Je gebruikt een verouderde webbrowser. Het kan mogelijk deze of andere websites niet correct weergeven. Het is raadzaam om je webbrowser te upgraden of een browser zoals Microsoft Edge of Google Chrome te gebruiken.
Mijn DT125 rijdt 1 op 19, en rij meestal rustig. Gezien de zwarte bougie staat de DT wat rijk afgesteld, maar durf niet te veel te experimenteren.
Verder rij ik meestal 80km/hr wegen en gezien postuur en gewicht moet de DT soms behoorlijk werken.
Succes op 16-3.
Hoeveel tijd zit er tussen 16-3 en het daadwerkelijke afrijden?
Ik heb de DT sinds eind 2003. Destijds gekocht met 18000km en zit nu op 22800km. Naast de DT heb ik nog 2 motoren, waardoor het aantal km beperkt is gebleven.
Bij aankoop liep de DT beroerd door een aangekoekte gasnaald. Na schoonmaken was dit probleem uit de wereld. De DT heeft wat problemen gekend door lange stilstand bij vorige eigenaar(s), zoals roest in de tank en aan de zuigerpen/lager. In de zuigerpen was een gat van enkele mm2 geroest. Heb het blok gesplitst, nieuwe lagers en een fris zuigertje gemonteerd. Ook nogal wat zaken moesten vervangen vanwege de leeftijd van de DT (bouwjaar 1983), zoals een nieuwe zadelovertrek, nieuwe spaken (achterwiel), nieuwe uitlaat en einddemper, nieuw luchtfilter, nieuwe banden, nieuwe kettingset, nieuwe remvoering, achterspatbord vervangen, kettingplaathouder vervangen, nieuw voorspatbord, achterveer vervangen. Het lijkt een hele waslijst, echter is verspreid over een jaar of 6.
De meeste zaken komen metname door de leeftijd van de DT en zul jij niet zo snel last van hebben. Onderdelen zijn over het algemeen nog te koop, waarbij ik een aantal onderdelen, nieuw en tweedehands, via Ebay heb gekocht.
Hier de meest recente foto van de DT (gisterenmiddag) na een uurtje bospaden. Gezien bovenstaande waslijst ben ik wat zuinig op de DT, anders was deze een stuk smeriger geweest.