Kawa ZZR600 - Schakelaartje?

Nyte

Rookie
14 nov 2008
11
0
Leiden
Hallo allemaal. Sinds begin oktober heb ik eindelijk een categorie uitbreiding mogen doen op mijn rijbewijs en ben ik nu ook een (beginnende) motorrijder.

Een tijdje terug heb ik bij een dealer een 2ehands Kawasaki ZZR600 uit '91 aangeschaft. Hoewel dat ding lekker rijd heeft ie nog al moeite met de accu en moet ik hem voor de 2e keer in een week weer terug laten brengen voor reparatie (nieuwe accu en nieuwe dynamo zijn er al ingegaan, maar heeft niet geholpen dat na een uurtje rijden met lichten aan mijn accu alweer leeg is).

Dat even terzijde...mijn broer vond aan de zijkant van de ZZR600 waarvan hij en de verkoper niet wist wat het was. Het gaan om een klein schakelaartje aan de rechterkant van de motor.


Foto kleiner

Als ik deze omzet gaat er op het stuur een rood lampje knipperen. En als ik dan even later de motor beweeg, gaat de rechter knipperlicht knipperen. We dachten dus aan een alarm, maar waarom zou de schakelaar dan op de motor zelf zitten. Ook geeft deze geen geluidssignaal.

--

Volgens mij is dit ook niet helemaal goed


Foto kleiner
 
Laatst bewerkt:
dat schakelaartje lijkt mij zelfbouw van de vorige eigenaar.
ik zou als ik jouw was teruggaan naar waar je de reparatie hebt laten doen.
het is wel erg makkelijk om maar alles te vervangen terwijl de klacht nog niet is opgelost.
misschien valt het nog onder de garantie.
 
Schakelaar is niet standard misschien een of andere zelfbouw alarm,je heb ook kans dat de spanningsregelaar kapot is maar dat hadden ze bij de zaak die de dynamo heeft gemonteerd tegelijkertijd moeten kontroleren, het kan ook zijn dat de slangen aan de bovenkant eraf liggen.
 
Kijk even welke draden naar deze schakelaar lopen, en waar ze vandaankomen en heengaan. Dan moet je eruit kunnen komen wat het is. Is inderdaad niet echt origineel, zoiets...

Onderste foto lijken mij overloopslangetjes die van je luchtfilter of accu komen. Die zitten over het algemeen wat hoger, maar moeten wel naar beneden lopen. Niet op de grond of tegen je wiel natuurlijk!
 
Je gaf al aan de je accu vervangen is, de ene slang die je ziet hangen is een afvoerslang van je accu(hij zit dus niet vast op dit moment aan je accu) de ander is van je tank overloop waarschijnlijk. Schakelaar kan idd nep alarm zijn.
 
Heb hem zojuist terug gebracht... ( op de A13 nog even op de vluchtstrook gestaan omdat ie uitviel en niet meer aan ging....heb hem moeten aanlopen), en hij "denkt" dat het de spanningsregelaar is. Nu gaat ie die erin zetten en dat zou het moeten fixen. Betekend dat sinds de aankoop er een nieuwe accu is ingezet, een nieuwe dynamo en nu een nieuwe spanningsregelaar.

Die draden zou die terug trekken, en ik blijf denk ik gewoon van dat schakelaartje af :p
 
Heb hem zojuist terug gebracht... ( op de A13 nog even op de vluchtstrook gestaan omdat ie uitviel en niet meer aan ging....heb hem moeten aanlopen), en hij "denkt" dat het de spanningsregelaar is. Nu gaat ie die erin zetten en dat zou het moeten fixen. Betekend dat sinds de aankoop er een nieuwe accu is ingezet, een nieuwe dynamo en nu een nieuwe spanningsregelaar.

Die draden zou die terug trekken, en ik blijf denk ik gewoon van dat schakelaartje af :p
Nog ff en je heb weer een hele nieuwe motor :P

Zomaar ff een vraagje voor de kenners.... is zo'n nieuwe accu nou niet naar de klote als die 2 keer achter elkaar helemaal leeg is getrokken?
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan