Kawasaki 250 el rijders gezocht

Nimble

MF'er
19 jul 2011
72
0
lanaken Smeermaas
Ik ben door toeval aan deze motor geraakt. Chopper modellen liggen mij niet zo vanwege de zitpositie; ik heb mijn benen liever onder me. Dit ding leek precies op mijn maat gemaakt. Maar ik zie er bijna geen van rondrijden. Mijn model is van 1996.
Zijn er nog liefhebbers van dit type?
 
Hier ook al eens overwogen om er 1 te kopen, maar het aanbod is zeer klein, en voor een mooie vraagt men toch echt teveel.

Het model is moeilijk te plaatsen, wat betreft in wat voor categorie motoren hij valt.

Ik vind ze er stoer uitzien, en door de lage zit/opstap ideaal voor de kleinere medemens.
 
Als je de eliminator 250 bedoelt dan is dit toch een chopper model dacht ik? Of sla ik de bal nu helemaal mis?

Tja, in mijn ogen houdt ie een beetje het midden tussen chopper en naked.




full
 
Ja,ik dacht ook dat het een chopper genoemd zou moeten worden, maar ik zit niet met mijn benen naar voren. De positie is rechtop en de benen onder me. Ik geloof dat men dat een 'actieve zit'noemt. Maar het ding is heerlijk laag en licht, terwijl hetwel stabiel op de weg ligt. Dat laatste is relatief; de Bandit 600 die ik eerst had lag stabiler, maar was weer moeilijker te draaien. De kawa is voor mij een heerlijke motor.Gemakkelijk hanteerbaar als ik hem op een plaats moet duwen. Ik kan gemakkelijk op de straat draaien, ook als de hond achterop zit (die merk ik nauwelijks).
Het is de enige 250er die ik ken. Dus er zullen best meer motoren zijn met vergelijkbare kwaliteiten.

Ik heb de mijne in (logisch) in België gekocht. Toen ik de eerste zag, die ik uiteindelijk ook hheb gekocht, verschenen er plots vier anderen op de markt. In Duitsland zijn er meer van te vinden.
In een duits motorblad heeft het ook een goede recentie gekregen, wat betreft remmen, trekkacht van de motor en wegligging. Alleen de bijzit was belabberd. Maarja die heb ik ook niet nodig.
 
Die van mij heeft spaakwielen, geen toerenteller en losse koplamp. Ik heb er een windscherm op laten monteren, valbeugels met onderaan twee mislampen. De zijkoffers waren moeilijk te plaatsen, maar Rob Janssen heeft daar speciale houders voor gemaakt bij de houder voor de koffer voor de hond.
Ik hoop genoeg te kunnen sparen om een kleine (goedkope) aanhanger te kunnen kopen. Dan ben ik klaar voor de reis de Frankrijk.
 
ja en de versie schijnt 3 cc meer te hebben bij hetzelfde vermogen en koppel. Als ik de prijzen zo zie dan heb ik geluk gehad. Die van mij is uit '96, 6100km en heeft 700€ gekost. Jammergenoeg konden ze er geen toerenteller op plaatsen. Daar hebben ze twee dagen en verschillende modellen mee geknutseld, toen heb ik gezegd dat het goed was. Dat ging teveel in het uurloon zitten. En de hondenkooi was al duur genoeg. Daarbij op gehoor gaat het ook.
 
Ik vind het echt waar, een heel mooie motor. Kan gewoon niet anders dan comfortabel zitten. Je gaat er nog veel plezier aan beleven.
 
Dat heb ik al gedaan. Wel wat moeten zoeken naar kleding die aangenaam zit en warm is. Maar dat is gelukt. En dan is het heerlijk de Ardennen in te tuffen. De laatste rit ben ik in de namiddag pas vertrokkken. Tot aan Braraque Michel. Daar gegeten en overnacht (=30€). En volgende ochtend lekker ontbeten en toen via omwegen naar de franse grens gereden. Ik wordt steeds handiger met dat ding. Niet sneller, ik rij al mijn hele leven als een oude zak; is m'n natuur. Niet dat ik met 40 over de landweg voortsukkel, maar sneller dan 100 toch zeker niet. Maar gezien wat mij inhaalt, ben ik blijkbaar langzaam.
Comfortabel is het inderdaad.
 
De vraag heb ik ookal ergens anders gesteld: Kan iemand mij wegwijs maken in de type-aanduidingen? Wat is een chopper, cruiser, bobber, custom, naked? Wat is bepalend; het gebruik, de bouw????
 
kan ik er met mijn 1.85m fatsoenlijk op zitten en mee rijden? 't lijkt me namelijk best een leuke begin-motor die nog wel wat pit heeft. 120 op de snelweg zou geen probleem moeten zijn toch?
 
kan ik er met mijn 1.85m fatsoenlijk op zitten en mee rijden? 't lijkt me namelijk best een leuke begin-motor die nog wel wat pit heeft. 120 op de snelweg zou geen probleem moeten zijn toch?


Je zou het even moeten proberen, maar kijk er niet van op dat je met je benen niet wegkomt. Leuke motoren zijn het!
 
NLbuurman, ik ben klein, 1m58, maar jou maat heb ik er ook al op gezien. In een Duits motorblad "2Räder" uitgave 12/2011, pag.39, staat een testje met een foto van een duidelijk groter persoon. In de test geen negatieve opmerking dat het niet zou passen voor grote personen.
Ikzelf + hond + hondenkoffer + zijkoffers = 152kg. Bovendien een windscherm. En ik trek in een ruk door tot 140km/h (op de teller) en rij dat 'n tijdje. Ik heb het gevoel dat het harder kan, maar heb geen behoefte om het uit te proberen. Het is ongeveer dezelfde krachtbron als in de kleine Kawa ninja 250. Mijn ervaring is dat je op de vlakke weg wel eens denkt;'waarvoor heb ik 6 versnellingen nodig?? Maar in de Ardennen is het wel fijn, je hebt altijd een verhouding waarin de motor gemakkelijk z'n werk doet.
Wat mij in de test opviel was dat men lovend was over het rijgedrag en de pittige motor.
Maar Guzziking heeft gelijk je moet het eens uitproberen.
Hopelijk heb je wat aan deze info.
 
Maar mocht dit niet passen; dan zijn er nu hele fijne 250tigers op de markt waaronder de nieuwe Honda. Maarja nieuw dus wellicht nog niet tweedehands te krijgen.
 
die zijn inderdaad nog erg prijzig, en ik heb liever geen buikschuiver. ik blijf 't een erg mooie motor vinden die el250, alleen hij lijkt me zoveel toeren nodig te hebben?
 
Omdat de Guzzi verkocht is, zoek ik nu een (lage opstap) budget 'tussen-motor' om een revalidatie-tijd te overbruggen. '(

Al veel rond gekeken, en vanmorgen met de Mio richting Motor Oost Rijssen gegaan om een proefrit te maken op een Kawa El 252 uit 1998. De prijs was hoog van deze EL, maar ging ervan uit dat deze wel zou zakken, omdat het hier niet om de meest populaire motor gaat O-) . De eerste tegenvaller was al, dat er een deukje in de tank zat, op de verder prima uitziende bike. Na enig gesoebat kon de prijs € 400 omlaag :) , inclusief afleverbeurt en 3mnd garantie.

Een proef :] kon gemaakt worden! Eerst werden de banden op spanning gezet, en moest de Kawa met startkabels en startspray aan de praat gemaakt worden, wat pas lukte na de carburateurs (oude benzine) te hebben afgetapt. Dat was wel wennen op zo'n hoogtoerig (tot 14500) 250 ceeceetje, na een laagtoerige Guzzi 750 (tot 8000). Het viel op dat de koppeling zeer laat aangreep op de hendel, waar zelfs geen speling meer opzat. De koppeling slipte niet, maar was aan de hendel helemaal 'opgesteld', wat er op kan wijzen dat de koppelingsplaten eraan zitten te komen. Verder piepte de voor-rem vervaarlijk :/ Het ergste was dat de motor, na een 10 kms bij een stoplicht ermee ophield, en ik kreeg hem zelfs na meerdere pogingen niet aan de praat :( , dus wilde de verkoper bellen, die in gesprek was |( . Nog maar eens proberen dan, en ja hoor, hij liep.
Het gemonteerde windscherm is ook voor verwijdering vatbaar, wat een rotding, zorgt voor enorme wervelwinden rond je helm.
Snel teruggereden maar, met het hele verhaal, en ze zouden alles oplossen, maar had al zo'n slecht gevoel bij deze motor dat ik er toch maar vanaf zag. :Z

Nou, de quest continues, en er zijn nog 2 kleine Kawa's van hetzelfde type in beeld, want ik vindt ze er wel goed uitzien. Nu nog een goeie... *D
 
Wat bij mijn 250el opviel dat hij zes versnellingen heeft, maar dat ik die qua koppel op de normale weg eigenlijk niet nodig heb; bij 50/60 zit ik in de zes en kan zonder stotteren door tot 140. Ik ben nooit verder gegaan. Maar in de ardennen komen die versnellingen goed van pas; altijd een versnelling waarin ik zonder overdreven toeren genoeg trekkracht heb met nog iets achter de hand.
Ik hoop dat je deze keer gewoon pech hebt gehad.
 
Tis toch dit geworden, en een 250 choppertje zit er misschien nog aan te komen *D

[afbeelding]

Lijkt me wel relaxed rijden, mooi ding.

Ik kan een Yamaha 250 Virago ook aanbevelen, die rijdt ook echt top en is erg zuinig (1:35).
Ik heb daar een aantal jaren op gereden in de jaren 90, heel handzaam, relaxed an prachtig om te zien.
Is vergelijkbaar met deze mooie Kawa 250. :9
 
Guzziking, is het 'n Honda 125? Die doen het toch ook goed!

Gerdien, kun je een afbeelding plaatsen van de Virago? Ik kan me er geen beeld bij maken.
 
Lijkt me wel relaxed rijden, mooi ding.

Ik kan een Yamaha 250 Virago ook aanbevelen, die rijdt ook echt top en is erg zuinig (1:35).
Ik heb daar een aantal jaren op gereden in de jaren 90, heel handzaam, relaxed an prachtig om te zien.
Is vergelijkbaar met deze mooie Kawa 250. :9

Thnx :) Tis een Honda PS 150 i van oktober 2009 met 850 kms op de teller. Is alleen maar gebruikt met vakantie waar die mee op de camper ging. 16 pks en een gemiddeld testverbruik van 1 op 36! Mijn eerste gemeten verbruik is 1 op 32.5 met 80kms te slappe banden. Voor weinig gekocht. Morgen krijgt ie 1000 beurt.

Choppertje is niet doorgegaan, een heel verhaal, maar er is nu een Soes VX 800 van 96 aangeschaft, dus KLAAR nu 8-) oh ja, Sym Mio goed verkocht!
 
Guzziking, is het 'n Honda 125? Die doen het toch ook goed!

Gerdien, kun je een afbeelding plaatsen van de Virago? Ik kan me er geen beeld bij maken.

Zie mijn verhaal hierboven.

Een foto van de Virago 250 kan ik je ook leveren want zelf ook gehad (foto). Een goed en zuinig ding!




full
 
full


Dit was mijn Virago 250.


Jij hebt nu een 800cc Soez, Guzziking? Jij weet echt wat je wilt, he? ;)
Heb je een foto?
 
Terug
Bovenaan Onderaan