kawagroen spuiten

pepe

MF veteraan
25 jun 2003
23.295
202
na verschillende kleurenstalen te hebben gezien en evenveel bedrijven dan maar hier om goed advies vragen.

We hebben hier een kawa zx9r die schade heeft gehad , de eerste keer is het gemaakt en gespoten met kleruverschil.Nu heeft ie bij de nieuwe eigenaar weer schade en moet het weer gespoten worden , maar dit keer goed als het kan.
Wie kan delen spuiten ( de stickers worden af geplakt ) met de goede kleur ? Liefst omgeving zeeland.
Ik weet dat er spuiters hier op het forum zitten ik geloof froggy, alex 71 o.a. dus ik hoop dat ze reageren.

greetz
 
Roland Meerman in Ridderkerk,ik zou echt geen betere weten. Jongen ken ik erg goed en staat nog steeds versteld van zijn werk. Maakt ook fotos op het circuit en spuit aan de hand daarvan replicas en doet dat ook voor verscheidene motorzaken. Is ook niet zo ver van Zeeland.
 
na verschillende kleurenstalen te hebben gezien en evenveel bedrijven dan maar hier om goed advies vragen.

We hebben hier een kawa zx9r die schade heeft gehad , de eerste keer is het gemaakt en gespoten met kleruverschil.Nu heeft ie bij de nieuwe eigenaar weer schade en moet het weer gespoten worden , maar dit keer goed als het kan.
Wie kan delen spuiten ( de stickers worden af geplakt ) met de goede kleur ? Liefst omgeving zeeland.
Ik weet dat er spuiters hier op het forum zitten ik geloof froggy, alex 71 o.a. dus ik hoop dat ze reageren.

greetz


Hey Pepe, ik kan je daarin niet echt helpen, maar wel een beetje. Ik heb ooit verf moeten halen voor mijn auto, waar ik het een en ander aan heb bijgewerkt. Natuurlijk was die in de loop der tijd verkleurd zodat de originele kleurcodering (die stond nog op de sticker in de kofferbak) niet echt klopte... Of tenminste, daar waren 5 mogelijkhgeden binnen die kleur.
Bij Leo Franse (verfhandel in Goes) gewoon gaan vergelijken met die kleuren en de best kloppende uitgekozen. Ik zie nu geen verschil tussen de originele en bijgespoten stukken.

Succes ermee...
 
Schadeherstel Wennink, Hengelo -Ov-. Echte vakmensen, leveren heel goed werk af.
Zelf een een klus laten doen en niets anders dan lovende reacties gehad. En terecht!
 
Hey Pepe, ik kan je daarin niet echt helpen, maar wel een beetje. Ik heb ooit verf moeten halen voor mijn auto, waar ik het een en ander aan heb bijgewerkt. Natuurlijk was die in de loop der tijd verkleurd zodat de originele kleurcodering (die stond nog op de sticker in de kofferbak) niet echt klopte... Of tenminste, daar waren 5 mogelijkhgeden binnen die kleur.
Bij Leo Franse (verfhandel in Goes) gewoon gaan vergelijken met die kleuren en de best kloppende uitgekozen. Ik zie nu geen verschil tussen de originele en bijgespoten stukken.

Succes ermee...


Ben geslaagd bij inderdaad wat :Z eeuwse Klei schreef, bij Franse in Goes ,de kleur is inderdaad bijna het zelfde ,en Franse noemt het zelf:Kawa Groen,dus van de week maar proberen te spuiten en misschien dat Rick dit weekend ook weer kan rijden ,bedankt allemaal voor de informatie
 
Oud Beijerland is net geen Zeeland geloof ik maar daar zit een goeie iig...

en anders Ridderkerk..Ronald Meerman!!


moet je een goed deel meenemen (wat dus niet gespoten hoeft te worden) dan maken ze de kleur gewoon aan tot die hetzelfde is...

vaak bij andere bedrijven vragen ze kleurnummer wat bij bouwjaar past op en spuiten dat erop maar vergeten alleen dat een kleur verkleurt door de jaren heen en het nooit die kleur meer kan zijn!!


ervaring genoeg opgedaan tot ik bij Ronald Meerman uit kwam
 
Laatst bewerkt:
Yep,

Roland Meerman is je man. Erg goed, vreselijke Piet Precies, en het resultaat is daar dan ook naar.
 
Laatst bewerkt:
Yep,

Roland Meerman is je man. Erg goed, vreselijke Piet Precies, en het resultaat is daar dan ook naar.
Een goede autospuiter is altijd pietje precies.
Anders is het geen goede.

Stickers afplakken........niet doen dan krijg je alleen maar kaai werk !!!
En de orignele kleur krijg je toch niet 100% met autolak

En als bevoorbeeld te topkuip gespoten moet worden en de kleurverschil is te erg kun je op de zijkuipen uitspuiten.

Maar zo erg is het kleurverschil niet want origneel zit er al heel veel kleurverschil tussen de kuipdelen.
Zo is mijn onderkuip veel geler van tint dan de zijkuipen.
En dat is allemaal origneel.
En tussen tank en plastickappen zit orignieel ook altijd kleurverschil (metaal en plastic)
 
Laatst bewerkt:
Een goede autospuiter is altijd pietje precies.
Anders is het geen goede.

Stickers afplakken........niet doen dan krijg je alleen maar kaai werk !!!
En de orignele kleur krijg je toch niet 100% met autolak

En als bevoorbeeld te topkuip gespoten moet worden en de kleurverschil is te erg kun je op de zijkuipen uitspuiten.

Maar zo erg is het kleurverschil niet want origneel zit er al heel veel kleurverschil tussen de kuipdelen.
Zo is mijn onderkuip veel geler van tint dan de zijkuipen.
En dat is allemaal origneel.
En tussen tank en plastickappen zit orignieel ook altijd kleurverschil (metaal en plastic)


Hee Froggy heb de onderdelen zelf gespoten ,is natuurlijk geen vakwerk(niet echt een goede spuit en cabine)maar hij is er wel heel veel mee opgeknapt en we hebben wel de stickers heel precies afgeplakt(gelukkig maar)en het ziet er heel acceptabel uit,zit wel een beetje kleurverschil in tov de andere delen maar voorlopig kan tie weer lekker rijden ,enne iedereen nog bedankt voor de goede raad,zal wel eens een piccie posten
:]
 
Hee Froggy heb de onderdelen zelf gespoten ,is natuurlijk geen vakwerk(niet echt een goede spuit en cabine)maar hij is er wel heel veel mee opgeknapt en we hebben wel de stickers heel precies afgeplakt(gelukkig maar)en het ziet er heel acceptabel uit,zit wel een beetje kleurverschil in tov de andere delen maar voorlopig kan tie weer lekker rijden ,enne iedereen nog bedankt voor de goede raad,zal wel eens een piccie posten
:]

zie picies in het zx9 topic (sport)
 
Terug
Bovenaan Onderaan