijp eronder.

Is de jouwe ook voorzien van een powercommander? Is volgens mij wel een aanrader bij een niet standaard demper. (Ook al voor het brandstofverbruik)

Ik weet dat de inspuiting door Kawa onderin geknepen is voor de emissie-eisen. Nikko Racing heeft hiervoor het G-pack die het knijpen van de inspuiting eruit haalt. Ik heb zo'n ding besteld (nog niet ontvangen) Tevens hoort daar een CPU bij die de toerentalbegrenzer op top eruit haalt. (Topsnelheid wordt 9% hoger: 10900 ipv max 10000 rpm)
 
Normaal gezien zou de demper geen (of toch heel weinig) verschil mogen maken. Powercommander hoeft dus normaal gezien niet als je enkel demper verandert.
Het wordt natuurlijk wel anders wanneer je een volledig uitlaatsysteem steekt, dan is een PC wel aan te raden. Dempertje dient vooral voor de sound.
Mss best eens vragen in je garage wat het probleem zou kunnen zijn, PC plaatsen zou wel kunnen helpen. Uitlaat + PC maken je fiets normaal gezien in middengebied en hogere toerentallen sterker, onderin niets (mss zelfs beetje minder krachtig).


greetz,

Bas
 
Terug
Bovenaan Onderaan