Kawa ZX6R houd in bij volgas geven.

Jarno457

MF'er
30 jan 2019
115
14
Haaksbergen
Goeiemiddag allemaal,
Ik heb al een tijdje een kawa zx6r (een verwaarloosde).
Deze ben ik tijd met tijd beter gaan maken.
Nu heb ik er vorige week een andere carbarateur ingezet omdat de mijne versleten schuifjes had en niet stationair wou blijven lopen.
Nieuwe carb is gereviseerd, ultrasoon gereinigd en heb hem synchroom gesteld.
Allemaal hardstikke mooi, hij bleef netjes lopen en met een testrit wil ik volgas geven en houd de bike in. Maakt niet uit in welk toerental. Hoger gaat wel beter als lager.
Ik heb vanalles geprobeerd maar niks wil helpen.
Vlotterbakjes overgezet van de oude carb, luchtschroeven op de zelfde stand als de oude carb, naalden iets hoger gezet met een shimano ring, ram airs gecheckt, rubbers waar de carbs opzitten gecheckt.
Alles bovenstaande dingen zijn een voor een gedaan met een testrit ertussen. Met de naalden hoger viel hij zelfs uit tijdens het rijden alsof hij verzoop. (Tank schoongemaakt, zat ook veel troep in) Misschien dat hij daardoor vacuum trok.
Alles loopt perfect totdat ik ga rijden.
Zitten ook nieuwe bougies op/luchtfilter en benzine filter.
(Oude carb was ook ultrasoon gereinigd)
Wie heeft het gouden antwoord?
Alvast bedankt!
 
Heb je de menggeselschroeven al iets rijker gezet?
Heb ze op 2 gezet. Misschien even 2,5 proberen.
Ik doe alles stap voor stap, dat duurd wel wat langer. Maar dan weet ik wat er gebeurd als ik iets doe. De vorige keer had ik er 1 andere sproeier inzitten 150 ipv 145 net als de rest. Nu hoorde ik van iemand dat de middelste iets groter moeten zijn omdat die het warmst worden. Dit lijkt me toch onzin?
 
Heb ze op 2 gezet. Misschien even 2,5 proberen.
Ik doe alles stap voor stap, dat duurd wel wat langer. Maar dan weet ik wat er gebeurd als ik iets doe. De vorige keer had ik er 1 andere sproeier inzitten 150 ipv 145 net als de rest. Nu hoorde ik van iemand dat de middelste iets groter moeten zijn omdat die het warmst worden. Dit lijkt me toch onzin?
Ja zou die schroeven op 2,5 zetten om te begingen, maar niet gelijk stoppen, wel goed afstellen he :Y met sportuitlaat loopt die vaak te arm met de standaard instelling van 2 slagen in jou geval.

het klopt dat cilinder 2, en 3 een andere maat hebben dan 1, en 4 standaard.
 
Wou het net posten, dat is waarschijnlijk fout.
 

Bijlagen

  • 20190628_234848.jpg
    20190628_234848.jpg
    103,8 KB · Weergaven: 7
  • 20190628_234827.jpg
    20190628_234827.jpg
    72,1 KB · Weergaven: 8
klinkt als kompleet fout gesynchroniseerd, of anders gezegd : sommige cylinders leveren nauwelijks een bijdrage om de motor draaiende te houden.
en waarom staat je stationnair zo hoog ? blijft hij niet draaien op 1200tr/min ?

doe eens een toerenafvaltest : een bougiedop af trekken (met geisoleerde tang) en kijken hoeveel toeren het blok zakt, bougiedop terug plaatsen en zo alle 4 één voor één verwijderen.
diegene waarbij het toerental het minste zakt doet het minste.
 
Die van mij kan 950 toeren stationair draaien, dan blijft die nog net aan, maar daar heb je niks aan,
deze motor houd van wat meer toeren, standaard is dit 1350 stationair, en daar moet je zeker niet onder gaan zitten.
 
Word alleen maar erger
Dat is niet echt logische met wat je eerder zij, toeren die langzaam zakken, inhouden enz.

Bedoel je met inhouden niet stotteren?

Je moet niet je schroeven een slag verdraaien, en weer gaan rijden.
Maar afstellen met draaiende motor, en als die goed is, dan ga je pas rijden.
Als het rijker erger wordt, probeer dan maar of armer beter word zeg maar op 1,5 slagen.
 
Dat is niet echt logische met wat je eerder zij, toeren die langzaam zakken, inhouden enz.

Bedoel je met inhouden niet stotteren?

Je moet niet je schroeven een slag verdraaien, en weer gaan rijden.
Maar afstellen met draaiende motor, en als die goed is, dan ga je pas rijden.
Als het rijker erger wordt, probeer dan maar of armer beter word zeg maar op 1,5 slagen.
Ja beetje bokkeren inderdaad. Ga hem op 1.5 zetten. Zal morgen een filmpje van het rijden maken.
 
Terug
Bovenaan Onderaan