Kawa ZZR 600 benzinelampjes: hoe werken die?

DaBit

MF veteraan
8 apr 2004
1.151
0
Oss
Ik heb bij m'n ZZR-600 (ZX-6 eigenlijk, met mijlenteller) geen instructieboekje gekregen, omdat die er simpelweg niet was.

Dus een vraagje aan mede-ZZR eigenaren: de benzinelampjes. Wat doen die nu precies, en hoe werkt het?

Nu is het zo dat als er ongeveer 12 liter uit de tank is, dat beide 'fuel' lampjes gaan knipperen. Dit doen ze een tiental seconden, en dan een tijdje niet, weer een tiental seconden, weer een tijdje niet, enz.

Nu heb ik een tank van 18 liter, dus er is dan nog een ruime reserve.

Wat behoren die fuel-lampjes nu precies te doen?

Mocht er iemand een instructieboekje hebben van een ZZR600/ZX-6 rond '91, dan zou ik daar heel graag een scan/kopie oid van willen hebben.
 
Als het lampje gaat branden kan je op je gemakkie een pomp op gaan zoeken. Waarom het lampje aan en uit gaat, dat komt omdat de benzine in je tank heen en weer klotst. Dan meet i weer dat er te weinig is dan weer voldoende. Pas als je lampje constand blijft branden heeft i echt dorst :)
 
Thanks,

Aleen gaat het lampje niet branden maar knipperen (met een vaste regelmaat), bovendien zijn het er twee, ik ging er vanuit dat de ene was voor gewoon en de andere voor het reserve beetje.

ik had ook het idee dat dit gebeurt als ik mijn laatste versnelling te lang vast houd :?

(ik heb net een weekje me rijbewijs, dus ik pruts nog een beetje)
 
hmm ken het fenomeen van brandende benzine lampjes niet op de zzr. denk meer dat je een japanse of koreaanse versie hebt ofzo. daar zitten wat rare lampjes op. schijnen de veiligheid te verhogen, maar alleen daar })

kijk eens op de bikevouwer ftp site of je handboek er staat. maar doe dat overdag of snachts, want savonds begint het aardig druk te worden daar:

Het centrale werkplaatshandboeken topic deel 1
 
Thanks,

Aleen gaat het lampje niet branden maar knipperen (met een vaste regelmaat), bovendien zijn het er twee, ik ging er vanuit dat de ene was voor gewoon en de andere voor het reserve beetje.

Neenee, meneer Kawasaki heeft er twee lampjes ingebouwd zodat je niet zonder benzine komt te staan als er een lampje stukgaat. De lampjes beginnen dus beide te knipperen als er nog zo'n 7 liter in je tank zit. En ik ga dan altijd gauw tanken, want die knipperende dingen in mijn ooghoek zijn knap irritant.

In het begin, op het randje net-wel-net-niet kan het nog gebeuren dat ze even knipperen, een tijdje niks doen, nog even knipperen, weer een tijdje niks, en dan blijven knipperen. Dit is ook normaal schijnbaar :)

ik had ook het idee dat dit gebeurt als ik mijn laatste versnelling te lang vast houd :?

Leg eens uit wat je bedoelt?
 
Terug
Bovenaan Onderaan