Kawasaki 125 KMX

G6-R

Die hard MF'er
7 okt 2009
408
6
Hee ben nieuw hier. Heb nog geen motor rijbewijs maar wil hier zeer binnenkort mee beginnen. Heb wel al een motor gekocht en wel een Kawasaki 125 KMX uit 2000 .
Zijn er dingen waar ik rekening mee moet houden wat betreft de motor???
Hij heeft aantoonbaar 3748km op de teller staan en ziet eruit als nieuw.

Laat de min en plus punten van deze motor maar komen jongens


de bedoeling is er woon- werk verkeer mee te gaan rijden ( ongeveer 60km per dag )
 
Niet goed gelezen, je hebt de KMX al gekocht, dacht dat je deze nog moest kopen. Heb geen ervaringen met de KMX, wel met de DT125LC, die met 16pk volgens mij iets minder sterk is.
Plussen, Handelbaar, licht, funfactor, uitermate geschikt voor in de stad, continue schakelen.
Minnen: windgevoelig, weinig confort, continue schakelen, tweetakt, niet geschikt voor met duopassagier en snelweg
 
Laatst bewerkt:
Ik heb als pekel/stadfiets een mtx 125 15kw,leuk voor de stad en korte ritjes,maar op de snelweg heb je niks te zoeken.
Bij harde windt van voor rijd je zelfs vrachtwagens in de weg,maar in de stad is het
gewoon leuk. dt/mtx kmx zijn eigenlijk alle gelijk op prestaties.
Maar die 60 km per dag moet wel lukken.
 
Laatst bewerkt:
Dank je 43behanger inderdaad snelweg moet je wegblijven , we hebben hem gisteren opgehaald en rijdend terug gebracht van Stadskanaal naar Tilburg over de snelweg . Maar ik rij straks van Tilburg naar Vught ( grootste stuk binnendoor en dan een stukje 80km weg de N65) en terug zal er veel plezier mee hebben hoop ik ( nu nog mijn rijbewijs hahaha)
 
Dank je 43behanger inderdaad snelweg moet je wegblijven , we hebben hem gisteren opgehaald en rijdend terug gebracht van Stadskanaal naar Tilburg over de snelweg . Maar ik rij straks van Tilburg naar Vught ( grootste stuk binnendoor en dan een stukje 80km weg de N65) en terug zal er veel plezier mee hebben hoop ik ( nu nog mijn rijbewijs hahaha)

Respect :}
 
hallo g6-r
denk dat voor alle off road modellen is dat je beter de snelweg kunt vermijden.
voor woon werk verkeer lijkt het mij een goede keuze mits je de snelweg vemijd
en af en toe eens een bos paadje kan zo'n ding wel tegen.
succes met het behalen van je rijbewijs
 
hallo g6-r
denk dat voor alle off road modellen is dat je beter de snelweg kunt vermijden.
voor woon werk verkeer lijkt het mij een goede keuze mits je de snelweg vemijd
en af en toe eens een bos paadje kan zo'n ding wel tegen.
succes met het behalen van je rijbewijs


Dank je wel , waarschijnlijk eind van de week 1e rijles
 
Laat maar weten als je je rijbewijs hebt gehaald. Kunnen we een 125cc toertocht organiseren. Woon niet zo ver van Tilburg. Probeer het rijbewijs voor volgend jaar april binnen geharkt te hebben. Dan is de tweetaktdag in Moergestel.
 
Dan hoop ik het toch zeker wel te hebben ( duimen jullie voor me )
 
Zelf ook KMX 125 gehad, een leuke speel fiets maar ben al snel overgegaan op een dikke 4takt. Relaxter rijden op hogere snelheden.
 
Volgende week ga ik voor mijn theorie op, ik hoop het gelijk te halen dan kan ik misschien eind December nog op voor mijn AVB het praktijkexamen wachten we maar weer af .

Het gaat in iedergeval de goede kant op
 
Joeppie , Mijn theoriecertificaat voor rijbewijs A heb ik binnen . Nu de andere 2 nog

 
Laatst bewerkt:
Ik heb nu al ff niet meer gelest ivm het slechte weer van de afgelopen weken 22-01-10 heb ik mijn 1e les alweer .
De motor staat nu ook bij Motoport Breda ivm een garantie geval:
vorige eigenaar bleek er een radiator pil in gegooit te hebben, nu was mijn gehele koelsysteem gereinigd bij Motoport Breda en later bleek dus dat mijn radiator zo lek is als een ZEEF deze wordt dus vervangen voor een nieuwe en de voor alle zekerheid de thermostaat ook :] dus het gaat helemaal goed komen
 
Zijn leuke motoren kmx'jes, heb er ooit een gehad van eind 90 geloof ik, ik heb er een hoop lol mee gehad, met m'n 1.90m en 94 kilo, erg leuk om te leren offroad rijden zelfs met z'n tweeen 150 kilo+ ging het nog aardig. Ik heb er nooit iets noemenswaardigs mee gehad, volgens mij is het een geknepen kx125 blokje(dacht ik) van een ouder type, kleinere carb uitlaat etc. Dus redelijk duurzaam. Veel plezier ermee.
 
Ben je al weer begonnen met lessen?

Je motor ziet er goed uit, zeker om mee te beginnen.
Ik heb een paar maanden geleden mijn eerste motor gekocht, een kawasaki kdx 250 uit '92.
Gebruik hem niet voor woon/werk verkeer maar voor wat offroad ritjes op zondag.

On topic:
Als je een beetje op de olie let en de zuiger op tijd vervangt kan je er veel plezier van hebben, volgens mij.

Woon je toevallig ook in de omgeving van Breda, ander kunnen we een keer een stukje rijden.
Ik kom namelijk uit Zundert, en heb gelest bij WOLF in Breda, waar les jij?
 
Ben je al weer begonnen met lessen?

Je motor ziet er goed uit, zeker om mee te beginnen.
Ik heb een paar maanden geleden mijn eerste motor gekocht, een kawasaki kdx 250 uit '92.
Gebruik hem niet voor woon/werk verkeer maar voor wat offroad ritjes op zondag.

On topic:
Als je een beetje op de olie let en de zuiger op tijd vervangt kan je er veel plezier van hebben, volgens mij.

Woon je toevallig ook in de omgeving van Breda, ander kunnen we een keer een stukje rijden.
Ik kom namelijk uit Zundert, en heb gelest bij WOLF in Breda, waar les jij?

De motor staat momenteel bij Motorport Breda , ik kom zelf uit Tilburg en les bij Mike motor rijopleidingen Tilburg ( die zit bij mij in de wijk ) en ja ben vandaag weer begonnen met lessen *O* na bijna 5 weken niet gelest te hebben. |(
 
en zaterdag is de rijles weer afgezegd ivm de sneeuw helaas zo denk ik dat ik in april mijn rijbewijs nog niet heb als dit weer nog lang aanhoud
 
Hoe lang neemt tegenwoordig het rijbewijs in beslag? (bij normale weersomstandigheden), en hoe ver ben je gevorderd met rijles?
Zoals reeds vermeld is 18 april de tweetaktdag zowat in jouw achtertuin. De KMX zou daar eigenlijk niet mogen ontbreken.
 
We zullen wel zien, ik werk namelijk om het weekend ook nog en ik ga er geen verlofdag voor opnemen
 
Die ziet er nog goed uit! :9~~

Tja is van een vrouw geweest ze had hem nieuw gekocht en had bij aankoop doormij 3748 km op de teller staan en hij is van Juni 2000

Ik ben er zeer blij mee nu nog mijn rijbewijs :]
 
Laatst bewerkt:
Vandaag weer gelest na een aantal weken niet viel wel ff tegen waren met bijzondere verrichtingen aan de gang. maar goed vanmiddag de Kawa weer opgehaald bij Motoport Breda ( garantie gevalletje Radiator was lek en er is nieuwe op gekomen + thermostaat is ook vernieuwd ) Mijn maatje heeft hem naar huis gereden
 
Hey Jo, was wel weer een leuk ritje gisteren met de kmx. Eigenlijk moet ik weer gauw een 2-takt naast m'n vtec neerzetten kunnen we samen op pad.
 
Terug
Bovenaan Onderaan