kawa zxr 750 uit 93

edZ

Die hard MF'er
5 sep 2006
251
0
vlaardingen
ik heb wat geks vandaag,
volgende,ik rijd op de snelweg net 5 min weg zeg maar,plots houd die in en denk benzine op,dus op reserve maar helpt niet en slaat uit.
op de vluchtstrook starten met choke en hij loopt op een gegeven moment en op reserve laten staan,dacht zal zo wel weer benzine krijgen en weer normaal zijn,maar ik kom met moeite weg met de choke voluit kan ik heel rustig gas bijgeven,zodra ik meer gas geef stopt tie ermee,en houd in.
zo verder rijdend dan ga ik tanken en er gaat maar 13 liter in dus was niet leeg.
start weer en blijft hetzelfde,ik rijd zo door naar huis nog 20 km met de choke voluit,zodra ik choke uit zet slaat tie helemaal uit.
stationaar stilstaan met choke uit gaat en dan blijft tie draaien,temp en olie zijn goed.zodra ik gas geef gaat tie weer uit.lijkt dus te weinig benzine te krijgen>?
Wat kan dit zijn? ooit meegemaakt?
ok hoor het.eddy
 
Bij droog weer en niet te volle tank eens rijden zonder dop; help dit, dan deugt je tankventilatie niet.

Ook kans: vuil/roest/bladders in tank (kruipt op kraan(zeefje)) en indien fijn verdeeld ook op/in eventueel benzinefilter, vlotterkamer, sproeiers.

Je kunt voor een vluchtige inspectie wel met een sterke zaklantaarn door de vulopening naar tankinhoud en -bodem kijken maar SCHAKEL die zaklantaarn OP AFSTAND want dat kleine schakelaartje trekt vonkjes en bijna geen zaklantaarn is explosieveilig afgeschermd (en zelfs daarop zou ik dan nog zo weinig vertrouwen dat ik liever maar TOCH op afstand schakel).
 
hoi edz
heb dit ook gehad toen mijn 92er uit elkaar had gelegen voor revisie.
bleek vuil en roest uit de tank mee in de carb's gelopen te zijn.
heb carb's utltrasoon laten reinigen en omdat de tank geroest was aan de binnekant, heb ik hier een epoxylaag van tankcure in aangebracht.
probleem was hiernaa verholpen.
je kan echter eerst wel ff beginnen om de vlotterbakken af te tappen en te kijken of er vuil mee komt.
anders nieuw benzine filter plaatsen en/of carb's (laten) reinigen.
succes
 
Dit komt me bekend voor
ik heb twee weken gezocht en uiteindelijk bleek het de benzinepomp te zijn
eerst wilde ik dit niet geloven en keek overal naar maar het bleek wel zo te zijn
ik zal niet zeggen dat dit het is maar denk er wel aan bij het opsporen van het probleem
veel succes
 
hij heeft bij de vorige eigenaar meer stilgestaan binnen in garage dit jaar dan gereden,deze week heb ik um en rijd ,reed nu iedere dag.
dus vuil zou goed kunnen zijn dan ja,ga dan maar eens proberen uitelkaar te gooien.
eventueel de pomp ja,zou ook kunnen.
 
ZXR 750 ???

Bekende kwaal.
Heel bekende kwaal.
Al meerdere topics over geschreven.
Nu alweer een.
FF met google zoeken en je vindt series aan topics die hier over gaan.
Al jaren aan een stuk.

Probleem zit rechts boven de achterbrug.
Zitten twee slangetjes aan.
Ook een stekkertje met een twee draden.

Het is rond.

De ................ :+ Benzine pomp :}
 
ZXR 750 ???

Bekende kwaal.
Heel bekende kwaal.
Al meerdere topics over geschreven.
Nu alweer een.
FF met google zoeken en je vindt series aan topics die hier over gaan.
Al jaren aan een stuk.

Probleem zit rechts boven de achterbrug.
Zitten twee slangetjes aan.
Ook een stekkertje met een twee draden.

Het is rond.

De ................ :+ Benzine pomp :}
Als dit zo is, dan staat er bij TE KOOP nog eentje te koop!
 
meld je even in het zxr750 topic deeltje 3

vraag aan kawablack ( welke daar rondhangt) zon pompie,

deze kon aan alternatieve( betere) pompies komen.

succes ermee

sorry onder het kopje SPORT


ja leuk,eve zoeken in 70 pagina's!! :(
en zal dan eerder gepost zijn,dat weet ik niet heb nooit zo een ding gehad,maar googelen in 70 pagina's gaat ook niet snel.
maar goed,zal kijken :] dank voor tips
 
Terug
Bovenaan Onderaan