Kawa ZX6R houd in bij volgas geven.

Jarno457

MF'er
30 jan 2019
115
14
Haaksbergen
Goeiemiddag allemaal,
Ik heb al een tijdje een kawa zx6r (een verwaarloosde).
Deze ben ik tijd met tijd beter gaan maken.
Nu heb ik er vorige week een andere carbarateur ingezet omdat de mijne versleten schuifjes had en niet stationair wou blijven lopen.
Nieuwe carb is gereviseerd, ultrasoon gereinigd en heb hem synchroom gesteld.
Allemaal hardstikke mooi, hij bleef netjes lopen en met een testrit wil ik volgas geven en houd de bike in. Maakt niet uit in welk toerental. Hoger gaat wel beter als lager.
Ik heb vanalles geprobeerd maar niks wil helpen.
Vlotterbakjes overgezet van de oude carb, luchtschroeven op de zelfde stand als de oude carb, naalden iets hoger gezet met een shimano ring, ram airs gecheckt, rubbers waar de carbs opzitten gecheckt.
Alles bovenstaande dingen zijn een voor een gedaan met een testrit ertussen. Met de naalden hoger viel hij zelfs uit tijdens het rijden alsof hij verzoop. (Tank schoongemaakt, zat ook veel troep in) Misschien dat hij daardoor vacuum trok.
Alles loopt perfect totdat ik ga rijden.
Zitten ook nieuwe bougies op/luchtfilter en benzine filter.
(Oude carb was ook ultrasoon gereinigd)
Wie heeft het gouden antwoord?
Alvast bedankt!
 
1995, hij heeft vierkante bakjes.(aan de vorm kon je weten welk merk het was geloof ik).
De vorige carbs zijn precies hetzelfde. Daar liep hij donders mee. Niet stationair en in een mooie rechte lijn naar boven in de toeren zoals deze. Maar zonder inhouden. Als ik 3/4 gas geef wil het ook nog wel is goedgaan. Het is meer als ik hem een volle beuk geef.
 
voordat je de carbs er af haalt, kijk dan eerst of je gasschuiven goed op en neer kan schuiven met je vinger, en dat ze allemaal even hoog staan.
Als je met draaiende motor gas geeft, moeten de schuiven ook allemaal gelijktijdig omhoog schuiven
 
voordat je de carbs er af haalt, kijk dan eerst of je gasschuiven goed op en neer kan schuiven met je vinger, en dat ze allemaal even hoog staan.
Als je met draaiende motor gas geeft, moeten de schuiven ook allemaal gelijktijdig omhoog schuiven
Ja die lopen gelijk.
Langzaam opvoerend gas geven naar vol gaat ook een stuk beter dan in een keer volgas. Ik weet niet of dat nog veel uitmaakt met de vlotters.
 
Ja kan nog steeds daarmee te maken hebben.
Als je gas langzaam opbouwt, dan loopt die ook minder snel leeg.
Neem aan dat je ook niet lang volgas kan rijden als je het langzaam opbouwt?
Nee niet lang, totdat ik naar de volgende versnelling moet. _O-
Nee pas vanaf 8000 toeren heb ik het gevoel dat hij weer (volledig los komt). Hiervoor houd hij overal in met volgas vooral heel laag zoals ik al zei. Langzaam of snel opvoerend maakt niets uit voor de 8000 het beinvloed alleen de hoeveelheid dat hij inhoud. Dat was voor dat ik de naald omhoog heb gehaald. Met naald omhoog heb ik het niet kunnen proberen i.v.m uitvallen.
 
Nee niet lang, totdat ik naar de volgende versnelling moet. _O-
Nee pas vanaf 8000 toeren heb ik het gevoel dat hij weer (volledig los komt). Hiervoor houd hij overal in met volgas vooral heel laag zoals ik al zei. Langzaam of snel opvoerend maakt niets uit voor de 8000 het beinvloed alleen de hoeveelheid dat hij inhoud. Dat was voor dat ik de naald omhoog heb gehaald. Met naald omhoog heb ik het niet kunnen proberen i.v.m uitvallen.
Dus boven de 8000 toeren doet die het wel goed, of is dat maar even?
 
Terug
Bovenaan Onderaan