Kawasaki 250 LTD of Z250C

Nou ja, nee dus, geen rook of spetters of andere overduidelijke aanwijzingen. Op de bok, flink gas open, en onder het blok kijken of er wat druppelt: ook niks. Ook nooit een druppeltje op de garagevloer. Maar het verdwijnt dus op magische wijze tijdens het rijden.

Een complete revisie vond ik voor dit motortje te ver gaan, want ik kan het zelf nog niet. Dan moet ik iemand betalen en gaat de Z250C twee keer over de kop :-)
 
Het olie verbranden (blauwe rook vanaf a6000rpm)heb ik met een kl, en gehad met de hardtail vergelijkbaar met jou, nieuwe zuigerveren set en klepseals na 2500km nog niets bijgevuld.

Af en toe je bougie checken en bij vullen maar, kun je volgende winter lekker sleutelen. Zuigerveren duitse ebay €50,-.

Uilaatmond schoonmaken met een doek, gaan rijden en als na de rit het weer zwart van de roet is weet je genoeg.
 
Thanks voor de tips. Ik wil de winter doorrijden, vandaar dat ik naar een 2e Z250C op zoek was :-) (Hoewel ik mijn zoektocht heb uitgebreid naar alles tussen de 250 en 500cc, ongeveer zelfde model)

Tot die tijd de goedkoopste 10w40 bijvullen iedere rit :D
 
Ik zie hem net, ook wel leuk. Lijkt qua frame en alles gelijk een 250 LTD, maar dan met tweecilinder blokje. Lekker 55cc meer! Op zich een geinig ding, maar als het dan zo'n lichtgewichtje moet zijn gaat mijn voorkeur uit een ééncilinder.
 
Terug
Bovenaan Onderaan