kawa zx6r tikken

bikerboy42

MF'er
19 aug 2006
129
0
nijmegen
mensen een vraag heb een kawa uit 2001 ik weet dat ze bekend staan met rauw
lopen maar die van mijn tikt heb distrubutie ketting al latten spannen
wie heeft hier ervaring mee. motor heeft maar 8000 gelopen hoor graag
 
Tja, een tikkende kawa zx6r is geen uitzondering. Zelf heb ik een 2003 model en die begon ook te tikken rond 8000km, als de motor koud is dan tikt ie duidelijk en als ie eenmaal warm is dan is het getik weg.(andere kawa bijgeluiden van distributie,koppelling,injectie zijn nog wel aanwezig) Ik heb ook hier an daar gevragd wat het allemaal kan zijn maar verder dan klepspeling en nokkenasketting spanner wordt er niet genoemd. Mijn kawa heeft nu 15500km gelopen en getik word't niet meer of minder.
Als een tikkend geluid niet weg gaat dan is het vaak een krukas lager of een pistonpen lager,in mijn geval vermoed ik een kantelende zuiger de boosdoener maar mischien weten de echte kawa techneuten wat meer van.............

Groeten,
 
m`n broer heeft een zx6r met 30.000 op de klokkomt uit 1999 en die tikt echt niet, loopt niet rauw gewoon een prima motorfiets.Dus dat het zo hoort dat is bullshit van die dealer.
En zeker met pas 8000 km op de klok dan hoort zo`n motor gewoon rete goed te lopen zonder bijgeluiden.
 
Terug
Bovenaan Onderaan