Kawasaki 250 LTD of Z250C

Kizmiaz

Born to be mild
20 aug 2020
804
983
Limbürg
Ik rij er al een, en wil er nog eentje naast. Liefst in zo goed mogelijk staat, maar eentje met een beetje onderhoud is ook prima.

Voor de duidelijkheid, dat is de ééncilinder variant. Je hebt ook Z250(A) in tweecilinder-uitvoering. In principe ben ik daarin ook geïnteresseerd :-)

1609330254177.png
 
Ojee, concurrentie. Ben zelf ook op zoek, advertentie via marktplaats en in het verleden op mf. Nog weinig resultaat behalve een eerste type kl250 (met kenteken) voor €750,- (met werk)diegene heeft hem nog dus mocht je interesse hebben....
 
@rw Ah, was jij dat. Die advertentie heb ik gezien op Marktplaats. :-)

Die KL250 is ook wel leuk. Als ik het goed begrijp kun je dat blokje ook in de 250LTD zetten. Wat voor werk zit er nog aan die fiets?

Overigens, ook wel leuk in ongeveer dezelfde categorie: een mooie Z200 en een Z305 met wat werk.
 
Eigenaar geeft aan olie, oliefilter, bougie en banden vernieuwd te hebben.

Schat in nog een achterlicht, remhendel, gashandvat, kentekenplaat, flinke deuken in de tank en cosmetisch zoiezo. Wat ik zo kon zien op de foto's.

Zelf heb ik 2x kl van het latere type en een verbouwde ltd en zou graag nog iets zelf bouwen.

Blokjes zijn niet zomaar over te zetten de kl is 6v (eerste serie contact puntjes) en de ltd 12v.
En vanwege de startmotor past een ltd blok niet zomaar in een kl.
Kickstarter is over te zetten op een ltd maar heel het blok moet uit elkaar....

Maar leuk dat er meer zijn die deze singletjes waarderen.
 
Ah, dat klopt ook inderdaad van dat blokje! Juist niet makkelijk om te zetten. Ik herinnerde me het verkeerd.

Heb je foto's van jouw motoren? Ben benieuwd wat je aan de LTD hebt gedaan. (Die van mij staat gelinkt in mijn signature 👇 )
 
Woah, wat een bruut ding, die bobber! Met kickstart en suicide shift (O_o) Ziet er goed uit.

Ben benieuwd hoeveel van deze ééncilindertjes nog in schuren en garages staan. Je ziet ze maar weinig op Marktplaats, in ieder geval sinds ik erop ging letten.
 
Klopt idd weinig aanbod, heb zelfs nog overwogen om iets in duitsland te kopen, maar met die corona schiet dat niet op.
 
Oh ja, daar staan er verschillende te koop zie ik. Ik heb het ook overwogen, maar dan voor de nóg mooiere 250cc ploffert, de Estrella. Maar die kosten dan ook snel 3 of 4 keer zoveel als een z250c/z250ltd:

1609691699265.png
 
Dit is een beetje het idee
 

Bijlagen

  • Screenshot_20210103-175527_Chrome.jpg
    Screenshot_20210103-175527_Chrome.jpg
    61,5 KB · Weergaven: 10
Oh die had ik gemist op Marktplaats. Ik heb geen haast met de aanschaf, maar wil wel de aandacht trekken voor als iemand 'm net overweeegt te verkopen. Dus goeie score 👍

Ga je een thread bijhouden voor de ombouw van deze? Voorbeeld van het eindresultaat vind ik wel interessant. Zou met interesse dit project volgen!
 
Ik heb de Z250C van @Dhr. Bosso overgenomen en ik ben er nog steeds niet uit of de motor wel geschikt is voor mij. Ikzelf ben een buikschuiver gewend en zit (lig) daar ook het lekkerste op. De Z250C heeft voor mij een vrij ongemakkelijke zithouding. Daarom heb ik al een dragbar gekocht maar die zou ik er met tegenzin opzetten. Ik heb er feitelijk nog te weinig op gereden om een definitieve beslissing te nemen of de motor mijn ding is. Als je plannen zijn om 'm volledig te strippen en om te bouwen blijft-ie gewoon staan want hij kost me niks, alleen plek. Dus wat ben je er mee van plan? Ik wil de tijd laten leren of ik me lekker voel op deze motor, wordt het niets tussen de kawa en mij ben je aangewezen persoon, maar voor nu moet ik nog het een en ander gaan uitvinden. Wegens de goede verstandhouding met @Dhr. Bosso zou het zomaar kunnen zijn dat hij zegt dat-ie 'm dan terugwil, die is de eerste gegadigde. Ik vind het wel heel leuk dat je juist intensief met de Z250 bezig bent.
 
Laatst bewerkt:
Zijn en blijven leuke machientjes, maar te klein voor me.
Daar hebben we het al vaker over gehad. Succes met de zoektocht.
En ik geloof dat ik je nog iets overtref qua formaat cq gewicht? Voor de motor zelf vind ik dat niet direct een criterium. Die is groot zat
 
@Rob RD Ik had het gehoord van @Dhr. Bosso, toen hij me vriendelijk allerlei vragen beantwoorde n.a.v. zijn thread over zijn ouwe dametje. Bedankt voor het aanbod, mocht je de beslissing nemen hem weg te doen hoor ik het graag. Uiteraard als Bosso hem niet terug wil.

Ik ben niet van het ombouwen, in ieder geval niet verder dan wat licht cosmetisch, omdat ik denk dat deze motor origineel al genoeg charme heeft. Ik zou ongeveer hetzelfde plan hebben als met mijn huidige Kawaatje: slanker zadel, kleinere verlichting, ander kleurtje voor tank en zijkappen. Chroom en matzwart. Ik heb wat met het idee dat een motortje bedoeld voor Japanse huisvrouwen van 1m50 opeens probeert stoer te doen 💖

Overigens heb ik er een superbike stuur op, zo een:

1610011026435.png


Daarmee zit ik met mijn +/- 1m80 (en niet al te veel spek) prima op dat ding. Maar wel met de buddy-bult van het zadel eraf (ik zit precies in het midden, waar 't originele zadel omhoog zou gaan, zeg maar). Maar goed, wellicht dat jaren op ouwe Vespa scooters rondtuffen mijn idee van een goede zithouding wel wat heeft bijgeschaafd ;-)

Heb je nog werk aan jouw Kawa, @Rob RD?
 
PS. De reden voor een 2e Z250C/LTD is dat er meer sleuteltijd aan de horizon zichtbaar wordt (de kindjes worden wat zelfstandiger), en ik het fijn vind om op mijn gemak te sleutelen en te leren terwijl ik toch kan blijven rijden.
 
O, oh. Ik ga weer over de tong. B|

Goede verstandhouding, vriendelijk, ouwe dametje? Serieus jongens?
Zoeken jullie 't es ff uit met je modelbouwfietsjes.


Nee, ff serieus. Ik vind 't op zich hele leuke fietsjes voor in de buurt, maar kan er na een uur niet meer op zitten vanwege de aangehaalde ophoging in de buddyseat. Zo had ik er meer lol in om eraan bezig te zijn dan ermee bezig te zijn. Zo was ik links en recht toch op zoek naar een KL250 blokje om de kickstarter over te bouwen.
Maar op den duur stond "De Kleine Schoonheid" me meer en meer in de weg, en heeft ze me voor @Rob RD verlaten.
 
Laatst bewerkt:
@Rob RD Als je overigens een testritje wil maken van enkele honderden kilometers ben je welkom in Limburg om mijn bultloze zadel te lenen om te kijken of je daarmee beter zit. Het originele zadel heb ik "plat" gemaakt en opnieuw laten bekleden. Zit prima!

(Overigens, ben benieuwd wat je tegenstaat aan 't strippen/verbouwen, ik had de indruk dat je dat wel kon bekoren?)
 
@Rob RD Als je overigens een testritje wil maken van enkele honderden kilometers ben je welkom in Limburg om mijn bultloze zadel te lenen om te kijken of je daarmee beter zit. Het originele zadel heb ik "plat" gemaakt en opnieuw laten bekleden. Zit prima!

(Overigens, ben benieuwd wat je tegenstaat aan 't strippen/verbouwen, ik had de indruk dat je dat wel kon bekoren?)
Het is ook niet het zadel, daar heb ik geen problemen mee. Ik ben van mijn 18e alltijd op buikschuivers onderweggeweest en als je dan inene op een Apehangertje komt is het toch effe een hele andere belevenis. Ik heb een Dragbarretje aangeschaft en dat ga ik er een keertje snel iop proberen...
 
Terug
Bovenaan Onderaan